https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Paweł Napolski, radny PO z Grudziądza zarzuca łamanie prawa wyborczego Andrzejowi Guzowskiemu, kandydatowi na prezydenta Grudziądza

(PA)
Paweł Napolski: - Nie ma zgody na łamanie prawa. Andrzej Guzowski, kandydat na prezydenta Grudziądza z poparciem PiS-u już prowadzi kampanię na Facebook-u i prowadzi spotkania z mieszkańcami! Nie może tego robić, dopóki nie jest znana data wyborów!
Paweł Napolski: - Nie ma zgody na łamanie prawa. Andrzej Guzowski, kandydat na prezydenta Grudziądza z poparciem PiS-u już prowadzi kampanię na Facebook-u i prowadzi spotkania z mieszkańcami! Nie może tego robić, dopóki nie jest znana data wyborów! Aleksandra Pasis
Paweł Napolski, radny Platformy Obywatelskiej z Grudziądza zaalarmował Państwową Komisję Wyborczą o łamaniu prawa wyborczego przez Andrzeja Guzowskiego, popieranego przez PiS, kandydata na prezydenta Grudziądza.

- Takie kroki podjąłem po tym, jak mieszkańcy zaczęli się do mnie zgłaszać, że Andrzej Guzowski prowadzi kampanię wyborczą, choć jeszcze nie ma oficjalnej daty wyborów samorządowych - mówi Paweł Napolski, radny PO. - Nie ma zgody na łamanie prawa!

Paweł Napolski jednocześnie wymienia „dowody” świadczące o prowadzeniu kampanii przez kandydata na prezydenta popieranego przez PiS. - Andrzej Guzowski prowadzi profil „Andrzej Guzowski” na portalu społecznościowym Facebook . Z informacji tam zamieszczanych wynika, że jest kandydatem politycznym - argumentuje stanowisko radny Napolski. - Ponadto na profilu zostało zamieszczone zaproszenie na otwarte spotkanie z kandydatem na prezydenta Grudziądza. Są tu też publikowane grafiki „Andrzej Guzowski Kandydat na Prezydenta Grudziądza” oraz posty sponsorowane.

CZYTAJ TEŻ: Andrzej Guzowski, kandydat na prezydenta Grudziądza: -Namawiam do "BUNT-u" [wideo]

Radny PO w piśmie do Państwowej Komisji Wyborczej, prosi o podjęcie działań mających na celu zabezpieczenie materiałów dowodowych związanych z prowadzeniem kampanii przez Andrzeja Guzowskiego w okresie przed zarządzeniem wyborów. Mają one zostać ocenione pod kątem przestrzegania zasad prowadzenia i finansowania kampanii przez komitety w ramach badania sprawozdania finansowego złożonego po wyborach.

Jak zauważa Paweł Napolski, PKW w maju 2018 roku ogłosiła stanowisko w sprawach podejmowanych działań o charakterze agitacji wyborczej przed rozpoczęciem kampanii wyborczej. Jak czytamy "Podejmowanie przez podmioty lub osoby, które zamierzają uczestniczyć w zbliżających się, lecz niezarządzonych wyborach, takich działań, które noszą cechy kampanii wyborczej, jest niezgodne z przepisami prawa wyborczego".

Podobne pismo radny Napolski wysłał także do Okręgowej Izby Radców Prawnych w Toruniu, do której należy Andrzej Guzowski.

Bez komentarza

Andrzej Guzowski w rozmowie z "Pomorską", stwierdził, że skomentuje sprawę gdy stanowisko zajmie PKW.

A Obywatelski Grudziądz?

Podczas konferencji, Paweł Napolski został także zapytany, czy nie widzi znamion kampanii wyborczej w wykonaniu "Obywatelskiego Grudziądza", który także prowadzi swój profil na Facebook-u. - "Obywatelski Grudziądz" jest stowarzyszeniem. Należą do niego między innymi radni Grudziądza. I czymś naturalnym jest to, że radni działają na rzecz mieszkańców i są aktywni. W mojej opinii "Obywatelski Grudziądz" nie prowadzi kampanii - kwituje Paweł Napolski.

ZOBACZ TEŻ: Zenon Różycki, prezes MPGN-u kandydatem na prezydenta Grudziądza

Warto zaznaczyć, że póki co Obywatelski Grudziądz nie ogłosił kandydata na prezydenta Grudziądza. Za to oficjalnie kandydatem na prezydenta ogłosił się Zenon Różycki, prezes MPGN-u. Wystartuje jako kandydat niezależny.

Komentarze 19

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

K
Kryspin
Flipek co ty taki nerwowy odwas tez pocichu prowadza kampanie
D
Dżoe Czal
W dniu 20.07.2018 o 15:50, Joe Chal napisał:

Zarzuty pana Nadolskiego wydają się być bezzasadne.

Czy PKW ogłosiła oficjalnie termin wyborów  samorządowych??

J
Joe Chal

Kto dokonuje zgłoszenia kandydata na wójta, burmistrza, prezydenta miasta?
Jak podała PKW, prawo zgłoszenia w imieniu komitetu wyborczego kandydata na wójta, burmistrza lub prezydenta miasta ma pełnomocnik wyborczy komitetu lub osoba imiennie przez niego upoważniona. Osoba upoważniona nie może upoważniać innych osób do zgłaszania kandydatów.
Po dokonaniu zgłoszenia kandydata na prezydenta zostaje on oficjalnie zarejestrowanym kandydatem na prezydenta.
Z przepisu PKW wynika jasno, że do czasu zgłoszenia osoby na prezydenta w imieniu komitetu wyborczego jest on niezgłoszonym kandydatem swojej organizacji na prezydenta.
W przypadku Pana Guzowskiego może on nazywać siebie kandydatem na prezydenta Grudziądza bez dodawania informacji o rejestracji. 
Zarzuty pana Nadolskiego wydają się być bezzasadne.

 

P
Precz z po
W dniu 20.07.2018 o 07:22, Obiektywny napisał:

A mnie jedynie zastanawia postawa Pana Szymańskiego... przecież to jego wizerunek reprezentuje Pan Napolski... nie wstyd Panu Panie Szymański? Naprawdę chce być Pan kojarzony z Panem Napolskim? Przecież Pan ma klasę, jakoś na wizerunek Pan zapracował kilka/kilkanaście lat... wszystko chce Pan zaprzepaścić przez działania Pana Napolskiego?


Kłopot w tym ze to ten sam poziom.
O
Obiektywny
A mnie jedynie zastanawia postawa Pana Szymańskiego... przecież to jego wizerunek reprezentuje Pan Napolski... nie wstyd Panu Panie Szymański? Naprawdę chce być Pan kojarzony z Panem Napolskim? Przecież Pan ma klasę, jakoś na wizerunek Pan zapracował kilka/kilkanaście lat... wszystko chce Pan zaprzepaścić przez działania Pana Napolskiego?
G
Gość
W dniu 19.07.2018 o 17:43, Orzeszek napisał:

Moze czas, zeby pewne osoby sobie uswiadomily 2 prawdy.Pierwsza prawda - PO jest w tym miescie skonczone. Zaglosuja na Was tylko i wylacznie Ci, ktorzy jeszcze w marzeniach liczą, ze z braku bardzo znanego kandydata po stronie PISu ktos namaszczony przez poczciwego Malinowskiego (ciekawe kto to bedzie, bo chyba przeciez wystawia swojego oficjalnego kandydata, a nie tylko ukrytego Z. Różyckiego? inaczej troche wstyd, ze taka duza partia nie ma w wiekszym miescie swojego oficjalnego kandydata :) ) wygra te wybory i przez kolejne 4 lata zapewni Wam dostep do koryta. Ale nie moi drodzy, dosc tego, ludziom juz opadly klapy z oczu i widza co sie dzieje z tym miastem, wiedza, jak wygladaja dlugi szpitala i wiedza, ze nic w tym miescie nie powstanie, jesli sie nie zacznie wlasnie od tematu zadluzenia. A to sprowadza sie do 2 prawdy.Mianowicie - jest ona bardzo prosta i logiczna, uzasadniona politycznie, ekonomicznie i przyszlosciowo. Jesli nie wygra kandydat z PISu = nie mamy co liczyc na chociazby jakakolwiek pomoc panstwa w sprawie zadluzenia szpitala. Ostatnio premier Morawiecki wskazywal Grudziadz jako miasto z najbardziej zadluzonym szpitalem, do czego doprowadzil samorzad pod wladza PO. Ale wiecej - wspomnial, ze planowane sa rozwiazania w postaci moze reformy, moze wziecia szpitala pod swoje skrzydla, a tym samym odddluzenia... Ale nie łudźcie się, nie badzcie naiwni. Nie stanie się tak, dopoki w tym miescie bedzie rzadzic PO. Nie ma na to szansy zadnej, bo dlaczego by mieli nam pomoc, skoro to PO do tego doprowadzilo i PO mialoby dalej tu rzadzic? Na mily prezent nie ma co liczyc, predzej jeszcze bardziej sie zadluzymy, szpital padnie, a miasto zbankrutuje.Takze moi drodzy, jest to na pewno dla wielu wybor pomiedzy zlem a zlem, juz nie gorszym, ale po prostu wielu na pewno nie chce aby PIS rządziło Grudziadzem, nie chce tez zeby PO dalej tu trwalo na stolkach. Ale w skali kraju niestety albo stety dla innych - nie ma wyboru. A na to, ze PIS przestanie rzadzic Polska tez nie ma co liczyc. Radny Napolski moze sobie opowiadac bajki, ale prawda jest taka (co nawet ostatnio ktorys z politykow PO sam przyznal), ze PIS moze nie z popraciem spoleczenstwa, ale swoje obietnice realizuje punkt po punkcie. To, co obiecywali - wprowadzaja. Nie podoba sie? Trudno, nie zawsze kazdemu sie bedzie podobac, ale nie mozna im zarzucic, ze nic nie robia i nie wywiazuja sie ze swoich planow. A co zrobila PO przez 8 lat? I jak teraz sie z tym kryja? Mozna bylo obejrzec wczoraj na komisji z panem "Bydgoszczu".Takze przed zaznaczeniem krzyzyka w nadchodzacych wyborach radze pochylic sie nad losem tego miasta, bo nic dobrego nas juz nie czeka, zadna pomoc, zadne wsparcie, zadne srodki od panstwa i z Unii, jesli nie poradzimy sobie ze szpitalem.Dziekuje za uwage, jesli ktos przeczytal calosc i dotrwal do konca.

100/100
A
All
Poseł ściągnął kaganiec i trochę poluźnił smycz swojemu bulterierowi. Niech poszczeka troche przed wyborami a może Zen vel krokiet je wygra
Ż
Żul

Napolski zajmij sie psimi odchodami na chodnikach, pijakami ,... ano tak, walczyłes o wolne picie i syfienie na bloniach.  faktycznie jesteś niezbędnym radnym. jak ci nie wstyd pojawiac sie na naszych ulicach?

G
Gość
W dniu 19.07.2018 o 10:39, Rozczarowany napisał:

Jestem wieloletnim sympatykiem PO jednak uważam że ten pan radny utożsamia swoją osobą wszystkie negatywne cechy tej partii. Buta, cynizm, arogancja, zawziętość, agresja... niestety aż biją po oczach. Ja już sie do tego obozu politycznego zraziłem definitywnie. Szczególnie w naszym mieście.

również w 100 % popieram,ale ten Pan potrafi tylko nosic teczke Malinowskiemu lub otwierać drzwi przed P.Tomaszem Szymańskim

O
Orzeszek

Moze czas, zeby pewne osoby sobie uswiadomily 2 prawdy.

 

Pierwsza prawda - PO jest w tym miescie skonczone. Zaglosuja na Was tylko i wylacznie Ci, ktorzy jeszcze w marzeniach liczą, ze z braku bardzo znanego kandydata po stronie PISu ktos namaszczony przez poczciwego Malinowskiego (ciekawe kto to bedzie, bo chyba przeciez wystawia swojego oficjalnego kandydata, a nie tylko ukrytego Z. Różyckiego? inaczej troche wstyd, ze taka duza partia nie ma w wiekszym miescie swojego oficjalnego kandydata :) ) wygra te wybory i przez kolejne 4 lata zapewni Wam dostep do koryta. Ale nie moi drodzy, dosc tego, ludziom juz opadly klapy z oczu i widza co sie dzieje z tym miastem, wiedza, jak wygladaja dlugi szpitala i wiedza, ze nic w tym miescie nie powstanie, jesli sie nie zacznie wlasnie od tematu zadluzenia. A to sprowadza sie do 2 prawdy.

 

Mianowicie - jest ona bardzo prosta i logiczna, uzasadniona politycznie, ekonomicznie i przyszlosciowo. Jesli nie wygra kandydat z PISu = nie mamy co liczyc na chociazby jakakolwiek pomoc panstwa w sprawie zadluzenia szpitala. Ostatnio premier Morawiecki wskazywal Grudziadz jako miasto z najbardziej zadluzonym szpitalem, do czego doprowadzil samorzad pod wladza PO. Ale wiecej - wspomnial, ze planowane sa rozwiazania w postaci moze reformy, moze wziecia szpitala pod swoje skrzydla, a tym samym odddluzenia... Ale nie łudźcie się, nie badzcie naiwni. Nie stanie się tak, dopoki w tym miescie bedzie rzadzic PO. Nie ma na to szansy zadnej, bo dlaczego by mieli nam pomoc, skoro to PO do tego doprowadzilo i PO mialoby dalej tu rzadzic? Na mily prezent nie ma co liczyc, predzej jeszcze bardziej sie zadluzymy, szpital padnie, a miasto zbankrutuje.

 

Takze moi drodzy, jest to na pewno dla wielu wybor pomiedzy zlem a zlem, juz nie gorszym, ale po prostu wielu na pewno nie chce aby PIS rządziło Grudziadzem, nie chce tez zeby PO dalej tu trwalo na stolkach. Ale w skali kraju niestety albo stety dla innych - nie ma wyboru. A na to, ze PIS przestanie rzadzic Polska tez nie ma co liczyc. Radny Napolski moze sobie opowiadac bajki, ale prawda jest taka (co nawet ostatnio ktorys z politykow PO sam przyznal), ze PIS moze nie z popraciem spoleczenstwa, ale swoje obietnice realizuje punkt po punkcie. To, co obiecywali - wprowadzaja. Nie podoba sie? Trudno, nie zawsze kazdemu sie bedzie podobac, ale nie mozna im zarzucic, ze nic nie robia i nie wywiazuja sie ze swoich planow. A co zrobila PO przez 8 lat? I jak teraz sie z tym kryja? Mozna bylo obejrzec wczoraj na komisji z panem "Bydgoszczu".

 

Takze przed zaznaczeniem krzyzyka w nadchodzacych wyborach radze pochylic sie nad losem tego miasta, bo nic dobrego nas juz nie czeka, zadna pomoc, zadne wsparcie, zadne srodki od panstwa i z Unii, jesli nie poradzimy sobie ze szpitalem.

 

Dziekuje za uwage, jesli ktos przeczytal calosc i dotrwal do konca.

T
Tomek
Panie Napolski... to jest dramat co Pan wyprawia. Papieru szkoda... toneru w drukarce. Czas ludzi, którzy przyszli Pana nagrywać i słuchać. Wie Pan jaki Pan miał pomysł na Grudziądz? Piwo nad Wisłą... Pan Guzowski ma wiele ciekawszych rozwiązań na FB niż wszyscy kandydaci z PO w ciągu ostatnich 12 lat rządzenia. Nie dziwie się, że tak nerwowo rzuca Pan tymi kartkami...
Swoim podejściem, swoim zachowaniem... sprawia Pan, że oddaniw głosu w wyborach na każdego innego kandydata niż z PO będzie przyjemnością.
Panie Szymanski... Pan się z tym utożsamia?
H
Henryk II
W dniu 19.07.2018 o 13:18, Tom napisał:

Panie Napolski wstyd wstyd wstydAndrzej Guzowski na Prezydenta miasta

 

Też, będę głosował na Andrzeja Guzowskiego a jego pomysł z odkryciem kanału Trynka uważam za bardzo ciekawy.

Wszystko zależy jak to ma być wykonane i czy dostaniemy środki z Unii Europejskiej, bo samego miasta przy takim zadłużeniu po prostu nie stać.

Ponadto jak Prezydentem zostanie Guzowski, możemy liczyć na choćby częściową spłatę długów szpitala. Pan Napolski...no cóż....każdy kto oglądał widział. Trzeba zrobić wszystko aby tego pana nie oglądać przez następne cztery lata, to sesje rady miasta będą inaczej wyglądały i bywanie na nich będzie należeć do  przyjemności.

K
Kolega

Przykro to się ogląda, czyta, a nawet i komentuje Panie Napolski... czy Andrzejowi Guzowskiemu wychodzi promocja pozytywnych działań dla Grudziądza i mieszkańców to jedno, ale drugie to postawa PO w naszym mieście...

 

Mieszkańcy mają naprawdę dość PO a mam wrażenie, że Platforma w naszym mieście robi wszystko, aby jeszcze bardziej zniechęcić do siebie wyborców.

 

Przykro się na to patrzy Panie Napolski... tak jak do teraz się jeszcze wahałem na kogo zagłosować, to po Pańskim "wystąpieniu" przynajmniej już wiem, na kogo na pewno głosować już nie będę...

m
mn
W dniu 19.07.2018 o 10:39, Rozczarowany napisał:

Jestem wieloletnim sympatykiem PO jednak uważam że ten pan radny utożsamia swoją osobą wszystkie negatywne cechy tej partii. Buta, cynizm, arogancja, zawziętość, agresja... niestety aż biją po oczach. Ja już sie do tego obozu politycznego zraziłem definitywnie. Szczególnie w naszym mieście.

 


w 100 procentach popieram

R
Rozczarowany
Jestem wieloletnim sympatykiem PO jednak uważam że ten pan radny utożsamia swoją osobą wszystkie negatywne cechy tej partii. Buta, cynizm, arogancja, zawziętość, agresja... niestety aż biją po oczach. Ja już sie do tego obozu politycznego zraziłem definitywnie. Szczególnie w naszym mieście.
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska