Nasza Loteria - pasek na kartach artykułów

Poczta i firmy kurierskie dostosowują się do ograniczeń. Zobacz, jak pracują podczas epidemii koronawirusa

Katarzyna Paczewska
Katarzyna Paczewska
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne Pixabay.com
Poczta i firmy kurierskie dostosowują się do ograniczeń związanych z wprowadzeniem stanu zagrożenia epidemicznego. Co to znaczy dla klientów?

16 marca zawieszono transport lotniczy. Poczta Polska wstrzymuje więc przyjęcia przesyłek do innych krajów. Godziny pracy placówek w dni robocze ulegają skróceniu do 6 godzin, a w wybrane dni placówka będzie czynna w godz. 14-20 lub zamiennie przez trzy godziny w sobotę. Także pozostałe punkty czynne dotychczas w soboty będą obsługiwać przez trzy godziny (więcej www.poczta-polska.pl). Całodobowe placówki będą teraz czynne 7 dni w tygodniu w godz. 8-20, a punkty w galeriach handlowych będą nieczynne.

Przy każdym okienku będzie mogła być jedna osoba. Wprowadzono już „strefy ochronne” w obsłudze klienta. Należy zachować odległość ok. 1,5 m podczas czekania na obsługę i pozostać za znajdującą się na podłodze taśmą także w trakcie obsługi. Bliżej do pracownika klienci mogą podejść tylko, by okazać dokumenty i lub wykonać inne niezbędne czynności, na wyraźną prośbę pracownika.

Nie zmieniają się zasady wypłaty przekazów rentowo-emerytalnych. Dla osób objętych kwarantanną, a pobierających te świadczenia zostaną wdrożone szczególne procedury.

- Gdy masz wybór, zamawiaj do Paczkomatu - pozwala to ograniczyć kontakt z innymi osobami – zaleca InPost. Odbierając paczkę nie dotykaj panelu sterującego - otwórz skrytkę aplikacją na smartfonie (do pobrania w sklepach App Store i Google Play). Przy dostawach do domu zaleca się kurierom i odbiorcom zachowanie dystansu i przekazywanie przesyłek w drzwiach lub przed domem. Unikajmy bezpośredniego kontaktu przez podanie rąk, przekazywania komputerów mobilnych itp.

„W czasie spodziewanego wzrostu zachorowań najważniejsze będzie zachowanie stabilności dostaw, utrzymanie łańcuchów logistycznych i zapewnienie bezpieczeństwa odbiorców. Dlatego tak istotne jest utrzymanie ciągłości działań firm logistycznych przez dbałość o stan zdrowia pracowników” - podkreśla Wojciech Kądziołka, rzecznik InPostu.

„Tworzymy już plany awaryjne, by poradzić sobie z ewentualnymi zakłóceniami w sieciach lotniczych i lądowych” - podaje UPS. Firma zaleca, by monitorować przesyłki przez stronę UPS.com. Istnieje też możliwość zarejestrowania się w darmowej usłudze UPS My Choice. Umożliwia ona np. poinformowanie kuriera, gdzie ma zostawić paczki, czy przekierowanie pod inny adres.

A kurierzy DPD Polska mają prawo dostarczać przesyłki pod drzwi i bez podpisu odbiorcy pod warunkiem, że kurier nawiąże wcześniej kontakt z odbiorcą i tenże wyrazi zgodę na to.

- Z początkiem tygodnia kurierzy otrzymają maseczki, które mogą być zakładane podczas kontaktu z klientem, o ile wyrazi on takie oczekiwanie. Kurierzy otrzymają też jednorazowe foliowe rękawiczki, które można podawać odbiorcom, aby zapewnić im komfort podczas regulowania należności, akceptowania płatności na terminalach płatniczych i składania podpisów na terminalach kurierskich - tłumaczy Małgorzata Maj, rzecznik prasowa DPD Polska.

Pamiętajmy, to wszystko dla wspólnego dobra.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: „Wojna cenowa” sklepów. Ile sklepy na tym zarabiają?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska