https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Pacjentki nie muszą się martwić?

Joanna Lewandowska
fot. sxc
Lipnowski szpital źle wykonywał badania mammograficzne - wynika z raportu Centralnego Ośrodka Koordynującego Populacyjny Program Wczesnego Wykrywania Raka Piersi.

Na liście sześciu placówek z naszego regionu, co do których zastrzeżenia mieli eksperci, znalazł się również lipnowski Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej. Zdaniem kontrolujących, pacjentki, które w ubiegłym roku miały tam wykonywane badania mammograficzne, nie mogą być pewne wyników, więc powinny badanie powtórzyć. Jednak dyrekcja lipnowskiej placówki twierdzi, że absolutnie nie ma takiej potrzeby.

- Sprzęt działa prawidłowo, jakość badań jest właściwa - przekonuje Maria Mazurkiewicz, dyrektor ds. lecznictwa SP ZOZ. Jej zdaniem nie ma mowy o żadnej pomyłce diagnostycznej. - Jednym z zarzutów pokontrolnych było to, że lekarz, mając wątpliwości, kilkakrotnie kazał powtarzać badanie - dodaje dyrektorka. I choć dokładne upewnianie się co do trafności diagnozy zazwyczaj nie jest oceniane negatywnie, jednak w tym przypadku tak było.

Przychodnie i lecznice, w których wykryto jakieś nieprawidłowości, dostały czerwoną kartkę od Narodowego Funduszu Zdrowia. Dyrektorzy placówek mają do końca stycznia czas na usunięcie wszystkich nieprawidłowości. Jeśli tego nie zrobią NFZ zerwie z nimi kontrakty.

Dyrektor Mazurkiewicz wyjaśnia, że mammograf w lipnowskim szpitalu to sprzęt dobrej jakości, więc nie ma konieczności wymiany. Lipnowska lecznica musi jednak usprawnić kontrolę prawidłowości wykonywanych zdjęć.

Ocenę jakości wykonywanych w trzynastu ośrodkach zdjęć przeprowadzał Centralny Ośrodek Koordynujący Populacyjny Program Wczesnego Wykrywania Raka Piersi. Ocenił klisze mammograficze, wykonane przez 13 pracowni w Kujawsko-Pomorskiem.

Najgorzej wypadły: pracownia w Regionalnym Szpitalu Specjalistycznym w Grudziądzu, Szpital Powiatowy w Chełmży i Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Lipnie. Zaś Wojewódzki Ośrodek Koordynacyjny - Centrum Onkologii w Bydgoszczy, który sprawdzał mammografy, uznał, że do wymiany nadają się aparaty, którymi dysponuje bydgoski "Elmed", SP ZOZ w Lipnie i Miejski Zespół Opieki Zdrowotnej we Włocławku.

Komentarze 15

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

~gość~
W dniu 04.02.2009 o 19:10, alekino napisał:

Tepy bufonie, wiadomo kim jestes. Negujesz oczywiste fakty ktore swiadcza o twojej niekompetencji i glupocie. Arogancja jaka reprezentujesz powinna byc napietnowana publicznie, ale starostwo jak zwykle chowa glowe w piasek...Wojewodzki Osrodek Koordynacyjny - Centrum Onkologi w BYdgoszczy sporwadzil sprzet w 14 osrodkach. Efekt - do wymiany nadaja sie aparaty mammograficzne ktorymi dysponuje bydgoski Elmed, SP ZOZ Lipno i Miejski Zespol OPieki Zdrowotnej we Wloclawku...B Nawrocka z kujawsko pomorskiego oddzialu NFZ podaje ze wyniki tej kontroli otrzymali juz po zakonczeniu kontraktowania swiadczen na 2009 rok. Do konca stycznia 2009 roku wymienione wyzej pracownie mialy obowiazek wymiany sprzetu. Jesli tego nie zrobily NFZ zrywa z nimi kontrakt na uslugi - badania mamograficzne....


Uchwała o likwidacji SP ZOZ powinna być podjęta 5 lat temu w 2004 roku tak jak je podejmowano w ościennych powiatach. Zaniechano tego i to był błąd, ale to nie oznacza że teraz tego nie trzeba zrobić. Trzeba i to czym prędzej. Powoływanie się na dobro pacjentów i rzekome "wysokie standarty" usług świadczonych przez SP ZOZ to już nawet śmieszne nie jest tylko żenujące. Tylko spółka, która tym co doprowadzili do takiej sytuacji szpital PODZIĘKUJE za dalszą NIEOWOCNĄ współpracę
a
alekino
W dniu 21.01.2009 o 10:53, Gość napisał:

Czekamy na pomysły "mądralo", co wymyśliłeś mądrego-czy tylko te głupoty powyżej.


Tepy bufonie, wiadomo kim jestes. Negujesz oczywiste fakty ktore swiadcza o twojej niekompetencji i glupocie. Arogancja jaka reprezentujesz powinna byc napietnowana publicznie, ale starostwo jak zwykle chowa glowe w piasek...
Wojewodzki Osrodek Koordynacyjny - Centrum Onkologi w BYdgoszczy sporwadzil sprzet w 14 osrodkach. Efekt - do wymiany nadaja sie aparaty mammograficzne ktorymi dysponuje bydgoski Elmed, SP ZOZ Lipno i Miejski Zespol OPieki Zdrowotnej we Wloclawku...
B Nawrocka z kujawsko pomorskiego oddzialu NFZ podaje ze wyniki tej kontroli otrzymali juz po zakonczeniu kontraktowania swiadczen na 2009 rok. Do konca stycznia 2009 roku wymienione wyzej pracownie mialy obowiazek wymiany sprzetu. Jesli tego nie zrobily NFZ zrywa z nimi kontrakt na uslugi - badania mamograficzne....
g
gosc
W dniu 22.01.2009 o 18:44, fantomasbis napisał:

No i jak 100% gosciu wygladsz, przejrzyj sie w lustrze. Ten nowiutki Twoim zdaniem mamograf sprzedawany na rynku europejskim nie ma unijnego certyfikatu...Niezla sciema...dla naiwnych....


To urządzenie było kupione jeszcze przed wejściem Polski do UE i nikt nie wymagał wówczas atestów ani certfikatów unijnych. Co do specjalistów to sie zgadzam iż czas najwyższy aby te urządzenia obsługiwali fachowcy z pełnymi kwalifikacjami. Ta Pani B oparta o poręcz na II piętrze to już klasyka tego zakładu. Prywatny folwark się skończył i bardzo dobrze, lecz zbyt późno się to stało i zbyt wielu uczciwych ludzi na tym ucierpiało lub jeszcze cierpi.
g
gosc
W dniu 23.01.2009 o 13:43, ~gość~ napisał:

"Fachowców" to właśnie dopiero teraz pozwalniano, co jeszcze do niedawna było niemożliwe, pomimo tego, że to oni narobili długów. Ale wreszcie ich nie ma i ZOZ idzie do przodu a przedtem to tonął. Wszyscy widzą że ZOZ idzie do przodu oprócz tych którym wreszcie dobrano się do 4 liter. Tak trzymać i nie dopuszczać już fachowców z poprzedniej epoki bo to oni zadłużyli ZOZ


A kierowniczka serologi to jeszcze pracuje..??? jest jednym z tych "fachowcow" i dobra kolezanka innego "fachowca" - dyrktora ds medycznych.Specjalizowala sie, majac prywatna praktyke diagnostyczna w badaniach ktore podwazane byly przez inne laboratoria.
Byla wyjatkowym "fachowcem"...
Pewien technik radiologii tez jest niezlym "fachowcem". To chyba on wykonywal te "udane" badania mamograficzne, teraz ponoc "obsluguje" tomograf...Taki sprzet obsluguje lekarz radiolog ze stopniem specjalizacji a nie technik po wieczorowych kursach...
~gość~
W dniu 23.01.2009 o 11:30, gosc napisał:

Ciekawe co kto rozumie pod pojeciem porzadek...Dla jednych totalny balagan jest nalepszym porzadkiem bo nikt za nic nie odpowiada i jeszcze dostaje za to pieniadze...


"Fachowców" to właśnie dopiero teraz pozwalniano, co jeszcze do niedawna było niemożliwe, pomimo tego, że to oni narobili długów. Ale wreszcie ich nie ma i ZOZ idzie do przodu a przedtem to tonął. Wszyscy widzą że ZOZ idzie do przodu oprócz tych którym wreszcie dobrano się do 4 liter. Tak trzymać i nie dopuszczać już fachowców z poprzedniej epoki bo to oni zadłużyli ZOZ
g
gosc
W dniu 23.01.2009 o 08:51, Pracownik napisał:

Jak widać nie możecie przeżyć, że w szpitalu zaczął panować wreszcie porządek choć wiele jest jeszcze do zrobienia. Życzę powodzenia!


Ciekawe co kto rozumie pod pojeciem porzadek...Dla jednych totalny balagan jest nalepszym porzadkiem bo nikt za nic nie odpowiada i jeszcze dostaje za to pieniadze...
P
Pracownik
Jak widać nie możecie przeżyć, że w szpitalu zaczął panować wreszcie porządek choć wiele jest jeszcze do zrobienia. Życzę powodzenia!
g
gosc
W dniu 21.01.2009 o 11:02, Gość napisał:

Za pomysły mądrale biorą pieniądze.Niemałe.


w lipowskim szpitalu jest widac inaczej , przywiezieni w teczce "fachowcy" za brak wiedzy i profesjonalizmu inkasuja duza kase...odejda za jakis czas i znowu nikt nie poniesie zadnej odpowiedzialnosci za ich "uzdrawianie" lipnowskiego szpitala...
Ciemno widze Nowy Szpital w Lipnie sp zoo zarzadzany przez tych "fachowcow"...
f
fantomasbis
W dniu 21.01.2009 o 22:01, gosc napisał:

Tomograf jest faktycznie po renowacji zaś mammograf był z całą pwenością nowiutki jestem tego pewien na 100%.


No i jak 100% gosciu wygladsz, przejrzyj sie w lustrze. Ten nowiutki Twoim zdaniem mamograf sprzedawany na rynku europejskim nie ma unijnego certyfikatu...Niezla sciema...dla naiwnych....
g
gosc
W dniu 21.01.2009 o 17:51, gosc napisał:

Gosciu, to nie oczernianie ale stwierdzenie faktow...O faktach sie ne dyskutuje tylko sie je przyjmuje do wiadomsci lub nie. Moze "fachowcy" co obsluguja ten mamograf nie potrafia go obslugiwac...Ciekawe co zrobi "menager" z tym fantem...Jako byly pracownik znam kulisy zakupu tomografu...tez jest ponoc "nowy" z dwudziestoparoletnim przebiegiem, po renowacji....dobrego samopoczucia zycze pacjentom korzystajacym z tego sprzetu...o zdrowie musicie zatroszczyc sie sami...


Tomograf jest faktycznie po renowacji zaś mammograf był z całą pwenością nowiutki jestem tego pewien na 100%.
g
gosc
W dniu 21.01.2009 o 12:38, gosc napisał:

Mammograf kupiony był w przetargu i było to urządzenie nowe. Nie sądzę by został już tak wyeksploatowany. Podejrzewam że chodzi o czyste naganianie pieniędzy innym jednostką. Więc nie oczerniaj lipnowskiego szpitala gdyż nie masz racji. I nie jest to kino tylko proza życia.


Gosciu, to nie oczernianie ale stwierdzenie faktow...O faktach sie ne dyskutuje tylko sie je przyjmuje do wiadomsci lub nie.
Moze "fachowcy" co obsluguja ten mamograf nie potrafia go obslugiwac...Ciekawe co zrobi "menager" z tym fantem...
Jako byly pracownik znam kulisy zakupu tomografu...tez jest ponoc "nowy" z dwudziestoparoletnim przebiegiem, po renowacji....dobrego samopoczucia zycze pacjentom korzystajacym z tego sprzetu...o zdrowie musicie zatroszczyc sie sami...
g
gosc
W dniu 21.01.2009 o 00:05, alekino napisał:

Lipnowski Titanic - czytaj SP ZOZ Lipno coraz bardziej pogrąza sie w dlugach. Dyrekcja szpitala twierdzi ze jest bardzo dobrze. Konflikt wewnatrz zalagi narasta. Panuje atmosfera strachu i zastraszania personelu.Badania mamograficzne sa watpliwej jakosci, ale dyr ds lecznictwa p. Mazurkiewicz twierdzi ze to nic takiego. Ignorancja dyr Mazurkiewicz jak dyr Waleczko siegaja zenitu. Starostwo nie reaguje i chowa glowe w piasek. Ma ponoc wysmazyc Uchwale o upadlosci SP ZOZ...Wiadomo czym sie to skonczy...Na zielona trawke pojdzie duza czesc zalogi... " A gdy Titanic tonol to tez orkiestra grala", "kapitan mial do konca koszule sniezno biala". ...Tez bym mial taka, jakbym bral taka kase...za puszczanie bakow w fotel...



Mammograf kupiony był w przetargu i było to urządzenie nowe. Nie sądzę by został już tak wyeksploatowany. Podejrzewam że chodzi o czyste naganianie pieniędzy innym jednostką. Więc nie oczerniaj lipnowskiego szpitala gdyż nie masz racji. I nie jest to kino tylko proza życia.
G
Gość
W dniu 21.01.2009 o 10:53, Gość napisał:

Czekamy na pomysły "mądralo", co wymyśliłeś mądrego-czy tylko te głupoty powyżej.


Za pomysły mądrale biorą pieniądze.Niemałe.
G
Gość
Czekamy na pomysły "mądralo", co wymyśliłeś mądrego-czy tylko te głupoty powyżej.
a
alekino
Lipnowski Titanic - czytaj SP ZOZ Lipno coraz bardziej pogrąza sie w dlugach. Dyrekcja szpitala twierdzi ze jest bardzo dobrze. Konflikt wewnatrz zalagi narasta. Panuje atmosfera strachu i zastraszania personelu.Badania mamograficzne sa watpliwej jakosci, ale dyr ds lecznictwa p. Mazurkiewicz twierdzi ze to nic takiego. Ignorancja dyr Mazurkiewicz jak dyr Waleczko siegaja zenitu. Starostwo nie reaguje i chowa glowe w piasek. Ma ponoc wysmazyc Uchwale o upadlosci SP ZOZ...Wiadomo czym sie to skonczy...Na zielona trawke pojdzie duza czesc zalogi...
" A gdy Titanic tonol to tez orkiestra grala", "kapitan mial do konca koszule sniezno biala". ...Tez bym mial taka, jakbym bral taka kase...za puszczanie bakow w fotel...
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska