https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Paweł Napolski straci funkcję wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej Grudziądza?

(PA)
Paweł Napolski jest drugą kadencję radnym Grudziądza.
Paweł Napolski jest drugą kadencję radnym Grudziądza. Aleksandra Pasis/archiwum
Projekt uchwały w sprawie odwołania Pawła Napolskiego (Koalicja Obywatelska) z funkcji wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej Grudziądza złożył klub radnych Prawa i Sprawiedliwości.

„Wymagamy od osoby pełniącej funkcje w prezydium rady miejskiej godnego zachowania i nie narażania na szwank i śmieszność najważniejszego organu grudziądzkiego samorządu. Niestety, tych warunków nie spełnia Paweł Napolski, wskazany do prezydium rady miejskiej przez Koalicję Obywatelską” - czytamy w uzasadnieniu projektu uchwały podpisanej przez ośmioro radnych PiS-u.

CZYTAJ TEŻ: Co się udało, a co nie? Swoją kadencję podsumowuje radny Paweł Napolski z Grudziądza

Samorządowcy z PiS-u ponadto podkreślają, że „destrukcyjne zachowanie podczas dwóch ostatnich sesji, ostentacyjne popisy oratorskie nie tylko dezorganizują normalną pracę rady, ale narażają ją na śmieszność i obniżają jej powagę w oczach mieszkańców”.

Paweł Napolski m.in. podczas jednej z ostatnich sesji przed swoim identyfikatorem położył kartkę z napisem „Popieram protest nauczycieli”. Dyskusja nad tym, czy jest to demonstracja poglądów i czy kartkę należy usunąć, była długa i burzliwa. Ostatecznie, radny Koalicji Obywatelskiej zdjął kartkę.

- To działanie polityczne, efekt „punktowania” przeze mnie Prawa i Sprawiedliwości. Nie mam sobie nic do zarzucenia. Uważam, że mój mandat wykonuję rzetelnie i działam zgodnie z prawem - komentuje Paweł Napolski. - Nie zamierzam zmieniać sposobu swojej pracy na rzecz samorządu.

CZYTAJ TEŻ: Paweł Napolski złożył zawiadomienie do prokuratury. Powrotów do komuny ciąg dalszy

Głos w obronie Pawła Napolskiego zabrał szef klubu Koalicji Obywatelskiej, Tomasz Smolarek: - Paweł Napolski od dawna jest postrzegany jako radny bezkompromisowy, zadający trudne, niewygodne pytania, dociekliwy. Z pewnością ten sposób pracy na rzecz grudziądzkiego samorządu jest pozytywnie odbierany przez mieszkańców, którzy dali temu potwierdzenie wybierając go ponownie do rady miejskiej podczas listopadowych wyborów. My, jako Koalicja Obywatelska będziemy bronić Pawła Napolskiego.

Tomasz Smolarek także zauważa, że jeśli chodzi o nieeleganckie zachowanie to tak bynajmniej w jednej sytuacji postąpił sam szef rady miejskiej, Łukasz Kowarowski (Sojusz Obywatelski Grudziądz). - Wyłączając podczas sesji mikrofon Pawłowi Napolskiemu zachował się niczym marszałek Kuchciński podczas obrad sejmu wobec posła Szczerby. Pan przewodniczący także uczy się swojej funkcji i apelujemy, by to że mu doradzamy nie odbierał jako "złą kartę" czy złośliwość, a wyraz życzliwości.

Jak w rozmowie z „Pomorską” poinformował Łukasz Kowarowski, przewodniczący rady, uchwała trafi pod obrady sesji w styczniu. Głosowanie w tej sprawie będzie tajne.

Komentarze 45

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
W dniu 01.02.2019 o 22:43, Gość napisał:

   U mnie też było słychać świstanie. Ktoś ma nowy garnitur,.... zębów. 

 

Tak. Tina Turner.

G
Gość
W dniu 01.02.2019 o 15:22, Gość napisał:

   Też to zauważyłem.." Kolokwialnie mówiąc" to ulubione słowo Smolarka i Napolskiego.Na ostatniej sesji doszło jakieś świstanie. czy u was też w czasie przemówienia jednej pani było to słychać. Może to kwestia odbioru? 

 

U mnie też było słychać świstanie. Ktoś ma nowy garnitur,.... zębów.

G
Gość
W dniu 01.02.2019 o 14:33, tak?!topopierwsze napisał:

w obecnej radzie mamy większość milczków oraz pana" taak?!" oraz pana"to po pierwsze",którzy uwielbiają słuchać swoich głosów i perorują na każdy temat, że tak powiem "Taak?! ", " to po pierwsze!!". Tracą czas "Taak?!,że tak powiem kolokwialnie" i sens, " to po pierwsze!!".

 

Też to zauważyłem.." Kolokwialnie mówiąc" to ulubione słowo Smolarka i Napolskiego.Na ostatniej sesji doszło jakieś świstanie. czy u was też w czasie przemówienia jednej pani było to słychać. Może to kwestia odbioru?

t
tak?!topopierwsze

w obecnej radzie mamy większość milczków oraz pana" taak?!" oraz pana"to po pierwsze",którzy uwielbiają słuchać swoich głosów i perorują na każdy temat, że tak powiem "Taak?! ", " to po pierwsze!!". Tracą czas "Taak?!,że tak powiem kolokwialnie" i sens, " to po pierwsze!!".

G
Gość
W dniu 31.01.2019 o 22:28, Advocent napisał:

A co ma PiS zrobić ? Wszystko odbyło się zgodnie ze statutem RM. Wybieranie i odwoływanie Przewodniczącego i Wiceprzewodniczącego odbywa się w głosowaniu tajnym, Nic nie trzeba przegłosowywać jakie ma być głosowanie. Wszystko odbyło się wg Statutu RM.

No to się sprawa wyjaśniła. Myślałem, że ustawa o samorządzie gminnym zaklepana przez sejm, jest ważniejsza od statutu rady miasta..Statut to każda gmina może sobie robić jaki chce. Sąd sprawdza pod względem formalnym i zatwierdza a potem wychodzą klocki.

A
Advocent
W dniu 31.01.2019 o 20:51, Gość napisał:

   Bo misie jeszcze śpią. 

A co ma PiS zrobić ? Wszystko odbyło się zgodnie ze statutem RM. Wybieranie i odwoływanie Przewodniczącego i Wiceprzewodniczącego odbywa się w głosowaniu tajnym, Nic nie trzeba przegłosowywać jakie ma być głosowanie. Wszystko odbyło się wg Statutu RM.

G
Gość
W dniu 31.01.2019 o 20:25, Gość napisał:

Wnioskodawcy czyli klub PIS śpi, mają to gdzieś. Wniosek złożyli i dalej śpią.

 

Bo misie jeszcze śpią.

G
Gość
W dniu 31.01.2019 o 11:20, Gość napisał:

   Głosowanie nad zmianą trybu na niejawny nie było! Czy odbyło się to zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym?. Co na to wnioskodawcy odwołania pana Napolskiego, czyli klub PiS. 

Wnioskodawcy czyli klub PIS śpi, mają to gdzieś. Wniosek złożyli i dalej śpią.

G
Gość
W dniu 30.01.2019 o 22:55, Gość napisał:

   Obecnie ustawa o samorządzie gminnym przewiduje głosowanie tajne tylko w przypadku wyboru przewodniczącego i wiceprzewodniczących rady (art. 19 ust. 1 usg). Takie rozwiązanie należy ocenić pozytywnie – głosowanie jawne jako zgodne z konstytucyjną zasadą jawności życia publicznego i konstytucyjnym prawem do informacji powinno być regułą, głosowanie tajne powinno być natomiast stosowane w wyjątkowych, ściśle określonych w ustawie przypadkach (zob. także uzasadnienie do wyroku SN z 6 kwietnia 2001 r., sygn. akt III RN 87/00, OSNAP z 2001 r. nr 24, poz. 704.) Więc jak, głosowanie ważne, czy nie. Głosowanie nad odwołaniem w trybie nie jawnym musi być przegłosowane. Nie słuchałem sesji, czy było? 

 

Głosowanie nad zmianą trybu na niejawny nie było!

 

Czy odbyło się to zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym?.

 

Co na to wnioskodawcy odwołania pana Napolskiego, czyli klub PiS.

G
Gość
W dniu 30.01.2019 o 21:33, Gość napisał:

Czemu tylko jak jest jakieś "śliskie" głosowanie to jest anonimowe,tajne ? Czemu nie można wiedzieć i sprawdzić kto chciał mnie odwołać. Pełen kamuflaż.

 

Obecnie ustawa o samorządzie gminnym przewiduje głosowanie tajne tylko w przypadku wyboru przewodniczącego i wiceprzewodniczących rady (art. 19 ust. 1 usg). Takie rozwiązanie należy ocenić pozytywnie – głosowanie jawne jako zgodne z konstytucyjną zasadą jawności życia publicznego i konstytucyjnym prawem do informacji powinno być regułą, głosowanie tajne powinno być natomiast stosowane w wyjątkowych, ściśle określonych w ustawie przypadkach (zob. także uzasadnienie do wyroku SN z 6 kwietnia 2001 r., sygn. akt III RN 87/00, OSNAP z 2001 r. nr 24, poz. 704.)

 

Więc jak, głosowanie ważne, czy nie. Głosowanie nad odwołaniem w trybie nie jawnym musi być przegłosowane. Nie słuchałem sesji, czy było?

G
Gość
W dniu 30.01.2019 o 19:11, Gość napisał:

   Tak masz rację12 przeciw odwołaniu, w tym Paweł Napolski . Sam na siebie oddał głos.2 wstrzymujących się. 

Czemu tylko jak jest jakieś "śliskie" głosowanie to jest anonimowe,tajne ? Czemu nie można wiedzieć i sprawdzić kto chciał mnie odwołać. Pełen kamuflaż.

G
Gość
W dniu 30.01.2019 o 18:48, Gość napisał:

12 przeciw do 9 za

 

Tak masz rację

12 przeciw odwołaniu, w tym Paweł Napolski . Sam na siebie oddał głos.2 wstrzymujących się.

G
Gość
W dniu 30.01.2019 o 18:33, Gość napisał:

A była jakaś akcja z tym odwołaniem czy na spokojnie ? Cały klub PiS na bank był za odwołaniem. A jak głosowali inni ? Kto się jeszcze wyłamał i był za odwołaniem  ?

 

Na tablicy nazwiska były zakryte.

11przeciw, 7 za odwołaniem, 2 się wstrzymało. tak chyba było.

Kto jak głosował możemy się domyślać.Cały PIS za odwołaniem.

Moje typy wstrzymujących się, to pan i pani z Sojuszu Obywatelskiego. Kto ma inne?

G
Gość

Panie Pawle. Pan zwróci uwagę, bo widok ma Pan z "ambony", jak się Pan rozpędza i odpływa od brzegu z nurtem w kierunku swego słowospadu to Radni z PISu wychodzą. Dzisiaj, i nie dziwię się, jeden z Radnych tej frakcji, na Pana adgęgęg, Pani Róży Lewandowskiej, opuścił głowę i pochylony nakrył ją swoimi rękoma - zrezygnowany. Jedyne słowa, które mi przyszły na myśl, na bezsilność słuchania tych pseudo adgęgęg przez Pana Radnego, to ja pier****. Panie Pawle - wyluzuj. Dziękuję.

G
Gość

12 przeciw do 9 za

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska