Ankieta jest prosta i jej wypełnienie nie zajmie wiele czasu. Petenci ocenią w niej kompetencje i uprzejmość urzędników, warunki lokalowe, a w końcu swoje zadowolenie ze sposobu załatwienia sprawy. W ankiecie jest też miejsce, aby zgłosić własne propozycje do usprawnienia pracy magistratu.
- Takie ankiety przeprowadzamy regularnie, ostatnio we wrześniu ubiegłego roku -
mówi Jadwiga Sulikowska, wewnętrzny audytor Ratusza. - Ich celem jest usprawnienie codziennej pracy urzędu. Zgodne z oczekiwaniami naszych petentów.
Podczas ostatniego sondażu do Ratusza wpłynęło nieco ponad 300 ankiet. Nie wszystkie zaproponowane wówczas usprawnienia wprowadzono w życie.
- Wprowadzenie niektórych zmian nie leży w naszych kompetencjach, inne wymagają znacznych środków finansowych, a niektóre zostały uwzględnione, ale jeszcze czekają na realizację - mówi Jadwiga Sulikowska.
W ostatniej ankiecie grudziądzanie sugerowali m.in., aby okienko kasowe z piętra przenieść na parter budynku USC. Wskazywali także potrzebę uruchomienia internetowej obsługi petentów. - Oba postulaty zostaną spełnione już niebawem - zapewnia Jadwiga Sulikowska.
Ankiety wydawnane będą w Biurach Obsługi Interesantów urzędu przy ul. Ratuszowej oraz Mickiewicza. I tam też będzie można je zostawić. Bez konieczności podpisywania się.
Przeprowadzanie corocznych ankiet wśród petentów jest jednym z wymogów utrzymania Certyfikatu ISO jaki grudziądzki Ratusz posiada od 2004 roku.