Oszuści stosują coraz bardziej wyrafinowane metody, aby oszukać klientów banku i w ten sposób dobrać się do ich pieniędzy, a wszystko "rękami" właścicieli kont. Coraz częściej dochodzi do sytuacji, że boimy się odbierać telefony, aby nie zostać oszukanym.
Złodzieje nie próbują złamać bankowych zabezpieczeń, które są bezpieczne dla użytkowników. Zdecydowanie łatwiej jest oszukać człowieka, wywierając na nich presję czasu, strasząc możliwością utraty pieniędzy z konta.
Czytaj koniecznie: Te aplikacje w telefonie kradną dane i pieniądze. Zostały wycofane z Google Play - musisz je odinstalować ręcznie
Cyberprzestępcy są mistrzami manipulacji. Potrafią podszyć się pod dowolny numer telefonu – także instytucji, w tym bankowej infolinii. Dzwonią, aby „pomóc”, np. zablokować podejrzaną transakcję.
Pracownicy banku nie dzwonią z numerów telefonów podanych na stronie internetowej!
O to nigdy nie poprosi Twój bank. To metody oszustów!
Warto poznać zasady, dzięki którym rozpoznamy oszusta i nie damy się oszukać. W poniższej galerii przygotowaliśmy dla was listę złotych zasad, które pomogą rozpoznać oszusta. Zobaczcie o co nigdy nie poprosi nas pracownik banku:
