Zrywając z bydgoskim klubem współpracę, spółka MM Group w specjalnym oświadczeniu (publikowaliśmy je w piątek) zapewniła, że to nie spadek drużyny z ekstraligi był powodem tej decyzji.
- Same wyniki sportowe klubu nie miały dla Spółki MM GROUP decydującego znaczenia, deklarowaliśmy wstępnie chęć podjęcia dalszej współpracy - zapewnili przedstawiciele firmy. - Pomimo posiadania statusu sponsora tytularnego, do chwili obecnej klub nie przekazał nam informacji na temat swojej przyszłości czy wizji pozycji klubu w nadchodzącym sezonie. Na decyzji Spółki zaważyły również informacje o braku nadzoru właściciela klubu - miasta Bydgoszcz, nad jego finansami. Jako profesjonalny przedsiębiorca Spółka MM GROUP nie może sobie pozwolić na brak kontaktów ze strony kontrahenta i nieukrywaną niechęć w nawiązaniu rozmów, co przecież pisemnie właścicielowi klubu proponowaliśmy. Do dziś nie otrzymaliśmy w tej sprawie nawet odpowiedzi.
Czytaj: Polonia Bydgoszcz traci tytularnego sponsora!
Co z tym spotkaniem?
W tej kwestii stanowiska sponsora oraz właściciela klubu i jego pracowników się różnią.
- Wystosowaliśmy propozycję spotkania i rozmów o przyszłości. Prokurent Andrzej Polkowski pisemnie przekazał informację przedstawicielom sponsora - zapewnił Józef Gramza, przewodniczący rady nadzorczej Polonii. - Nie otrzymaliśmy informacji zwrotnej. Rozmawialiśmy jednak 12 grudnia, na podsumowaniu sezonu w klubie. Uczestniczyli w nim i przedstawiciele władz miasta, władz klubu i sponsora drużyny. Padła deklaracja, że składywęgla.pl nadal będą wspierać klub. Teraz jestem zaskoczony. Zaważyło chyba jakieś nieporozumienie. Wierzę, że uda się je wyjaśnić, że usiądziemy do rozmów i wrócimy do współpracy - dodał.
30 grudnia odbędzie się nadzwyczajne walne posiedzenie akcjonariuszy. Być może wtedy poznamy więcej szczegółów.
Ratusz: nie było odpowiedzi
Stanowisko zajęły też władze Bydgoszczy. W ich imieniu Anna Strzelczyk-Frydrych z referatu obsługi mediów ratusza przysłała oświadczenie. - ŻKS Polonia Bydgoszcz SA jest spółką i do rozmów ze sponsorami upoważnione są Zarząd i Rada Nadzorcza. Prokurent spółki wystosował pismo do sponsora, proponując spotkanie i podjęcie rozmów dotyczących planów dalszego funkcjonowania klubu i przygotowań do kolejnego sezonu. Nie otrzymał na to pismo odpowiedzi od MM Group - czytamy w oświadczeniu.
Dołączono do niego skany dokumentów, potwierdzające, że 18 listopada z klubu wyszło zaproszenie do rozmów. Zorganizowanie spotkania zaproponował Andrzej Polkowski, na wyraźne życzenie zastępcy prezydenta Bydgoszczy Jana Szopińskiego.
- Od września przedstawiciel Polonii wielokrotnie kontaktował się telefonicznie i osobiście z osobą oddelegowaną przez MM Group do kontaktów na linii sponsor-klub i przedstawiał zamierzenia dotyczące budowy nowej drużyny i celów na kolejny sezon - dodała Anna Strzelczyk - Frydrych. - Nie możemy też się zgodzić z zarzutem braku nadzoru miasta nad finansami spółki. Miasto znało trudną sytuację klubu i podejmowało działania, by ją zmienić. Aby umożliwić klubowi zdobycie dodatkowych środków, miasto negocjowało z firmą BSI umowę na organizację turniejów Grand Prix i Drużynowego Pucharu Świata. W 2014 roku nad Brdą odbędą się obie imprezy, co jest ewenementem w żużlowym świecie. Umowę z BSI podpisał klub, co gwarantuje mu czerpanie zysków.
UM przypomniał też: - 12 grudnia podczas spotkania ze sponsorami, w którym uczestniczył m.in. zastępca prezydenta Jan Szopiński i przewodniczący RN Polonii Józef Gramza, władze miasta i spółki dziękowały sponsorom, w tym obecnemu prezesowi firmy MM Group. Ze strony firmy nie padła wtedy żadna sugestia, że MM Group zamierza zerwać umowę.
Sponsor: będziemy wspierali juniorów i kibiców
Informacje z klubu i ratusza MM Group skomentowała krótko. - Spółka jeszcze raz pragnie podkreślić, że pomimo prób nie udało się wypracować wspólnej i spójnej polityki w kwestii współpracy klubu ze sponsorem na dotychczasowych zasadach. Przez cały rok staraliśmy się wspierać sportowców, kibiców oraz klub w osiągnięciu coraz lepszych wyników, przy czym nasze zaangażowanie przekraczało suchy zapis umowy i było wyrazem serca jakim obdarzyliśmy czarny sport. Nie wycofujemy się ze sponsorowania żużla. Deklarujemy wsparcie dla przyszłości klubu czyli dla sekcji juniorów oraz dla klubów kibica - podkreślił Arkadiusz Pruszak, prezes Zarządu MM Group.
Czytaj e-wydanie »