Politech Osielsko radzi, jak należy promować swoją markę. Firma wystawia się na targach w Monte Carlo, Nowym Jorku i Bolonii

Rozmawiała Agnieszka Domka-Rybka agnieszka.domka@pomorska.pl Fot. POLITECH
Jan Nawrocki: - Zaskoczyliśmy swoim stoiskiem w Monako
Jan Nawrocki: - Zaskoczyliśmy swoim stoiskiem w Monako
- W tym roku obok wielu nowych zamknięć do perfum i wód toaletowych, pokazaliśmy na targach "Luxe Pack 2011" w Monte Carlo po raz pierwszy kompletne opakowanie luksusowe Stella - rozmowa z Janem Nawrockim, prezesem firmy Politech w Osielsku.

- Co firma Politech zaprezentowała na targach, które niedawno zakończyły się w Monte Carlo? - W tym roku obok wielu nowych zamknięć do perfum i wód toaletowych, pokazaliśmy po raz pierwszy kompletne opakowanie luksusowe Stella. Projekt opakowania powstał dzięki pracy całego zespołu projektowego Politechu oraz Bożeny Czarneckiej, studentki wzornictwa przemysłowego Wydziału Mechanicznego UTP w Bydgoszczy. W październiku tradycyjnie byliśmy w Monte Carlo na profesjonalnych targach opakowań luksusowych "Luxe Pack 2011".

Czytaj też i zobacz: Kujawsko-Pomorskie. Mamy swoich Liderów Marki 2010 (wideo i foto)

- W Monaco pod jednym dachem spotkali się najlepsi producenci opakowań z całego świata. Projektujecie oraz produkujecie opakowania kosmetyczne oraz perfumeryjne. Jesteście liderem na rynku europejskim w tej branży. Stellą zaskoczyliście konkurencję na targach? - Przygotowanie produkcji nowego opakowania trwa około roku i wymaga zaangażowania całego zespołu. Równolegle pracują projektanci, marketingowcy, wykonawcy, kooperanci. Przedstawione po raz pierwszy opakowanie Stella charakteryzuje się oryginalnym i nowatorskim kształtem. Liczymy, że spotka się z dużym zainteresowaniem.

- Wcześniej już gościliście w Monte Carlo? Jakimi kontaktami to zaowocowało? - Udział w wystawach, takich jak ta w Monte Carlo, w której uczestniczy tylko około 300 producentów z Europy i reszty świata, bardzo rzadko skutkuje lukratywnymi kontraktami, ale ma wpływ na budowanie marki firmy. Stwarza możliwości dalszych rozmów i dążeń do podjęcia współpracy z firmami o charakterze globalnym.

- Jaka jest ranga tych targów dla branży? - Targi Luxe Pack Monte Carlo posiadają charakter kreatora nowych trendów na rynku opakowań kosmetycznych, jeśli chodzi o wzornictwo, nowe materiały i technologię wytwarzania. Umiejętna obserwacja tego, co dzieje się na targach, daje możliwości wprowadzania na rynek produktów, które nie ustępują tym rodem od najlepszych producentów.

Czytaj też: Kujawsko-Pomorskie stawia na pyszną gęsinę!

- Ile kosztuje udział w takich targach?  - Koszty uczestnictwa są bardzo wysokie, ale dają możliwości funkcjonowania w rynku czołowych producentów świata. Z tego powodu powinno to być oczkiem w głowie władz gospodarczych i samorządowych.

Nasze firmy powinny posiadać szczególnie dobrą pozycję w dostępie do pieniędzy unijnych na udział w targach i prowadzenie inwestycji innowacyjnych.

Niestety, byłaby to zbyt piękna rzeczywistość.

- Warto polecić, by firmy, także z innych branż, które w ogóle nie jeżdżą na targi, zaczęły tam wystawiać swoje produkty? - Bezwzględnie tak. Należy jednak pamiętać, że budowa marki wymaga konsekwentnej pracy i trwa przez wiele lat. Jednak z całą pewnością opłaci się to w przyszłości.

- Jest pan także ekspertem w dziedzinie innowacyjności przy Urzędzie Marszałkowskim. Proszę więc przy okazji powiedzieć, czy innowacyjność w biznesie jest gwarancją sukcesu firmy? Przyciąga więcej klientów, choćby właśnie na zagranicznych targach? - Małe sprostowanie: uczestniczyłem w programie opracowania strategii innowacyjności dla województwa kujawsko-pomorskiego.

Połączenie innowacji produktowej i technologicznej wymusza innowacyjność organizacyjną, która z kolei pozwala na prowadzenie intensywnej działalności eksportowej. Wymagania techniczno-organizacyjne dużych firm zagranicznych są niezwykle wysokie. Można powiedzieć, że zdobycie rynków eksportowych jest następstwem konsekwentnego wdrażania strategii marketingowej firmy. Targi i wystawy handlowe są skuteczną formą promocji marki.

- Jak jeszcze dbacie o promocję swojej firmy? O tę promocję trzeba dbać w każdym miejscu i czasie pomimo tego, że jest niezwykle kosztowna. Politech uczestniczy systematycznie od kilku lat w targach o najwyższej randze, jak Luxe Pack Monako, Nowy Jork oraz Cosmoprof w Bolonii.

Czytaj też: No to Frugo! Znana marka wraca do gry

 

Kto ma szansę na lepszą pracę?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3