Po poddaniu go niezbędnym próbom wyruszy jeszcze tej wiosny w inauguracyjną trasę Wilno – Kłajpeda. Reszta pojazdów dojdzie jesienią tego roku.
Dyrektor Generalny Kolei Litewskich Stasys Dailydka zapowiedział, że obecnie eksploatowane pociągi o dużych gabarytach i ciężkiej masie zostaną zastąpione przez mniejsze i bardziej mobilne trzyczłonowe zespoły trakcyjne, które będą kursowały częściej, zaś w weekendy - gdy potoki pasażerów są większe - będą łączone w składy kolejowe. Nowe pociągi będą niskopodłogowe, przystosowane dla osób niepełnosprawnych, wyposażone w fotele ergonomiczne (150 miejsc siedzących, z w tym 16 – klasy I), klimatyzację, Internet bezprzewodowy. Będą też bardziej przyjazne środowisku niż lokomotywy spalinowe.
Obecnie z Wilna do Kłajpedy dojeżdża koleją około 500 tys. pasażerów rocznie. Ta trasa pociągiem szybkobieżnym jest pokonywania w ciągu 3 godzin 45 minut.
Prezentacja pierwszego z siedmiu nowoczesnych pociągów "PESA 730ML" odbyła się 15 lutego m.in. z udziałem dyrektora generalnego Kolei Litewskich Stasysa Dailydki i dyrektora Marketingu Pojazdów Szynowych Rynku Wschodniego PESA Dariusza Skotnickiego:
