https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Paweł Mikuszewski z Gniewkowa: - Nauczyciele nie powinni w tej sprawie głosować

Dariusz Nawrocki
Paweł Mikuszewski wzywa radę miejską do usunięcia naruszenia prawa. Zapowiada, że jeśli radni błędów nie usuną, zgłosi skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.
Paweł Mikuszewski wzywa radę miejską do usunięcia naruszenia prawa. Zapowiada, że jeśli radni błędów nie usuną, zgłosi skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Archiwum
Paweł Mikuszewski z Gniewkowa twierdzi, że uchwały w sprawie zmian w gminnej oświacie zostały podjęte z naruszeniem prawa.

Paweł Mikuszewski wyrósł na nieoficjalnego lidera grupy mieszkańców, którzy domagali się utworzenia w Gniewkowie dwóch szkół podstawowych. Przygotowali własną uchwałę w tej sprawie. Aktualnie chcą doprowadzić do rozpisania referendum w sprawie odwołania radnych i burmistrza.

Projekt mieszkańców Gniewkowa poległ. Jest odpowiedź: - Referendum

Paweł Mikuszewski wzywa radę miejską do usunięcia naruszenia prawa. Zapowiada, że jeśli radni błędów nie usuną, zgłosi skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. O jakie błędy mu chodzi?

Jego zdaniem w głosowaniach nad uchwałami dotyczącymi zmian w gminnej oświacie nie powinni brać udział radni-nauczyciele. W radzie jest troje radnych. Wszyscy poparli uchwałę przedstawioną przez burmistrza. "Z racji wykonywanego zawodu i zatrudnienia w gminnych jednostkach organizacyjnych, mieli interes prawny w podjęciu tych uchwał" - przekonuje w swoim piśmie.

Paweł Mikuszewski przypomina, iż burmistrz Adam Roszak wielokrotnie podkreślał, że proponowane przez niego rozwiązanie jest lepsze chociażby z tego powodu, iż uratuje ono miejsca pracy dla nauczycieli. "Dowodzi to zatem, że działanie radnych było działaniem we własnym interesie prawnym, ponieważ wybór opcji i wynik głosowania uchwały związany był bezpośrednio z uzyskaniem przez nich zapewnienia o utrzymaniu dotychczasowych miejsc pracy".

Przypomnijmy, że wcześniej podobne stanowisko wyraził Paweł Drzażdżewski, radny powiatowy z PiS.

Wówczas Anna Nawrocka, rzecznik prasowy gniewkowskiego ratusza, wystosowała oświadczenie, w którym czytamy między innymi, iż "interes grupy zawodowej nauczycieli nie jest interesem prawnym w rozumieniu ustawy o samorządzie gminnym. Gdyby tak rozumować, to każdy radny winien wyłączać się od głosowania w sprawie uchwalenia podatku od nieruchomości, radni nauczyciele z uchwalania budżetu, bo również dotyczy finansowania oświaty, radni rolnicy musieliby zostać wyłączeni z uchwalania podatku rolnego, a radni przedsiębiorcy z uchwalania stawek podatku od nieruchomości, na których prowadzą działalność. Każdy z nas jest w sposób pośredni lub bezpośredni podatnikiem lub osobą zainteresowaną uchwaleniem budżetu. Każdy radny ma zatem interes prawny w tym, aby podatek był jak najniższy. Taki kierunek wykładni jest jednak niedopuszczalny. Taka wykładnia doprowadziłaby do paraliżu funkcjonowania samorządu i odbiega od norm prawodawstwa".

Więcej informacji z powiatu inowrocławskiego na:www.pomorska.pl/inowroclaw

Komentarze 18

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

C
Człowiek z ratusza
Pan Mikuszewski to w ogóle powinien się ogarnąć. Niech sobie lepiej zagra na gitarce.
P
Piotr
Pan Mikuszewski nie nazywa siebie liderem. Zrobił to autor artykułu. Trolle burmistrza nie umieją czytać ze zrozumieniem.
G
Gość
Żona pana TM też
R
Remington

..Najważniejsze, że żona burmistrza będzie miała pracę, niezależnie od ilości szkół w Gniewkowie :)

M
Maras
W dniu 22.05.2017 o 19:03, Gość napisał:

Kłamstwa, fałszywe pogłoski i plotki mogą być potężnym orężem w walce politycznej. O te aneksy też miałem zapytać. Skoro Urząd Marszałkowski zaprzecza istnieniu takowych aneksów to czemu Pan R. i jego ludzie wspominali o nich? Wychodzi na to że wciskali kit. Podobno A.S. miał szkoły zamykać, a teraz to A.R. chce jednej szkoły. To jak to było po "oświeceniu" przychodzi "mrok"? :D

 

"Oświecenie" można robić, ale to kosztuje. Wypadałoby zachować w tym wszystkim umiar. Czemu nie wszyscy to rozumieją? :)  Lepiej niech będzie jedna szkoła. Za bardzo nie można "oświecać" ciemnego ludu. Nie mówiąc już o kosztach utrzymania. Po co utrzymać aż tylu nauczycieli z gminnych funduszy? :lol:

M
Michaś
W dniu 22.05.2017 o 20:11, Czereśniak napisał:

   Ten romantyzm u nas to w zasadzie się już dawno temu zaczął. Jak wiadomo romantyczne idee są piękne, ale niemożliwe do zrealizowania. Szkoda, że nie wszyscy to rozumieją. Jeszcze daleka droga do pozytywizmu, czyli m.in. pracy u podstaw... 

 

Tylko Panie jak w miarę szybko przebrnąć przez ten mroczny romantyzm? Bądź tu Pan mądry! 

C
Czereśniak
W dniu 22.05.2017 o 19:18, Gość napisał:

Wpisałam w przeglądarkę "co po oświeceniu" i wychodzi na to, że był romantyzm. Niezbyt dobrze, niezbyt dobrze to widzę...

 

Ten romantyzm u nas to w zasadzie się już dawno temu zaczął. Jak wiadomo romantyczne idee są piękne, ale niemożliwe do zrealizowania. Szkoda, że nie wszyscy to rozumieją. Jeszcze daleka droga do pozytywizmu, czyli m.in. pracy u podstaw...

G
Gość

Wpisałam w przeglądarkę "co po oświeceniu" i wychodzi na to, że był romantyzm. Niezbyt dobrze, niezbyt dobrze to widzę...

G
Gość
W dniu 20.05.2017 o 21:32, Mateusz napisał:

W artykule nie ma ani słowa o tym, że Pan Mikuszewski uważa się za jakiegoś lidera. Tak nawal go autor artykułu. Zgadzam się, że Pana Roszaka ktoś wybrał na to stanowisko i już wyjaśniam kto.....wybrała go demokratyczna większość, omamiona kłamstwami burmistrza. Kłamstwami, jak chociażby nie ukazane do dziś aneksy dotyczące przedłużenia budowy boisk. Przecież urząd marszałkowski w Toruniu zaprzeczył istnieniu takich aneksów. Zapomnieliście ?Albo kłamstwa rozpowiadane przez podległych burmistrzowi pracowników, którzy stawiali kabiny w lokalach wyborczych, że kontrkandydat burmistrza w wyborach chce zamykać szkoły.Teraz widać, kto szkoły próbuje zamykać, żeby ratować budżet gminy. Trzeba było takich długów nie robić.Jak widać, uchwała podjęta przez uległych radnych okazała się niezgodna z prawem.Odwołanie burmistrza jest więc uzasadnione a koszty tego referendum powinna ponieść ta część Gniewkowa, która głosowała na karierowicza Roszka.Na pieńku z Burmistrzem ma wielu ludzi za bezpodstawne komplikowanie życia zawodowego i społecznego i nie widzę w tym nic złego, że ktoś żąda satysfakcji.

 

Kłamstwa, fałszywe pogłoski i plotki mogą być potężnym orężem w walce politycznej. O te aneksy też miałem zapytać. Skoro Urząd Marszałkowski zaprzecza istnieniu takowych aneksów to czemu Pan R. i jego ludzie wspominali o nich? Wychodzi na to że wciskali kit. Podobno A.S. miał szkoły zamykać, a teraz to A.R. chce jednej szkoły. To jak to było po "oświeceniu" przychodzi "mrok"? :D

R
Rolas

Panie Mikuszewski proszę się nie wydurniać. Jak długo można robić głupoty?

G
Gość
W dniu 23.04.2017 o 11:48, KUJAWIAK napisał:

Pan Mikuszewski chce referendum w sprawie odwołania pana Roszaka ze stanowiska Burmistrza Gniewkowa, a ja się pytam, kto pokryje koszty tego referendum ?. To jest jedno. Druga sprawa , przecież ktoś kiedyś wybrał pana Roszaka na stanowisko burmistrza. Moim zdaniem pan Mikuszewski ma jakieś porachunki z panem Roszakiem i w ten sposób po prostu się mści. A może ten niby lider mieszkańców w ten sposób szykuje jakiemuś swojemu kolesiowi stołek burmistrza? Panie Mikuszewski , ośmiesza pan siebie i nas mieszkańców przed całą Polską.

 

Kto pokryje? Rolas

X
Xyz

Tylko czy co niektóre buraki i kartofle z naszej gminy mogą zmienić to myślenie? Ja w garbate aniołki nie wierzę.

x
xxx

Nikt nie powie tego głośno ale do pustego nikt nie naleje... trzeba zmienić myślenie żeby zmienić politykę.

M
Mateusz

W artykule nie ma ani słowa o tym, że Pan Mikuszewski uważa się za jakiegoś lidera. Tak nawal go autor artykułu.

 Zgadzam się, że Pana Roszaka ktoś wybrał na to stanowisko i już wyjaśniam kto...

..wybrała go demokratyczna większość, omamiona kłamstwami burmistrza. Kłamstwami, jak chociażby nie ukazane do dziś aneksy dotyczące przedłużenia budowy boisk. Przecież urząd marszałkowski w Toruniu zaprzeczył istnieniu takich aneksów. Zapomnieliście ?

Albo kłamstwa rozpowiadane przez podległych burmistrzowi pracowników, którzy stawiali kabiny w lokalach wyborczych, że kontrkandydat burmistrza w wyborach chce zamykać szkoły.

Teraz widać, kto szkoły próbuje zamykać, żeby ratować budżet gminy. Trzeba było takich długów nie robić.

Jak widać, uchwała podjęta przez uległych radnych okazała się niezgodna z prawem.

Odwołanie burmistrza jest więc uzasadnione a koszty tego referendum powinna ponieść ta część Gniewkowa, która głosowała na karierowicza Roszka.

Na pieńku z Burmistrzem ma wielu ludzi za bezpodstawne komplikowanie życia zawodowego i społecznego i nie widzę w tym nic złego, że ktoś żąda satysfakcji.

S
Sławek
W dniu 24.04.2017 o 09:07, ZBULWERSOWANY napisał:

Zgadzam się, również nie życzę sobie aby pan Mikuszewski był jakimś moim liderem. Jeżeli masz człowieku " coś na pieńku" z obecnym burmistrzem, to załatwiaj te sprawy w inny sposób, a nie na plecach innych chcesz załatwiać swoje porachunki. Tak nie robi dorosły, poważny człowiek. Pan Mikuszewski zachowuje się jak  rozkapryszony przedszkolak . Dorośnij wreszcie człowieku, ogarnij się i daj już spokój. Chcesz referendum? Proszę bardzo, ale z twojej kasy . Ja nie życzę sobie, aby wydawać pieniądze na coś , co jest niepotrzebne. Ty chyba nie masz co robić,że bawisz się w takie duperele.  

 

Długo na tym myślałeś? :D

 


W dniu 24.04.2017 o 09:07, ZBULWERSOWANY napisał:

Zgadzam się, również nie życzę sobie aby pan Mikuszewski był jakimś moim liderem. Jeżeli masz człowieku " coś na pieńku" z obecnym burmistrzem, to załatwiaj te sprawy w inny sposób, a nie na plecach innych chcesz załatwiać swoje porachunki. Tak nie robi dorosły, poważny człowiek. Pan Mikuszewski zachowuje się jak  rozkapryszony przedszkolak . Dorośnij wreszcie człowieku, ogarnij się i daj już spokój. Chcesz referendum? Proszę bardzo, ale z twojej kasy . Ja nie życzę sobie, aby wydawać pieniądze na coś , co jest niepotrzebne. Ty chyba nie masz co robić,że bawisz się w takie duperele.  

 

Proszę Pana to nie są żadne duperele. Pan głos jest głosem jednego człowieka. Proszę nie wypowiadać się w imieniu wszystkich mieszkańców. Roszak zachowuje się jak dyktator i tłumi wszelkie przejawy sprzeciwu. Brak słów. :(

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska