Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Od 1 lutego ważne zmiany w Urzędzie Miejskim w Czersku. Sprawdźcie!

Anna Klaman
Anna Klaman
Sekretarz Grzegorz Zabrocki przy Biurze Obsługi Interesanta, które zacznie działać 1 lutego
Sekretarz Grzegorz Zabrocki przy Biurze Obsługi Interesanta, które zacznie działać 1 lutego Anna Klaman
Przebudowa Urzędu Miejskiego polegała na modernizacji tej części, w której znajdowała się sala obrad rady miejskiej. Roboty kosztowały 370 tys. zł. Ale ze względu na duże opóźnienie wykonawcy naliczono karę umowną w wysokości 14 tys. zł. Niestety, inwestycja - nawet jeżeli w drugim jej etapie zamontowana zostanie winda - nie rozwiąże wszystkich problemów.

Sprawdziliśmy jak teraz jest w Urzędzie Miejskim. Sala obrad rady miejskiej znajduje się w budynku za Urzędem Miejskim (w Centrum Informacji Turystycznej). A w dawnej części dla radnych (drugi poziom) są biura rady miejskiej i wydziału inwestycji i infrastruktury.

Na pierwszym poziomie, zaraz przy wejściu do Urzędu Miejskiego od strony parkingu, znajdować się będzie Biuro Obsługi Interesantów. Jest gotowe, ale nie jest czynne. - Chcemy, by Biuro Obsługi Interesanta zaczęło działać po feriach od 1 lutego - mówi Grzegorz Zabrocki, sekretarz Urzędu Miejskiego w Czersku. - To będzie nasze okno na świat, gdzie interesanci będą mogli zostawić wszystkie pisma. Będą tam też kierowane te przychodzące do nas pocztą.

Tylko do tego poziomu w przyszłości dojeżdżać będzie winda. Niestety, w starym budynku nie ma możliwości jej zamontowania, a to oznacza, że by dostać się na pozostałe piętra, trzeba będzie pokonać schody.

- Biuro Obsługi Interesanta jest usytuowane jak najbliżej wejścia - mówi Zabrocki. - Mamy świadomość barier architektonicznych, jeżeli chodzi o dostępność osób niepełnosprawnych. Dlatego osoby niepełnosprawne, starsze i z z trudnościami w poruszaniu się będą obsługiwane w biurze podawczym. Pracownik merytoryczny z biura zejdzie do nich do Biura Obsługi Interesanta.

Winda zamontowana zostanie w drugim etapie przebudowy Urzędu Miejskiego. Wtedy, kiedy uda się pozyskać dofinansowanie, na przykład z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.

Sekretarz przyznaje - cała reszta Urzędu - w starej części - dalej posiadać będzie bariery architektoniczne. - Jest to kłopot, ale tak niestety kiedyś budowano.

25-letni chojniczanin podawał się za Czecha. Oszukał internautów na 40 tys. zł

Dzięki przebudowie udało się pozyskać cztery nowe pomieszczenia. Dawna sala narad miała cztery okna i na bazie tych czterech okien powstały cztery nowe biura.

- Na pewno poprawią się warunki funkcjonowania Urzędu Miejskiego w Czersku - mówi Zabrocki. - Nie rozwiąże to jednak jego wszystkich problemów, bo ciągle borykamy się na przykład z brakiem miejsca na potrzeby archiwum.

Archiwum ma już, można powiedzieć, standardy IPN-u z jeżdżącymi regałami, ale problemem jest jego pojemność. Tym bardziej, że zmienia się instrukcja archiwizowania. Dotąd w biurach trzeba było trzymać dokumenty przez rok od zakończenia spraw, a kategorie archiwizacji były łagodniejsze.

Teraz dokumenty będą trzymane w biurach przez dwa lata od zakończenia sprawy i jednocześnie wiele z nich ma wyższą kategorię archiwizowania. Ale co ciekawe, w 2021 r. zacznie obowiązywać ustawa o elektronicznych doręczeniach. W skrócie odpowiedzi będą wysyłane elektronicznie! Jeżeli ktoś będzie chciał otrzymać dokument w wersji papierowej, to wówczas właściwy Urząd Pocztowy będzie miał obowiązek go wydrukować i doręczyć.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Archeologiczna Wiosna Biskupin (Żnin)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska