Jak się dowiadujemy już trwają bądź są też planowane działania dotyczące zarówno części medycznej jak i niemedycznej, które zmierzają do optymalizacji pracy poszczególnych jednostek zarówno pod względem organizacyjnym jak i finansowym.
- Wiążą się one ze zmianami personalnymi także na stanowiskach kierowniczych oraz stanowiskach koordynatorów poszczególnych komórek medycznych szpitala - wyjaśnia Izabela Hirsch - Lewandowska z działu marketingu szpitala w Grudziądzu.
Dodajmy, że już miało to miejsce w opisywanym przez "Pomorską" przypadku ordynatora oddziału ortopedii, który otrzymał wypowiedzenie z pracy, a ponadto jak wynika z informacji uzyskanych z lecznicy "pożegnano" się także z ordynatorem neurochirurgii. TUTAJ PISALIŚMY: Kolejny ordynator szpitalnego oddziału w Grudziądzu dostał wypowiedzenie
- Obecnie w szpitalu jest opracowywany nowy schemat organizacyjnych - o kolejnych krokach mówi Izabela Hirsch - Lewandowska.
Jeśli chodzi o część medyczną, to w ramach tego działania m.in. zostanie utworzone stanowisko koordynatora do spraw lecznictwa otwartego. - Do jego zadań będzie należała organizacja prawidłowego funkcjonowania ambulatoryjnej opieki specjalistycznej - pokrótce tłumaczy Izabela Hirsch - Lewadnowska.
Będą łączone oddziały czy likwidowane? Warianty są różne. Szczegółów brak
Zapytaliśmy również o to, czy są plany łączenia kolejnych oddziałów bądź likwidacji. - Obecnie dyrekcja rozważa różne warianty - mówi Izabela Hirsch - Lewandowska. - Chcemy zachować jak najszerszy wachlarz usług medycznych przy założeniu, że dana komórka nie będzie generowała ogromnych strat finansowych jak miało to miejsce do tej pory.
WAŻNE:Zespoły karetek szpitala w Grudziądzu na podstacjach zostają okrojone
Jednocześnie, wśród rozwiązań, które mogą zminimalizować te straty władze lecznicy wymieniają m.in.:
*zmianę systemu wynagradzania
* zwiększenie kontroli zużycia materiałów jednorazowych
* zwiększenie realizacji świadczeń nielimitowanych bądź procedur w ramach diagnostyki i leczenia onkologicznego tzw. (DILO).
E-rejestracja, likwidacja działu controllingu
Najważniejszym działaniem naprawczym w obszarze niemedycznej działalności szpitala ma być tzw. optymalizacja zatrudnienia oraz wdrożenie lub rozbudowanie systemów informatycznych: kadrowo-finansowych jak i tych ułatwiających pacjentom dostęp do świadczeń medycznych takich jak np. e-rejestracja.
WARTO WIEDZIEĆ: Jest decyzja, które oddziały zostaną "odmrożone" w szpitalu w Grudziądzu
W ramach tych działań zlikwidowany został dział controllingu. Trzy osoby zostały zwolnione.
