PKO BP, największy bank detaliczny w Polsce, poinformował w komunikacie, że wkrótce zablokuje możliwość logowania się do serwisu iPKO w przeglądarce Internet Explorer.
Tym, którzy wciąż jej używają, PKO BP proponuje zmianę przeglądarki i wybór nowszej. PKO zwraca też uwagę, by ze względów bezpieczeństwa aktualizować każdą przeglądarkę, na której korzysta się z bankowości elektronicznej.
Skąd decyzja PKO BP o zablokowaniu dostępu przez Internet Explorer?
Decyzja o zablokowaniu dostępu do bankowości przez Internet Explorer to efekt ogłoszonego w połowie zeszłego roku końca wsparcia dla tej przeglądarki przez jej producenta. Microsoft zapowiedział, że 15 czerwca 2022 roku całkowicie uśmierci ostatnie wydanie Internet Explorera 11, a program zniknie z komputerów z Windows 10, gdzie był jeszcze obecny. Użytkownicy Windows będą musieli przesiąść się na Edge’a lub zainstalować inną, nową przeglądarkę dowolnego producenta.
Jakie przeglądarki w zamian?
Bank nie wskazał żadnej konkretnej przeglądarki, z której należy korzystać, w bankowości iPKO, ale bezpieczne logowanie się do iPKO zapewnią wszystkie nowsze, aktualizowane przeglądarki, które wymienia portal telepolis.pl, czyli: Chrome, Firefox, Opera.
Warto dodać, że niedawno PKO BP zablokował dostęp do swojego serwisu użytkownikom innego produktu Microsoftu – Windows Phone. Na smartfonach z tym systemem przestała działać aplikacja IKO, wycofywana równolegle ze sklepu Microsoftu.
