Nie ma polskich marek znanych na świecie, po prostu nie ma [rozmowa wideo z Januszem Niedźwieckim]

Agnieszka Domka-Rybka
Agnieszka Domka-Rybka

Wideo

Zobacz galerię (1 zdjęcie)
Z Januszem Niedźwieckim, prezesem firmy Apator w Toruniu rozmawialiśmy podczas III edycji konferencji "Firma przyszłości" w toruńskich Jordankach (2.10.2019) m.in. o tym, jak trudno dziś o dobrych pracowników.

- Nie jest łatwo o inżynierów, na pewno w Toruniu, jest ich kilkudziesięciu, a potrzeba więcej. Szukamy ich w całej Polsce. Inżynier jest, że tak się wyrażę, towarem rzadkim - mówił Niedźwiecki.

Zdradził, że problemy kadrowe Apator po części załatwia automatyzacją i robotyzacją produkcji. Twierdzi, że powinna lepiej, ale źle wygląda współpraca firm z uczelniami: - Naukowcy boją się, że biznes ukradnie ich pomysły, a przedsiębiorcy, że chcą oni ich naciągnąć, a niewiele dla będzie z tego wynikać - uważa prezes Apatora. - Próbujemy stworzyć specjalny fundusz, który wspomagał by współpracę nauki i biznesu, ale coś słabo to wygląda.

Janusz Niedźwiecki twierdzi, że, niestety, nie ma znanych polskich marek na świecie, bo nasze firmy są za małe.

Polecamy także:

Wzrost płacy minimalnej oznacza początek podwyżek w ogóle [rozmowa wideo z Henrykiem Dulanowskim]

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie