Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Piotr Reich: - Staramy się realizować inwestycje zgodnie z oczekiwaniami torunian

Piotr Reich, MZK Toruń
Chodnik przy szybie windowym w najwęższym miejscu na 1,4 m.
Chodnik przy szybie windowym w najwęższym miejscu na 1,4 m. nadesłane
Publikujemy odpowiedź Piotra Reicha, rzecznika MZK w Toruniu, na tekst Joanny Scheuring - Wielgus "Wydajmy mądrze miliony z Unii".

W odpowiedzi na artykuł p. Joanny Scheuring - Wielgus " Wydajmy mądrze miliony z Unii. Do tego potrzebna jest nam wiedza, czego tak naprawdę chcą mieszkańcy" opublikowany w Gazecie Pomorskiej w dniu 04.05.2015 r. informuję, że zadania realizowane w ramach projektu pn: "Integracja systemu transportu miejskiego wraz z zakupem taboru tramwajowego w Toruniu - BiT-City" Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko były konsultowane społecznie - konsultacje w ramach tego projektu są wymagane przez UE.
Dla potrzeb rozpatrywanej inwestycji przeprowadzona została ankieta na temat Zadań 1 i 6 projektu BiT-City. Ankiety dostępne były w formie elektronicznej na stronie głównej Urzędu Miasta Torunia oraz na stronie projektu "Integracja systemu transportu miejskiego wraz z zakupem taboru tramwajowego niskopodłogowego w Toruniu w ramach BiT-City", w okresie od 3 - 13 lutego 2012 r. - 39 mieszkańców wypełniło ankietę w wersji elektronicznej.
Zainteresowani mogli także wypełnić ankietę z pomocą ankieterów, którzy w okresie od 17-19 lutego 2012 r. zbierali opinie mieszkańców Torunia w miejscach zlokalizowanych w bezpośrednim sąsiedztwie realizowanej inwestycji (dworzec PKP Toruń Miasto, budynki mieszkalne wzdłuż ulicy Warszawskiej, Plac św. Katarzyny, Wały Gen. Sikorskiego, przystanki tramwajowe objęte planami inwestycji) - ankietę wypełniły 84 osoby.
Dodatkowo bezpośrednio po podpisaniu umowy firma Budimex przeprowadziła badanie opinii publicznej, które miało zweryfikować potrzebę budowy kładki dla pieszych nad ul. Traugutta aby ostatecznie określić przyszły kształt węzła przesiadkowego przy dworcu Toruń Miasto. Jak wskazały wyniki, zdecydowana większość osób biorących udział w badaniu wskazała na potrzebę budowy z tego typu obiektu ale również wyraziła chęć korzystania z niej.
Zobacz także: Budowa kładki dla pasażerów przy dworcu Toruń Miasto [zdjęcia]
Także, zarzut odnośnie ich braku wynika z błędnej informacji autora w/w artykułu. Kładka budowana na. Placu 18 stycznia - ma ułatwić osobom niepełnosprawnym i osobom z ograniczoną możliwością poruszania się - czy też osobom o ograniczonych możliwościach ruchowych przedostanie się z Dworca Toruń Miasto PKP na platformy przystankowe lub odwrotnie za pomocą specjalnych wind - przewidziano również możliwość przedostania się bezpośrednio na chodnik znajdujący się w pobliżu. Chodnik znajduje się w sąsiedztwie ścieżki rowerowej. Osobie na wózku trudno jest pokonać różnicę wysokości po skarpie prowadzącej do Dworca Kolejowego Toruń Miasto na przystanek, czy Bulwar filadelfijski stąd pomysł na zniwelowanie tej różnicy wysokości za pomocą wind.

W chwili obecnej miejsce na chodnik (chodnik zostanie wybudowany przy zakończeniu pracy nad szybem windowym) ma od 1,30 do 1,40 m w zależności od miejsca. Zgodnie z przepisami (Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, par 44, ust 2) minimalna szerokość chodnika to 1,25 m. Chodnik w tym miejscu jest najszerszy jaki udało nam się wybudować zachowując także minimalną szerokość ścieżki rowerowej i zmieścić całość inwestycji w pasie drogowym, nie rozbudowując skarpy wiślanej i nie wchodząc w zakres obszaru NATURA 2000.
Zdjęcie z najmniejszą szerokością przy szybie windowym 1,4 m. w załączeniu.
W przypadku zwężonego chodnika przy skrzyżowaniu ul. Wola Zamkowa, ul. Warszawska pl. św. Katarzyny, chodnik ma maksymalną możliwą szerokość, aby zachować na jezdni pas lewoskrętu i pas dla rowerzystów - jego parametry są zgodne z przepisami - minimalna szerokość chodnika to 125 cm. Wskazany słup jest słupem podtrzymującym sygnalizację świetlną i został wykonany zgodnie z zatwierdzoną przez komisję BRD dokumentacją. Znaki drogowe i urządzenia BRD nie są wliczane do szerokości jezdni. W momencie tworzenia dokumentacji były wskazywane inne lokalizacje słupa, ale w toku uzgodnień ZUDP nie zostały zatwierdzone. Na tym narożniku mamy zagęszczenie sieci podziemnych elektroenergetycznych i teletechnicznych. Słup został zlokalizowany w jedynym wolnym miejscu w którym był już poprzednio umieszczony. Mimo wszystko zwróciliśmy się do Wykonawcy Kontraktu o jego dyslokację i przebudowę nawet poza obrys pasa drogowego.
Co do utrudnień związanych z realizacją zadania 1 i 6 projektu "BiT City" to oczywiście zdajemy sobie sprawę z uciążliwości jakie mogą się pojawić przy realizacji tak dużej inwestycji. Niejednokrotnie informowaliśmy i informujemy o kolejnych etapach prac oraz o możliwych utrudnieniach za pośrednictwem lokalnych mediów, stron internetowych a także bezpośrednio informowaliśmy mieszkańców, którzy mieszkają w pobliżu całej inwestycji. Poza tym zobowiązujemy naszego Wykonawcę do wyznaczania zastępczych ciągów pieszych lub alternatywnych rozwiązań, aby prace, które są realizowane nie stanowiły w większym stopniu kłopotu dla uczestników ruchu. Należy pamiętać, że jest to pierwsza tak duża modernizacja obszernego zakresu robót wokół starówki od lat 70 ubiegłego wieku.
Bezpodstawny jest zarzut do Miejskiego Zakładu Komunikacji, że nie ma doświadczenia w realizacji tego typu inwestycji - chociażby 2014 rok, gdzie MZK odpowiadało za " Budowę linii tramwajowej na Bielany" realizowanego w ramach projektu pn: " Rozwój sieci komunikacji tramwajowej w Toruniu w latach 2007 - 2013" linia tramwajowa po przejęciu zadania przez MZK została oddana 24.06.2014r. - koniec realizacji tego zadania planowany był na 30.06.2014r. W tej chwili realizujemy 5 z 8 zadań w ramach projektu " BiT-City" - koniec realizacji tych zadań jest przewidziany na 30.09.2015r. - Nad realizacją wymienionego projektu pracują pracownicy (mieszkańcy Torunia) z odpowiednim wykształceniem i doświadczeniem w realizacji tego typu inwestycji.
Dokładamy wszelkich starań, aby inwestycje realizowane przez naszą firmę były realizowane zgodnie z oczekiwaniami mieszkańców i służyły im jako ważny element komunikacyjny w naszym mieście.

Piotr Reich
MZK w Toruniu Sp. z o.o.

Czytaj e-wydanie »

__

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska