https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Pociąg sprzyja integracji

Barbara Zybajło
Województwo pomorskie jest trzecie w Polsce pod względem dotowania kolei, bo na połączenia idzie 10 proc. budżetu. - Chcę uspokoić wszystkich, że zmian na gorsze nie będzie - twierdzi Piotr Stanke, wiceprzewodniczący sejmiku województwa pomorskiego.

Co więcej, planowane są nowe połączenia - m.in. na odcinkach Kościerzyna-Czersk - Wierzchucin oraz Chojnice-Szczecinek tak, aby można było spokojnie i bez niepotrzebnych postojów dojechać do Słupska. - Staramy się o racjonalizacje połączeń tak, aby pociągi nie stały niepotrzebnie - mówi Jerzy Megger, radny powiatowy. - Podejmujemy działania, które majaąna celu przywrócenie po sezonie zimowym właściwych wagonów dla pociągu relacji Chojnice-Gdynia i pracujemy nad wydłużeniem relacji tego pociągu tak, aby połączenie otrzymało kształt Piła-Chojnice-Gdynia z zachowaniem prawidłowego odjazdu z Chojnic 7.05

Przypomnijmy, pisaliśmy, że wagony zmieniono na gorsze. - Ja też jeżdżę tym pociągiem i o wiele wygodniej jest, gdy nie ma piętrusa - mówi Stanke, przyznając, że zanim zimą nastał piętrus, pociąg nie był nagrzany i było zwyczajnie zimno. - Pamiętajmy, że pociąg sprzyja integracji województwa, ale nie wszystkim podoba się, że trzeba do połączeń dokładać.

O tym, że biedne rubieże województwa pomorskiego podróżują koleją, trudno było przekonać starostów z powiatów, w których kolej prawie nie jeździ. - Dlatego tak ważne jest lobby i mogę zapewnić, że nie ma woli ograniczania połączeń, bo wsie i miasteczka muszą być skomunikowane. Ludzie muszą dojechać do pracy i szkoły - dodaje Stanke.

__

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska