https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Posłowie PiS dmuchają na przetargi na S5

Mateusz Mazur
Rozstrzygnięcia w sprawie budowy "ekspresówek" pod lupę wzięli posłowie Prawa i Sprawiedliwości z sejmowej komisji infrastruktury.
Rozstrzygnięcia w sprawie budowy "ekspresówek" pod lupę wzięli posłowie Prawa i Sprawiedliwości z sejmowej komisji infrastruktury. sxc.hu / logo PiS
Bydgoski poseł Piotr Król oraz jego koledzy z sejmowej komisji infrastruktury nie są przekonani do wyników przetargów m.in. przy budowie S5.

Przypomnijmy, że 20 sierpnia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła zwycięzców przetargów wszystkich siedmiu odcinków trasy S5. W województwie kujawsko-pomorskim będzie ona miała łącznie 130 kilometrów długości. Trzy odcinki: Nowe Marzy - Dworzysko (23,3 km), Dworzysko - Aleksandrowo (22,4 km) oraz Białe Błota -Szubin (9,7 km) zbuduje włoska firma Impresa Pizzarotti. Odcinkami z Aleksandrowa do Tryszczyna (14,7 km) oraz z Szubina do Jaroszewa (19,3 km) zajmą się wspólnie firmy Intercor oraz Trakcja PRKiL. Z Tryszczyna do Białych Błot (13,5 km) trasę wybudują firmy Polaqua oraz Dragados. Ostatni odcinek z Jaroszewa do granicy województwa (25 km) ma powstać dzięki działaniom firm Kobylarnia oraz Mirbud.

Rozstrzygnięcia w sprawie budowy "ekspresówek" pod lupę wzięli posłowie Prawa i Sprawiedliwości z sejmowej komisji infrastruktury. Ich interpelacja dotyczy pięciu odcinków: trasy S5 od Poznania do Wrocławia oraz czterech części S5 Nowe Marzy - Bydgoszcz. Swoje obawy przedstawili minister infrastruktury i rozwoju Marii Wasiak.

Przeczytaj także: Znamy wszystkich wykonawców budowy trasy S5. Budowa będzie kosztowała ponad 2,5 mld złotych
"Naszą szczególną troskę budzą rozstrzygnięcia zamówień na budowę oraz projektowanie i budowę dróg, które zawierane są (lub mogą być zawarte) z podmiotami nie posiadającymi potencjału technicznego w Polsce, a jednocześnie oferującymi ceny istotnie niższe od szacunków inwestora" - czytamy w piśmie posłów do minister Marii Wasiak.

W rozmowie z nami bydgoski poseł PiS Piotr Król przyznaje, że to dmuchanie na zimne ze strony komisji infrastruktury.

- Konsekwencje działań GDDKiA mogą być niedobre. Kieruje nami troska o to, aby drogi w Polsce były budowane w sposób właściwy - mówi Piotr Król.
Drogowcy nie mają takich obaw. Ich zdaniem wszystko zostanie przeprowadzone prawidłowo.

- My oceniając oferty bazujemy na prawie zamówień publicznych. Zgodnie z nim wszystkie firmy wykazały doświadczenie. To prawo nie ogranicza kompetencji tylko na terenie kraju - komentuje Mirosław Jagodziński, dyrektor bydgoskiego oddziału GDDKiA.

Do dzisiaj i 30 sierpnia firmy nadzorujące i wykonawcy, którzy nie zostali wybrani w przetargach mogą odwoływać się od rozstrzygnięć. Koszt budowy trasy S5 sięgnie ponad 2,5 miliarda złotych.

Wiadomo również, że trasa S10 na odcinku od Bydgoszczy do Czerniewic pod Toruniem, która została wpisana do programu budowy dróg krajowych ma zostać oddana do użytku do 2020 roku.

S5 | Create infographics

Czytaj e-wydanie »

Komentarze 9

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

w
wyborca

Szkoda ,że w Bydgoszczy mamy spadochroniarza PIS niejakiego Kownackiego ,który powinien startować w rydzykowym Toruniu, bo ostatnio w sejmie reprezentował interesy zaborczego Torunia.

 

Chyba będziemy wiedzieć jak należy potraktować tego pana z Warśiawki, już niedługo?

Podobnie poseł T. Latos ,który tłumaczył się,że się pomylił.

Może pan poseł Tomasz jest już przemeczony i należy mu się odpoczynek?

d
dziedzictwo krzyżackie
W dniu 30.08.2015 o 06:57, przezorny napisał:

Być tradycyjne toruński eLyTy będą mąciły , byle dokopać Bydgoszczy i będą miały swoje POmysła,tak jak np. z naszą dawną Akademią Medyczną i szpitalami?

 

Jeden z naŁYKowców toruńskich to nawet zobaczył cenny gatunek żaby, na trasie jej przebiegu, ,byle Bydgoszcz była bez expresowej drogi?

t
tyt.
W dniu 04.09.2015 o 15:37, dbajmy o swoje interesy napisał:

Bydgoszczanie powinni przestać wpłacać na zachcianki toruńskiego zakonnika ,bo jego p-Osłanka w 2004 roku A. Sobecka agitowała w sejmie za zawłaszczeniem naszej AMB i szpitali przez pazerną,pełną patologii toruńską szkółkę Umk. Teraz też już zapowiedziała,ze jest przeciw utworzeniu Uniwersytetu Medycznego w Bydgoszczy,POdobnie jak baron PO ,skuteczny dla Torunia tow. T. Leńz.

 

POza tym zbojkotować ten ich pazerny, zakompleksiony uniwersytet .

 

POdobno najlepszy w rankingach, na całej kuli ziemskiej., wg ich propagandy?.

 

NIE posyłać tam swoich bliskich dopóki NIE zwrócą SUWERENNOŚCI naszej uczelni medycznej i szpitalom.

d
dbajmy o swoje interesy
W dniu 01.09.2015 o 21:09, gość napisał:

Najlepiej resztę majątku przeznaczyc dla Rydzyka i na ochrone Kaczyńskiego.

 

Bydgoszczanie powinni przestać wpłacać na zachcianki toruńskiego zakonnika ,bo jego p-Osłanka w 2004 roku A. Sobecka agitowała w sejmie za zawłaszczeniem naszej AMB i szpitali przez pazerną,pełną patologii toruńską szkółkę Umk.

 

Teraz też już zapowiedziała,ze jest przeciw utworzeniu Uniwersytetu Medycznego w Bydgoszczy,

POdobnie jak baron PO ,skuteczny dla Torunia tow. T. Leńz.

g
gość

Najlepiej resztę majątku przeznaczyc dla Rydzyka i na ochrone Kaczyńskiego.

E
EMERYT

 Proszę państwa trzeba ratować i pilnować by nie zdazyli reszte majątku POLSKIEGO SPRZEDAC NA PROPAGANDE I NA PREMIE ZA JAZDE POCIAGIEM.Jezeli teraz POLACY NIE POJDA NA WYBORY TO !!! musza się już zkolegowac z imigatami aby wskazali droge ucieczki na zielona wyspe bo unas już Tuskowa wyspa wysycha.powodzenia pa-pa.

p
przezorny
W dniu 28.08.2015 o 13:30, ja napisał:

Imają rację, bo ile to obiecanek PO było i lat upłynęło, a trasy jak nie ma tak nie ma. Teraz przed wyborami Olszewski i inni drżą o koryto, więc niby coś rusza do przodu, ale czy powstanie ta S5 to wielki "?"

 

Być tradycyjne toruński eLyTy będą mąciły , byle dokopać Bydgoszczy i będą miały swoje POmysła,tak jak np. z naszą dawną Akademią Medyczną i szpitalami?

j
ja

Imają rację, bo ile to obiecanek PO było i lat upłynęło, a trasy jak nie ma tak nie ma. Teraz przed wyborami Olszewski i inni drżą o koryto, więc niby coś rusza do przodu, ale czy powstanie ta S5 to wielki "?"

m
miro

Ostatni odcinek drogi S5 ma wybudować firma KOBYLARNIA SA! Czy to nie ta sama, która spieprzyła nawierzchnię Trasy Uniwersyteckiej? Co do posła Króla to mam wątpliwości odnośnie jego wiedzy fachowej nt. budowy dróg.

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska