
Zapytaliśmy w sieciach handlowych czy od momentu wprowadzenia na początku tego roku opłaty recyklingowej (0,20 zł netto + VAT na torby jednorazowe), klienci przynoszą własne, czy nadal za każdym razem kupują nowe foliowe siatki.

Nawyki zakupowe po podwyżce cen reklamówek. Idziemy na zakupy z własną torbą? [Biedronka, Polo, Lidl, Tesco, Sano, Kaufland, Carrefour]
Większość klientów przychodzi teraz na zakupy z własnymi torbami - powiedziała nam kasjerka w Biedronce na bydgoskim Górzyskowie. A jednak! Podwyżki cen foliówek powoli zmieniają nasze nawyki. A jak jest w innych sklepach?

Nawyki zakupowe po podwyżce cen reklamówek. Idziemy na zakupy z własną torbą? [Biedronka, Lidl, Polo, Tesco, Sano, Kaufland, Carrefour]
- Nie wiem, co się dzieje, ale bezpłatne torebki do warzyw znikają teraz w okamgnieniu. Czyżby klienci pakowali do nich wszystkie sprawunki, żeby nie płacić za reklamówki? - dziwiła się ekspedientka w bydgoskim Sano. Dodała: - Coraz więcej osób przychodzi z własnymi torbami.

Nawyki zakupowe po podwyżce cen reklamówek. Idziemy na zakupy z własną torbą? [Biedronka, Lidl, Polo, Tesco, Sano, Kaufland, Carrefour]
- Coraz więcej osób przychodzi na zakupy z torbami wielokrotnego użytku - twierdzi Michał Ostrowidzki z biura prasowego Kaufland Polska. - Nie zaobserwowaliśmy wzrostu sprzedaży reklamówek, ale najpopularniejsze wśród klientów są najtańsze torby o grubości poniżej 50 mikronów. -