Ograniczenia w ruchu na Wiaduktach Warszawskich w Bydgoszczy! Konstrukcja jest w kiepskim stanie

Małgorzata Pieczyńska
Małgorzata Pieczyńska
Wiadukty Warszawskie w Bydgoszczy oddano do użytku w roku 1973 r., zarówno czasy jak i technologie ich wykonania były dalekie od obecnych oczekiwań i nowych technologii.
Wiadukty Warszawskie w Bydgoszczy oddano do użytku w roku 1973 r., zarówno czasy jak i technologie ich wykonania były dalekie od obecnych oczekiwań i nowych technologii. Nadesłane
Udostępnij:
Wiadukty Warszawskie w ciągu ulicy Fordońskiej są w bardzo złym stanie technicznym. W trosce o bezpieczeństwo kierowców i pieszych na obiektach, w trybie pilnym, wprowadzone zostają ograniczenia ruchu pojazdów. Pojawią się zwężenia i ograniczenia prędkości. Będą tworzyć się korki.

Pirat na ulicach Bydgoszczy - wideo od Czytelnika

- Prowadzimy regularne naprawy, remonty i przeglądy obiektów mostowych na terenie miasta - mówi Tomasz Okoński, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy. - Z dokładnych analiz przeprowadzonych 8 października br. wynika, że dwa Wiadukty Warszawskie w ciągu ulic Fordońskiej są w bardzo złym stanie technicznym.

Będą tworzyć się korki

W związku z tym wprowadzone zostają natychmiast zwężenia na obu obiektach w celu ograniczenia obciążeń przenoszonych przez transport kołowy.

- Samochody będą poruszały się wyłącznie prawymi pasami jezdni (od strony chodników), w obu kierunkach - mówi Tomasz Okoński. - Wprowadzone zostaną zwężenia i ograniczenia prędkości. Mogą zatem tworzyć się korki, szczególnie w szczytach komunikacyjnych. Apelujemy więc do mieszkańców o wcześniejsze zaplanowane podróży do centrum lub Fordonu drogami alternatywnymi lub skorzystanie ze znacznie szybszego transportu, jakim jest komunikacja tramwajowa.

Przez najbliższe dni drogowcy będą dokładnie obserwować ruch na tym odcinku.

- Jeśli będzie to konieczne, będziemy wprowadzać kolejne zmiany w celu upłynnienia ruchu na tej trasie - zaznacza Tomasz Okoński.

Utrudnienia w tym miejscu mogą potrwać kilka miesięcy.

- Zlecona niezwłocznie ekspertyza pozwoli na lepszą analizę stanu technicznego i na zadecydowanie o dalszych losach wiaduktów, w tym opłacalności i zakresie ich remontu lub finalnie konieczności przebudowy - mówi Tomasz Okoński.

POLECAMY

Zapraszamy Was w podróż kilkadziesiąt lat wstecz - zobaczcie na archiwalnych zdjęciach, jak budowano/remontowano bydgoskie mosty i wiadukty. Publikujemy też archiwalne fotografie przedstawiające dobrze znane bydgoskie konstrukcje. W niektórych miejscach sporo się od tego czasu zmieniło, w innych czas jakby się zatrzymał...Przesuń zdjęcie gestem lub naciśnij strzałkę w prawo

Tak budowano Bydgoszcz. Poznajesz te miejsca? [archiwalne zdjęcia]

Stara technologia

Wiadukty Warszawskie w Bydgoszczy oddano do użytku w roku 1973 r., zarówno czasy jak i technologie ich wykonania były dalekie od obecnych oczekiwań i nowych technologii.

Są to dwa obiekty mostowe o długości 430 i 436 m, liczące po 23 przęsła każde. Kilkanaście lat temu konstrukcja została poddana remontowi, bo już wtedy nosiła znamiona zbyt intensywnego użytkowania i postępującej degradacji.

Remont przywrócił funkcjonalność wówczas zniszczonej konstrukcji jednak pozostawione inne elementy, wykazujące brak interwencji, przez następne lata ulegały degradacji.

- Obecnie obiekt w znacznej części tj. nawierzchnie jezdni jak i spód konstrukcji wizualnie są w dobrym stanie, jednak po odkuciu zewnętrznych warstw betonu na podporach, uwidaczniają się mocno skorodowane i uszkodzone elementy - twierdzi Tomasz Okoński. - Oba wiadukty zostały wybudowane prawie 50 lat temu w oparciu o prefabrykowane belki strunobetonowe typu korytkowego, które okazały się być jednym z najbardziej nietrwałych i awaryjnych systemów budownictwa mostowego.

W Polsce od lat odchodzi się od tego typu konstrukcji.

Wideo

Materiał oryginalny: Ograniczenia w ruchu na Wiaduktach Warszawskich w Bydgoszczy! Konstrukcja jest w kiepskim stanie - Express Bydgoski

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Bardzo ciekawy czas nastał na wiadukty, to jest odcinek DK80 i co ? GDDKiA właśnie teraz stwierdziła zły stan techniczny ? Co robili pracownicy tej dyrekcji w wakacje ? No byli na wakacjach zapewne i teraz się obudzili . Jaki tramwaj jest wyjściem alternatywnym , teraz w największym problemie z pandemią koronawirusa ? Którędy pojechać alternatywnie , przez Inwalidów a może przez Myślęcinek, przez piękną aleję bus pasów, którymi komunikacja jeździ co godzinę a dla samochodów pozostał zwykły pas ruchu ? Dalej przez Zamczysko , ze strefą ograniczenia prędkości 30 km/h ? Przez garby zwalniające w ilości rozwalającej zawieszenie samochodu w ciągu miesiąca ? Do ulicy Inwalidów trzeba dojechać przez przejazd kolejowy na Bydgoszcz Wschód, który częściej jest zamknięty niż otwarty ? Do Fordonu można dojechać jeszcze alternatywnie przez Toruń i Grudziądz jak ma ktoś czas i pieniądze. Policja za to zebrała żniwo w nocy z 9 na 10 października , gdzie to wstawiono ograniczenia prędkości do 30 km/h i zakaz wyprtzedzania na wiaduktach i nic się poza tym nie działo, nie było jeszcze zwężeń jezdni a pracowały pilnie dwa radiowozy. Mam pytanie , czy to jest naprawdę przyjazne miasto ?

G
Gość

Właśnie teraz gdy wkrótce ludzie będą jeździć porządkować groby na Wiślanej ?

J
Jacek Górny

Odbija się czkawką decyzja o budowie mostu wyłącznie dla tramwajów do Fordonu. Wydano 400 mln i nie ma alternatywnego połączenia drogowego na wypadek potrzebnej przebudowy wiaduktów warszawskich.

Dodaj ogłoszenie