Podnośniki zamiast kanałów
Na modernizację MPK zaplanowano 4,4 mln zł, w tym 3,2 mln zł, które pochodzą z Unii Europejskiej. Przebudowa hali technicznej obsługi autobusów pochłonęła natomiast 440 tys. zł.**- W hali wymienione zostały trzy bramy wjazdowe, założono nową posadzkę z żywic, okna, ogrzewanie nadmuchowe, a także ocieplono cały budynek wraz z dachem. Ponadto w dachu zamontowane zostały świetliki przez co w hali jest bardzo jasno - słyszymy w MPK. Przy okazji remontu nastąpiła też wymiana instalacji elektrycznej. Doprowadzono również nową instalację wentylacyjną.
Remont miał także na celu poprawienie warunków pracy mechaników obsługujących autobusy. Dlatego zlikwidowano stare kanały znajdujące się w podłodze hali i zastąpiono je dwoma nowoczesnymi podnośnikami. Sprawiło to, że pracuje się obecnie wygodnie i czysto.
Hala, to nie wszystko
Zmodernizowana hala nie jest jedyną inwestycją wykonywaną w MPK za unijne pieniądze. - W ramach tego projektu powstała już pętla autobusowa przy Szosie Bydgoskiej. Tym samym przedłużona została, z myślą o działkowcach, trasa autobusów numer 8 i 19 - mówi Aleksandra Dolińska-Hopcia, naczelnik wydziału inwestycji miejskich w inowrocławskim ratuszu.
Za pieniądze z Unii Europejskiej nabyte zostały też w ubiegłym roku cztery niskopodłogowe autobusy solbus. Natomiast do lata wdrożony zostanie także system biletów elektronicznych, który ułatwi pasażerom przejazdy miejskimi autobusami. Pomoże także MPK w lepszym zorganizowaniu sieci przewozów po mieście. Warto wspomnieć, że to nie wszystkie nowinki związane z miejska komunikacją. Jak się dowiadujemy, firma myśli już o zakupie kolejnych autobusów, które zastąpią najstarsze jelcze mające solidne przebiegi.
