- Nie udałoby się to, bo samorządy przekazały znaczne fundusze na kompleksowy remont pomieszczeń i dostosowanie ich dla potrzeb policji - podkreśla Monika Chlebicz, rzeczniczka Komendy Wojewódzkiej Policji w Bydgoszczy. - Ogromne słowa podziękowania należą się wójtom gmin Dragacz i Bukowiec oraz staroście świeckiemu.
Uruchomienie posterunku w Dragaczu to koszt kompleksowego wyposażenia i remontu oraz dostosowania pomieszczeń. Wyniósł on ponad 193 tys. z czego: 140 tys. zł przekazała gmina, 15 tys. zł starosta, a 38 tys. zł pochodziło z budżetu policji. Siedziba obu posterunków mieści się w urzędach gmin. - Koszt remontu dawnego posterunku w Górnej Grupie byłby znacznie wyższy, bo budynek jest mocno zdewastowany - wyjaśnia Dorota Krezymon, wójt gminy Dragacz. - Ponadto policjanci powiedzieli, że tamten obiekt byłby dla nich za duży.
Uruchomienie posterunku w Bukowcu kosztowało ponad 196 tys., z czego ponad 150 tys. zł przekazała gmina, 15 tys. zł starosta, a ponad 28 tys. zł trafiło na ten cel z budżetu policji.
W obu posterunkach pracować będzie siedmiu policjantów (kierownik i sześciu funkcjonariuszy). Kierownikiem w Dragaczu jest Paweł Nowicki, a w Bukowcu Maciej Rakowicz, były rzecznik prasowy KPP Świecie.
- Chciałabym, żeby załoga liczyła dziewięciu policjantów - mówi Dorota Krezymon. - Na każdej zmianie powinno być dwóch funkcjonariuszy. Obawiam się, że przy obecnej obsadzie nie będzie to możliwe.