Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Porozmawiajmy o reklamach na Starówce i Bydgoskim

Lech Kamiński
Wszelkie szyldy i reklamy na Starówce i Bydgoskim muszą być uzgadniane z miejskim konserwatorem zabytków
Wszelkie szyldy i reklamy na Starówce i Bydgoskim muszą być uzgadniane z miejskim konserwatorem zabytków Lech Kamiński
Magistrat rozpoczął dyskusję o zasadach umieszczania szyldów i reklam w reprezentacyjnych częściach miasta. Do 24 września czeka na opinie.

Rozpoczęły się konsultacje społeczne dotyczące zasad umieszczania szyldów i reklam na Starówce i Bydgoskim Przedmieściu. Opracowała je grupa robocza zajmująca się ładem przestrzennym w ramach zespołu ds. Starówki. To katalog zasad regulujących kwestie lokalizowania, wyglądu i sposobu ekspozycji szyldów i nośników reklamowych. Zostały one opisane na sześciu stronach. Dokument znajdziemy na portalu konsultacje.torun.pl.

Wszelkie szyldy i reklamy na Starówce i Bydgoskim muszą być uzgadniane z miejskim konserwatorem zabytków. Opracowane zasady mają ułatwić i usprawnić tę procedurę. W dokumencie znajdziemy m.in. spis miejsc, gdzie takie nośniki nie mogą być umieszczane. Chodzi np. o znaki drogowe, pomniki, przystanki komunikacji miejskiej, balustrady balkonów i tarasów, pomniki przyrody. Słupy ogłoszeniowe nie mogą także zasłaniać zabytków. Tablice informacyjne na budynkach i ogrodzeniach nie powinny zajmować więcej niż 0,2 m kw., a wolno stojące - 1,5 m kw.

Czytaj także: Czy wystawki poprawią sytuację handlowców ze Starówki?

"Reklama na budynku powinna być dostosowana do kompozycji architektonicznej oraz charakteru budynku, w szczególności wielkością, kolorystyką, grafiką i rodzajem wykorzystywanych materiałów, a także powinna uwzględniać funkcje budynku i ewentualne współistnienie z nośnikami reklam już zamontowanymi" - czytamy w dokumencie.

Zgodnie z tymi zasadami nie można zakrywać elementów wystroju architektonicznego elewacji np. okien, portali, balustrad, gzymsów czy też wszelkiego rodzaju detali i dekoracji. Zalecane jest też wzorowanie się na historycznych reklamach. Oprócz tego "reklama nie może być dominująca, przytłaczająca elewację, krzykliwa, agresywna, migocząca, nie może być źródłem oślepiającego światła". Takie nośniki powinny być umieszczane na parterze do gzymsu między parterem a pierwszym piętrem. To tylko wybrane zapisy z katalogu zasad.

Opinie i sugestie w sprawie projektu dokumentu można przekazywać do 24 września na [email protected]. 13 września magistrat organizuje spacer fotograficzny w poszukiwaniu przykładów dobrych i złych szyldów i reklam. Zbiórkę zaplanowano o godz. 11 na Rynku Nowomiejskim. Dyskusję o nowych zasadach zaś przewidziano 18 września o 17 w CSW.

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska