PKO BP - uwaga na oszustów!
Oszuści znowu atakują. Cyberprzestępcy tym razem podszywają się pod bank PKO BP. Rozsyłają fałszywe maile do klientów banku. Temat wiadomości jest dość poważny i może zmylić niejednego z nas! Uważajcie, bo kliknięcie w niego grozi niebezpiecznym wirusem.
Czytaj również: ING Bank Śląski, Getin Noble Bank i PKO BP oddadzą pieniądze klientom. Nieprawidłowo informowały o zmianach opłat.
PKO BP - fałszywe maile
Jak działają oszuści? Do klientów banku PKO BP rozsyłają maile o temacie „Powiadomienie o zapłacie”. Nakłaniają odbiorców wiadomości do uruchomienia załączonego pliku „Szczegóły płatności -774364doc.r11” udającego dokument tekstowy Word, a będącego złośliwym oprogramowaniem (malware).

- Ostrzegamy przed fałszywymi mailami o temacie „Powiadomienie o zapłacie”. Cyberprzestępcy podszywający się pod Bank, nakłaniają odbiorców wiadomości do uruchomienia załączonego pliku „Szczegóły płatności -774364doc.r11” udającego dokument tekstowy Word, a będącego złośliwym oprogramowaniem (malware) - informuje PKO BP.
Jak podaje w komunikacie PKO BP, otwarcie załącznika infekuje komputer groźnym wirusem, co może doprowadzić do kradzieży poufnych danych klienta (danych do logowania do serwisu www). - W efekcie klient może ulec prośbom o podanie kodów z karty kodów jednorazowych, kodu SMS lub kodu z tokena, nieświadomie autoryzując w ten sposób przestępczy przelew z własnego rachunku - czytamy na stronie banku.
Przeczytaj: Cyber Monday 2018- internetowe promocje coraz bliżej!
PKO BP apeluje: Zachowaj ostrożność
Pamiętajcie! Ważne jest, aby nie otwierać wszystkich załączników z wiadomości przesłanych od nieznanych nadawców. Bank PKO BP przypomina o tym, aby logując się do serwisu internetowego banku, zawsze wprowadzać adres strony ręcznie – nie korzystać z linków podanych w poczcie mailowej czy nieznanych stronach internetowych!
Zarobki Polaków za granicą. W jakim kraju zarabia się najwięcej?
Trzeba sprawdzać także poprawność adresu strony, widniejącego w przeglądarce internetowej. Pamiętaj, że podczas logowania do serwisu ani bezpośrednio po zalogowaniu do niego nie jest wymagane podawanie kodu z narzędzia autoryzacyjnego.
- Przed potwierdzeniem operacji zlecanej w serwisie iPKO kodem SMS przeczytaj uważnie treść otrzymanego SMS-a, aby upewnić się, że dotyczy on właściwej operacji (zwróć uwagę na rodzaj dyspozycji, poprawność numeru rachunku odbiorcy, kwotę transakcji).
W przypadku skorzystania/uruchomienia dokumentu zawartego w otrzymanej wiadomości, prosimy – skontaktuj się telefonicznie z konsultantem pod numerem 800 302 302 (brak opłat dla numerów krajowych na terenie kraju, w pozostałych przypadkach – opłata zgodna z taryfą operatora) lub +48 81 535 60 60 (do połączeń z zagranicy i z telefonów komórkowych; opłata zgodna z taryfą operatora) - tłumaczy klientom bank.
WIDEO: Jak zmieniają się ceny paliw?
