MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Nie chcesz się rozchorować - uważaj na to, co jesz

(bart)
zwracaj uwagę na termin przydatności podany na opakowaniu
zwracaj uwagę na termin przydatności podany na opakowaniu Andrzej Bartniak
Skargi na bary, restauracje i przeterminowane towary w sklepach regularnie trafiają do sanepidu. Wiele z nich się nie potwierdza.

To, co jeszcze 10-15 lat temu uchodziło handlowcom na sucho, dziś staje się rzadkością. - To zasługa samych klientów, którzy nauczyli się zwracać uwagę na świeżość towaru - podkreśla Beata Bielecka, kierownik sekcji żywności, żywienia i przedmiotów użytku w świeckim sanepidzie. - Gdy towar zaczyna budzić zastrzeżenia, natychmiast odpływają klienci, a na to nie może sobie nikt pozwolić.

Czytaj także: Powiat rypiński. Grzybiarzu, pomyłkę można przypłacić życiem

Sprawdzana jest każda skarga. Bywa, że ludzie wyolbrzymiają nieprawidłowości. - Jeśli w dużym sklepie trafią się dwa, trzy przeterminowane artykuły trudno od razu zakładać, że było to celowe - podkreśla Bielecka. - Personel mógł je przeoczyć. W takim przypadku zwykle kończy się na pouczeniu.

Osobną kategorię stanowią zgłoszenia dotyczące lokali gastronomicznych. Z roku na rok sytuacja się poprawia, co nie znaczy że w istotny sposób wpływa to na liczbę uwag.

- Czasami są to działania konkurencji, która próbuje walczyć w niezbyt elegancki sposób - wyjaśnia Bielecka.

Bywa też, że zemsty szuka zwolniony pracownik.

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska