https://pomorska.pl
reklama

Napój energetyczny Żołnierze Wyklęci. Nazwa budzi kontrowersje

Agnieszka Kamińska
Krystyna Baranowska
Napój energetyczny „Żołnierze Wyklęci” budzi duże emocje. Produkt ma się pojawić niebawem na sklepowych półkach w całym kraju. Puszki opatrzone będą hasłami: „Bóg, Honor, Ojczyzna”, „Polska Siła” i „Niepokorna krew 1944-1963”. Na energetyku znajdziemy też informację, że jest on wytworzony w Polsce.

Przedstawiciele niektórych organizacji nie kryją wzburzenia. Twierdzą, że producent szarga pamięć żołnierzy wyklętych. Powtarzają, że „zarabianie na patriotycznych wartościach jest bulwersujące”.

- Wykorzystywanie nazwy „żołnierze wyklęci” jest oburzające i zasługuje na potępienie. To akt wrogi wobec nas, osób, dla których wartości patriotyczne są ważne. Na pewno będziemy bojkotować ten produkt i firmę - mówi Wojciech Bardoński z Klubu Narodowej Demokracji.

Prezes fundacji „Niezłomni” również jest oburzony. Uważa, że nazwa ma wzniecić szum medialny. I co za tym idzie, rozkręcić sprzedaż. - To zwykła prowokacja - ucina krótko Wojciech Łuczak z fundacji.

Nie brakuje jednak osób, które w sprzedaży „Żołnierzy” nie widzą nic dwuznacznego.

- Świetna nazwa! Wpisuje się w modę na patriotyzm. Mamy przecież w sklepach biało-czerwone koszulki, pościel z orłami. Oceniam pozytywnie tego typu inicjatywy. Działają one na dzieci i młodzież, które może wreszcie zainteresują się historią - twierdzi Irena Stelmach, specjalistka PR z agencji reklamowej Contact.

Producentem napoju jest toruńska agencja interaktywna K8. Reprezentanci firmy tłumaczą, że inspiracją do wyprodukowania „Żołnierzy” była moda na wyroby patriotyczne. „Zdawaliśmy sobie sprawę z tego, że niektórym osobom ten produkt może się nie podobać. Jednocześnie dostajemy sporo sygnałów od ludzi, którzy są zainteresowane kupnem i których nawiązanie do żołnierzy wyklętych bynajmniej nie oburza. Ten produkt nie uwłacza niczyjej pamięci” - czytamy w mailu od K8.

Przedstawiciele firmy dodają też, że część zysków ze sprzedaży planują przekazać na fundację kultywującą pamięć żołnierzy wyklętych. Produkt kierują przede wszystkim do osób, które chodzą w patriotycznych podkoszulkach i oklejają samochody narodowymi symbolami. Liczą też na zainteresowanie wśród kibiców.

Firma jest znana z kontrowersyjnych nazw. Pod jej szyldem kilka lat temu na rynku pojawiły się m.in. energetyki „Mordor” - były one rozprowadzane w korporacjach i w dyskotekach. Specjaliści z zainteresowaniem śledzą losy produktu i reakcje konsumentów. - W dobrej reklamie chodzi o emocje. I tu ten warunek został spełniony. O napoju wszyscy mówią. Nie jest ważny jego smak czy skład, liczy się tu tylko nazwa - twierdzi dr Rafał Gosicki, ekspert od reklamy i marketingu interne-towego.

[email protected]

Komentarze 8

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

s
szydera
akcja burza?
n
normalny
Proponuję jeszcze piwo Ogień, Bury, Łupaszko... Napój Antoni, Jarosław... Woda ONR i SS
g
grafoman
Zabytki są pod ochroną a pamięć o bohaterach można szargać, co w tym kraju się dzieje? już wszystko na sprzedaż?
o
o
Zabytki są pod ochroną a pamięć o bohaterach można szargać, co w tym kraju się dzieje? już wszystko na sprzedaż?
W
Warownik
Chyba was poxebalo!!!!!!!!!
G
Gość
Nie tknęłabym niczego co gloryfikuje leśnych bandytów przeklętych, chociażby mi dopłacana za to. Dobrze, że sprawne służby MBP i KBW, wyłapały ten niebezpieczny element z lasów i zrobiły z tym porządek.
c
cep
Bohaterscy zolnierze na puszkach napoju Wstyd co na to organy scigania i IPN
K
Krol KiK
Po samochodowym wypadku syna Walesy wymyslilem nowa nazwe dla piwa:- "Pomroczne Jasne"

Wybrane dla Ciebie

Wyjmij z lodówki i podlej hortensje. Ogród utonie w kwiatach. Oto trik na kwitnienie!

Wyjmij z lodówki i podlej hortensje. Ogród utonie w kwiatach. Oto trik na kwitnienie!

Tym osobom należy się prawie 350 złotych dodatku do emerytury. Oto zasady wypłaty

Tym osobom należy się prawie 350 złotych dodatku do emerytury. Oto zasady wypłaty

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska