https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Nowa strategia miasta na promocję Bydgoszczy. Czy się sprawdzi?

10. jubileuszowa edycja „Steru na Bydgoszcz” odbyła się od 23 do 25 czerwca ubiegłego roku. Z kolejną edycją uczestników imprezy jest coraz więcej. A władze chcą, by ich przybywało.
10. jubileuszowa edycja „Steru na Bydgoszcz” odbyła się od 23 do 25 czerwca ubiegłego roku. Z kolejną edycją uczestników imprezy jest coraz więcej. A władze chcą, by ich przybywało. archiwum Polska Press
„Bydgoszcz zaprasza”, „Bydgoszcz. Dzieje się”, „Bydgoszcz kręci” - to nowa formuła konkursowa przygotowana przez bydgoski ratusz, która ma pomóc w lepszej promocji naszego miasta.

W 2017 roku budżet Biura Promocji Miasta i Współpracy z Zagranicą to ponad 12 mln złotych. Bydgoszcz promowała się m.in. przez sport (m.in. Mistrzostwa Europy do lat 23 w Lekkiej Atletyce, Półmaraton Bydgoski, Terenowa Masakra), miejskie przedsięwzięcia promocyjne (m.in. „Rzeka Muzyki”, „Wieczory z Kabaretem”, sylwester na rynku).

Szczególnym powodzeniem cieszyły się imprezy, podczas których w amfiteatrze obok Opery Nova występowały gwiazdy polskiego teatru i kabaretu. Występy m.in. Krystyny Jandy czy Cezarego Pazury oglądał komplet publiczności. Sporym powodzeniem cieszyły się też imprezy biegowe. W Biegu Urodzinowym i Biegu Niepodległości wzięło udział w sumie 3 tysiące osób.

Przeczytaj także: Potrącił 14-latkę na przejściu dla pieszych w Bydgoszczy. Dziś sprawca wypadku stawił się na policję

Ten rok ma być dla Bydgoszczy przełomowy jeśli chodzi o promocję miasta. - Wytyczymy nowe szlaki działań marketingowych, które pomogą w skuteczniejszym działaniu na rzecz kształtowania wizerunku naszego miasta - mówi prezydent Rafał Bruski.
Nowe szlaki, o których mówi prezydent, to przede wszystkim podział środków konkursowych na trzy niezależne pule: „Bydgoszcz Zaprasza” - przedsięwzięcia, które przyciągną do Bydgoszczy turystów i widzów z zewnątrz; „Bydgoszcz. Dzieje się” - propozycje projektów związanych z konkretnymi dzielnicami, ulicami i zakątkami Bydgoszczy. ; „Bydgoszcz Kręci” , czyli produkcje promocyjne, które podkreślą atuty Bydgoszczy oraz na teledyski realizowane w naszym mieście.

Miasto na konkursy promocyjne zamierza przeznaczyć w tym roku 1,1 miliona złotych (900 tysięcy w 2017).
Najbardziej rozpoznawalną imprezą ma być w 2018 roku Super Rally, czyli zlot miłośników motocykli Harley Davidson. Organizatorzy spodziewają się między 16 a 20 maja nawet 5 tysięcy gości, ponieważ to jedyna tego typu oficjalnie organizowana imprez na terenie Europy.

Powody do satysfakcji będą mieli też miłośnicy sportu. Zapowiadane są m.in. rozgrywki w ramach Siatkarskiej Ligi Narodów, w hali Łuczniczka wystąpią też polskie koszykarki: 17 listopada zagrają z Turcją, a 21 listopada z Estonią.

Miasto chce też poszerzyć formułę tegorocznego „Steru na Bydgoszcz”.

- Ubiegłoroczny sukces imprezy, tysiące widzów i bogata oferta rozrywkowa sprawiły, że mamy ambicję, by nadal rozwijać to przedsięwzięcie - wyjaśnia prezydent Rafał Bruski. - Tegoroczna edycja ma być poszerzona o większą i ciekawszą ofertę wypoczynku i rekreacji na Brdzie dostępną dla wszystkich mieszkańców - nie tylko dla posiadaczy jednostek pływających. Planujemy między innymi ogłoszenie otwartego konkursu na atrakcję na wodzie, która mogłaby w czasie festiwalu służyć wszystkim jego gościom.

Ideą Bydgoskiego Festiwalu Wodnego „Ster na Bydgoszcz” jest popularyzacja Bydgoskiego Węzła Wodnego oraz turystyki na wodach śródlądowych. Impreza odbyła się po raz pierwszy od 30 maja do 1 czerwca 2008 roku, a imprezę prowadził Stanisław Tym. Gośćmi „Steru na Bydgoszcz” byli między innymi Aleksander Doba czy Krzysztof Baranowski.

Wideo: Info z Polski - przegląd najciekawszych informacji z kraju (18.01.2018)

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

T
TorTor
W dniu 24.01.2018 o 07:46, kibic napisał:

Kręci..? Czyli co - mataczy, kombinuje, blaguje..? Proszę wybaczyć, ale akurat to najpierw się kojarzy.A zresztą, kilka lat temu podobną wpadkę zaliczyli już w Toruniu, kiedy to hasło "Toruń kręci" zostało solidarnie przez wszystkich wyśmiane.Mój typ więc - "Bydgoszcz, tu się dzieje!"

I po co te porównania do Torunia? Kompleksy? Hasło "Toruń kręci" w Toruniu nie zostało wyśmiane, wręcz przeciwnie. Toruń ma z roku na rok coraz więcej turystów, czego o Bydgoszczy powiedzieć się nie da i nawet nowe hasło ich nie przyciągnie, bo czym? Co niby się dzieje w Bydgoszczy? Chyba same afery i awnatury.

k
kibic

Kręci..? Czyli co - mataczy, kombinuje, blaguje..? Proszę wybaczyć, ale akurat to najpierw się kojarzy.

A zresztą, kilka lat temu podobną wpadkę zaliczyli już w Toruniu, kiedy to hasło "Toruń kręci" zostało solidarnie przez wszystkich wyśmiane.

Mój typ więc - "Bydgoszcz, tu się dzieje!"

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska