Oto 10 nowych kompetencji, które będą musieli wkrótce zdobyć pracownicy, żeby móc zarabiać na życie [lista]
Ostatnią kategorią wyróżnioną przez WEF jest praca z ludźmi. W momencie gdy w najprostszych pracach zastąpią nas roboty, kluczowe będzie motywowanie i odpowiednie zarządzanie pracownikami. W tym przypadku na znaczeniu zyskają umiejętności przywódcze i tzw. „social influence”.
- Kreatywność, oryginalność, inicjatywa to zalety, których pracodawcy szukają w pracownikach od lat. Teraz jednak, bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, będą one na wagę złota. Pandemia pokazała też nam, jak istotna jest zdolność do samodzielnego zarządzania, i to nie tylko własnym czasem, co podczas home office jest dużym wyzwaniem, ale też rozproszonym zespołem, który pracuje na odległość w różnych miejscach. Potrzeba umiejętności związanych z zarządzaniem oraz cech przywódczych z biegiem czasu tylko się wzmocni, bowiem praca zdalna zostanie z nami już na stałe. Umiejętność pracy z ludźmi zawsze była istotna, natomiast teraz pojawia się element „social influcence”. Technologia dała nam możliwość wywierania wpływu na szeroką rzeszę odbiorców, a zdolność do kształtowania postaw społecznych w najbliższych latach będzie ogromną przewagą – zauważa Krzysztof Inglot, Prezes Zarządu Personnel Service.