W konkursie chodziło o promowanie dobrych praktyk w marketingu społecznym, czyli działania na rzecz wspólnego dobra wykorzystujące reklamę i public relations. Organizatorem konkursu jest Fundacja Komunikacji Społecznej. Konkurs został zorganizowany przez sieć sklepów Biedronka w odpowiedzi na spadek czytelnictwa wśród najmłodszych odbiorców. Projekt miał także wspierać debiutujących pisarzy i ilustratorów. Do udziału w nim zaangażowane zostały autorytety w dziedzinie literatury, publicystyki, ilustracji oraz działań na rzecz dzieci (Bohdan Butenko, Renata Piątkowska, Rafał Witek, Katarzyna Nowowiejska, Elżbieta Śmietanka-Combik, Aleksandra Krzanowska, Agnieszka Karp-Szymańska oraz Jarosław Gugała).
W tegorocznej edycji konkursu zgłoszono 85 kampanii, z których jury nominowało 57 kampanii w 10 kategoriach. Wśród zgłaszających projekty znalazły się firmy, instytucje rządowe, organizacje pozarządowe, agencje reklamowe oraz PR, a także osoby prywatne.
Gala wręczenia nagród odbyła się w Teatrze Kamienica w Warszawie.
