- Od 2009 roku systematycznie wymieniamy nasz tabor na nowocześniejszy - mówi Andrzej Wadyński, prezes MZK w Bydgoszczy. - W lutym br. podpisaliśmy umowę na dostawę kolejnych ośmiu nowych autobusów miejskich z możliwością opcji, czyli dostawy kolejnych czterech pojazdów. Łączna wartość kontraktu to prawie 18 mln zł. Dostawa autobusów planowana jest w ciągu 205 dni od chwili podpisania umowy, czyli jeszcze w tym roku.
Do Bydgoszczy trafi 5 przegubowców o długości około 18 metrów i 3 pojazdy jednoczłonowe, 12-metrowe. W przetargu najkorzystniejszą ofertę przedstawiła firma Solaris.
- Będą to autobusy w najnowszej produkowanej wersji - mówi Andrzej Wadyński. - Spełniają najwyższą normę emisji spalin Euro 6. Wszystkie będą niskopodłogowe, wyposażone m.in. w klimatyzację w przestrzeni pasażerskiej i kabinie kierowcy, nowoczesny i przyjazny dla pasażera system informacji pasażerskiej, dodatkowe wydzielone miejsce w autobusach przegubowych dla matek z wózkami przy trzecich drzwiach, udogodnienia dla osób o ograniczonej zdolności ruchowej i niedowidzących. Pojazdy zostaną wyposażone też w pełen monitoring wizyjny. Zamówienie obejmuje również wyposażenie w urządzenie wspomagające pracę kierowcy w nawigacji.
Przegubowcami jednocześnie będzie mogło podróżować około 135 pasażerów, krótszymi pojazdami około 90 pasażerów.
Warto też podkreślić, że od marca br. MZK eksploatuje wyłącznie autobusy niskopodłogowe, a średnia wieku pojazdów wynosi około 6 lat. - To czyni naszą flotę autobusową jedną z najnowocześniejszych w Polsce wśród dużych miast – mówi Andrzej Wadyński. - Ogółem mamy 156 autobusów. Po realizacji dostaw, najwyższe normy emisji spalin (Euro 5 i Euro 6) spełniać będzie ponad 90 proc. taboru.
