Co więcej, planowane są nowe połączenia - m.in. na odcinkach Kościerzyna-Czersk - Wierzchucin oraz Chojnice-Szczecinek tak, aby można było spokojnie i bez niepotrzebnych postojów dojechać do Słupska. - Staramy się o racjonalizacje połączeń tak, aby pociągi nie stały niepotrzebnie - mówi Jerzy Megger, radny powiatowy. - Podejmujemy działania, które majaąna celu przywrócenie po sezonie zimowym właściwych wagonów dla pociągu relacji Chojnice-Gdynia i pracujemy nad wydłużeniem relacji tego pociągu tak, aby połączenie otrzymało kształt Piła-Chojnice-Gdynia z zachowaniem prawidłowego odjazdu z Chojnic 7.05
Przypomnijmy, pisaliśmy, że wagony zmieniono na gorsze. - Ja też jeżdżę tym pociągiem i o wiele wygodniej jest, gdy nie ma piętrusa - mówi Stanke, przyznając, że zanim zimą nastał piętrus, pociąg nie był nagrzany i było zwyczajnie zimno. - Pamiętajmy, że pociąg sprzyja integracji województwa, ale nie wszystkim podoba się, że trzeba do połączeń dokładać.
O tym, że biedne rubieże województwa pomorskiego podróżują koleją, trudno było przekonać starostów z powiatów, w których kolej prawie nie jeździ. - Dlatego tak ważne jest lobby i mogę zapewnić, że nie ma woli ograniczania połączeń, bo wsie i miasteczka muszą być skomunikowane. Ludzie muszą dojechać do pracy i szkoły - dodaje Stanke.
__