To, co jeszcze 10-15 lat temu uchodziło handlowcom na sucho, dziś staje się rzadkością. - To zasługa samych klientów, którzy nauczyli się zwracać uwagę na świeżość towaru - podkreśla Beata Bielecka, kierownik sekcji żywności, żywienia i przedmiotów użytku w świeckim sanepidzie. - Gdy towar zaczyna budzić zastrzeżenia, natychmiast odpływają klienci, a na to nie może sobie nikt pozwolić.
Czytaj także: Powiat rypiński. Grzybiarzu, pomyłkę można przypłacić życiem
Sprawdzana jest każda skarga. Bywa, że ludzie wyolbrzymiają nieprawidłowości. - Jeśli w dużym sklepie trafią się dwa, trzy przeterminowane artykuły trudno od razu zakładać, że było to celowe - podkreśla Bielecka. - Personel mógł je przeoczyć. W takim przypadku zwykle kończy się na pouczeniu.
Osobną kategorię stanowią zgłoszenia dotyczące lokali gastronomicznych. Z roku na rok sytuacja się poprawia, co nie znaczy że w istotny sposób wpływa to na liczbę uwag.
- Czasami są to działania konkurencji, która próbuje walczyć w niezbyt elegancki sposób - wyjaśnia Bielecka.
Bywa też, że zemsty szuka zwolniony pracownik.
Czytaj e-wydanie »Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Pogrzeb Jacka Zielińskiego wydarzeniem ostatnich lat. Koncerty jak na festiwalu
- Zborowska pokazała, co zrobił z nią poród. Nie zgadniecie, kogo za to wini [FOTO]
- Ostra balanga Szwed po finale "TTBZ". Tak potraktowała prezenty od fanów [ZDJĘCIA]
- Dom reżysera wystawiony na sprzedaż za 1,5 miliona złotych. W tle rodzinny dramat