Panowie często piją piwo z butelki (43 proc.), podczas gdy panie preferują złocisty trunek serwowany w szklance (31 proc. kobiet pije z butelki) .
– Spożycie piwa w Polsce to rocznie średnio 98 litrów na osobę. Z tego wynika, że Polacy bardzo lubią piwo i sięgają po nie dość często także w sytuacjach dotychczas mniej kojarzonych z chmielowym napojem, na przykład na weselu – mówi Klaudyna Polanowska-Skrzypek, kierownik ds. public relations w Kompanii Piwowarskiej.
Piwa czeskie i niemieckie są dopiero na kolejnych miejscach na liście upodobań polskich piwoszy. Przeciętna ilość piwa wypijanego w tygodniu to od 0,5 do 1 litra – tak deklaruje 27 respondentów. Najczęściej piwo otwierane jest ok. godz. 19.30. Aż 54 proc. badanych od czasu do czasu sięga po nie do kolacji.
Zdecydowana zmiana kulturowa nastąpiła w przypadku okazji, w których wybiera się piwo. Jeszcze do niedawna na weselu było ono czymś niewyobrażalnym, a dziś aż 71 proc. Polaków nie ma nic przeciwko. Podobnie jak piwo na spotkaniu biznesowym – 32 proc. badanych wskazało je jako sytuację, której może towarzyszyć złocisty trunek. Niezmiennie w świecie piwnych okazji króluje grill, bo z piwem łączy go aż 98 proc. respondentów. 92 proc. uważa, że piwo pasuje do posiłku z przyjaciółmi lub rodziną, zaś 51 proc. że można je wypić podczas pierwszej randki.
Badanie wykonała dla Kompanii Piwowarskiej firma badawcza ARC Rynek i Opinia. Przeprowadzone je w pierwszej połowie kwietnia na grupie 308 osób. Raport opracowała firma Double Brand.
