Podczas czwartkowej konferencji prasowej, zorganizowanej przez Włocławską Wspólnotę Samorządową, ostro skrytykowano miejskie inwestycje, w tym przygotowania do remontu krajowej "jedynki". - Wykonawcy mieli się bić o to zlecenie, tymczasem miasto ogłosiło już kolejny przetarg - mówił Janusz Dębczyński, lider WWS. - Pytałem, ile było zastrzeżeń do tego zadania, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg poinformował mnie, że około trzystu...
- Trzysta zastrzeżeń? - dziwi się Jacek Kuźniewicz, zastępca prezydenta Włocławka ds. rozwoju.- Można mówić o trzystu pytaniach od oferentów, ale nie zastrzeżeniach. Jak wyjaśnia Jacek Kuźniewicz, unieważnienie przetargu nastąpiło ze względów formalnych. Autorzy dokumentacji zaprojektowali bowiem tylko jeden rodzaj rur do kanalizacji deszczowej, wywarzanych w Polsce tylko przez jednego producenta. Oferenci zwracali na ten fakt uwagę, a pozostawienie takich zapisów bez zmian mogłoby w przyszłości skutkować zerwaniem przez wykonawcę umowy.
- W dokumentacji projektowej, przygotowanej jeszcze za czasów pana Skrzypka, pominięto w ogóle tunel przy dworcu, czy most na Zgłowiączce - przypomina wiceprezydent Włocławka.
Jak już informowaliśmy, włocławski odcinek "jedynki" znalazł się wśród trzynastu najważniejszych inwestycji drogowych w kraju, które już mają pewne unijne dofinansowanie. Ministerstwo Infrastruktury zatwierdziło bowiem listę rankingową projektów rekomendowanych do dofinansowania. Włocławska inwestycja znalazła się na liście podstawowej na 13 miejscu. Owe pewne pieniądze to 42 mln złotych, ale - jak przekonuje prezydent Andrzej Pałucki - może być ich zdecydowanie więcej. - To zaledwie piętnaście procent wartości tej inwestycji - mówi Władysław Skrzypek, były prezydent Włocławka, krytykując stan przygotowań do rozpoczęcia tej i innych inwestycji, współfinansowanych z unijnych pieniędzy.
Tymczasem władze miasta podjęły decyzję o wyremontowaniu znajdującego się w najgorszym stanie technicznym dwukilometrowego odcinka drogi, biegnącego od mostu na Zgłowiączce do okolic baru McDonalds. Pierwszy przetarg nie został rozstrzygnięty, ogłoszono więc kolejne postępowanie. Przedmiotem przetargu jest budowa i przebudowa nawierzchni jezdni, chodników, ścieżek rowerowych, zjazdów oraz zatok autobusowych wraz z wiatami przystankowymi. Wykonawca zajmie się także robotami kanalizacyjnym. Roboty elektryczne będą polegały na budowie i przebudowie oświetlenia ulicznego i sygnalizacji świetlnej. Wyremontowane bę-dą przejścia podziemne w rejonie dworca PKP/PKS.
W wybranych budynkach wzdłuż trasy wymieniona zostanie stolarka okienna. Wykonawca będzie też musiał zagospodarować tereny zielone. Ponadto wykonane zostanie oznakowanie pionowe i poziome. Niezbędna jest również przebudowa istniejącej infrastruktury technicznej wynikającej z kolizji z projektowanym układem drogowym. O ile ogłoszony właśnie przetarg zostanie rozstrzygnięty, roboty ruszą już jesienią. Zakończenie inwestycji planowane jest na 30 czerwca 2011 r.