Termin rozpoczęcia kampanii "Pływam bez promili" nie jest przypadkowy. Przed nami "długi weekend majowy". Ma być ciepło, mogą więc zdarzyć się amatorzy wczesnych kąpieli i miłośnicy procentów w jednym. A alkohol plus woda prawie zawsze równa się nieszczęściu. Z danych stowarzyszenia Polish Vodka Association, organizatora tej społecznej kampanii, wynika przecież, że co roku odnotowywanych jest blisko 600 wypadków utonięć w kraju, z czego około 200 osób jest pod wpływem alkoholu. Statystyki kujawsko-pomorskiej policji są równie zatrważające: w ubiegłym roku w naszym regionie - od maja do końca sierpnia - 4 na 25 osób, które utonęły, były "pod wpływem"; a rok wcześniej aż 11 na 27.
A jak ma przebiegać kampania? W klubach oraz w okolicach kąpielisk pojawić się mają plakaty i ulotki edukacyjne i uświadamiające. Co tydzień dużym imprezom będą towarzyszyć akcje promocyjne, podczas których rozdawane będą broszury i gadżety propagujące odpowiedzialne korzystanie z kąpielisk i sprzętu wodnego.
Partnerami PVA są: Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe, Polski Związek Kajakowy, Polski Związek Wędkarski oraz Polski Związek Motorowodny i Narciarstwa Wodnego.