Spis treści
Modernizacja peronu nr 1 we Włocławku
Modernizacja peronu nr 1 na dworcu PKP we Włocławku rozpoczęła się w styczniu 2023 roku. Za inwestycję odpowiada spółka PKP Polskie Linie Kolejowe. Już od wiosny podróżni korzystają z przebudowanego peronu.
- Przebudowany peron przydworcowy ułatwia podróże koleją ze stacji Włocławek w kierunku Torunia, Bydgoszczy oraz Łodzi. Wyższa konstrukcja umożliwia wygodniejsze wsiadanie do pociągów. Zamontowano tablice informacyjne oraz czytelne oznakowanie, pomocne w orientacji na stacji. Jest również nowe, jaśniejsze oświetlenie – informował nas w maju 2023 Bartosz Pietrzykowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Remont przejścia podziemnego na dworcu PKP we Włocławku
Przypomnijmy, że nowy peron nr 1 powstał w ramach zadania pn. „Rewitalizacja infrastruktury pasażerskiej na stacji Włocławek – etap 1: peron nr 1 i przejście podziemne w km 54,819 linii nr 18”. Wyłonionym w przetargu wykonawcą zadania jest Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe Sp. z o.o. z Gdańska.
Prace modernizacyjne na włocławskim dworcu wciąż trwają. Kontynuowany jest remont przejścia podziemnego. Prace budowlane mają zakończyć się w listopadzie 2023, ale już w październiku piesi będą mogli korzystać z przejścia podziemnego.
- Na stacji Włocławek kontynuowane są prace modernizacyjne o wartości 2,6 mln zł netto ze środków budżetowych PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Remontowane jest przejście podziemne wraz z zabudową szybu windowego, prowadzącego na peron nr 2, i nowych klatek schodowych oraz wejścia od strony ul. Węglowej. Udostępnienie przejścia osobom pieszym planowane jest na początku października, a zakończenie wszystkich robót planowane jest w listopadzie br. (2023 – przypis redakcji) – poinformował nas Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Taki jest termin modernizacji peronu nr 2 i wydłużenia peronu nr 1
Jak już informowaliśmy, PKP PLK S.A planują również przebudowę i podwyższenie peronu nr 2, wydłużenie peronu nr 1 oraz zabudowę windy z przejścia podziemnego na peron nr 2. Dokumentacja projektowa dla tego zadania jest już gotowa.
Rozpoczęcie prac dla drugiego etapu zadania zaplanowano w październiku 2023 roku, a zakończenie w połowie 2024 roku. Przemysław Zieliński poinformował nas, że koszt inwestycji znany będzie po zakończeniu procedury przetargowej.
- Przygotowano dokumentację projektową dla etapu drugiego, obejmującego przebudowę peronu nr 2 wraz z zabudową nowej, 150-metrowej wiaty, dostosowanej architektonicznie do budynku nowego dworca, i windy z przejścia podziemnego. W ramach drugiego etapu zadania peron nr 1 zostanie wydłużony do 300 metrów, co umożliwi zatrzymywanie pociągów osobowych dalekobieżnych – poprawi to przepustowość stacji oraz ułatwi prowadzenie ruchu kolejowego na trasie Kutno – Toruń Główny – dodaje Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
