https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

POWIAT ŻNIŃSKI Pojawiły się pomysły, które w przyszłości mogą ożywić ruch turystyczny w regionie

(PAK)
Radni podpowiadają co robić, by kolejka zwiększyła obroty
Radni podpowiadają co robić, by kolejka zwiększyła obroty Fot. archiwum
Artur Różański, prezes kolejki wąskotorowej uważa, że przy udziale wydziału promocji żnińskiego starostwa, powinna odbyć się wspólna akcja promocyjna, skupiająca największe atrakcje Pałuk.

Dyskusja o tym co dzieje się w kolejce, jednej z największych wizytówek regionu, odbyła się w trakcie sesji Rady Powiatu. Zarówno z ust prezesa, jak i radnych usłyszeliśmy kilka pomysłów, które mogą w przyszłości przyczynić się nie tylko do zwiększenia obrotów kolejki, ale i innych placówek turystyczno-kulturalnych w naszym regionie.

Trafić z ofertą do wszystkich szkół w Polsce

Jeśli chodzi o ŻKP prezes podkreślił, że nie można postrzegać jej jako firmy przewozowej, ale jako zabytek. Dodał, że z samej sprzedaży biletów spółka nie jest w stanie się utrzymać, dlatego w ostatnim czasie zostały uruchomione dodatkowe usługi. Jest to na przykład Klub Parowozownia.

Jeśli chodzi o akcję promocyjną, kolejka nie jest sama w stanie udźwignąć tak dużego przedsięwzięcia. A skoro zdaniem prezesa wydział ma najbardziej dynamiczną strukturę rozwoju i jest pozbawiony uprzedzeń, może się nią zająć. Tak przygotowana oferta powinna w ostateczności trafić do wszystkich szkół w całej Polsce.

Starosta Zbigniew Jaszczuk oświadczył, że w przeszłości była już podjęta akcja promocyjna, oferty zostały przesłane drogą internetową, ale to nie było dobre rozwiązanie. Starosta podkreślił, że to o czym mówi prezes powinno być przygotowane porządnie przy współpracy instytucji, które zajmują się turystyką na Pałukach.

Radny podpatruje pomysły w innych krajach

Przy okazji dyskusji o turystyce w regionie kilka swoich pomysłów przedstawili radni. Henryk Tokarz postanowił wziąć przykład z krajów europejskich. - ŻKP jako jedno ogniwo nie jest w stanie samo się wypromować. Musi być jakieś centrum ruchu turystycznego gdzie jednym z wielu ogniw będzie właśnie przejazd kolejką. ŻKP ma szansę się rozwinąć z innymi instytucjami, które świadczą usługi turystyczne. My nie potrafimy tego wykorzystać, inne kraje tak - oświadczył i zaproponował wprowadzenie biletu, po zakupie którego turysta mógłby skorzystać z kilku atrakcji.

Stanisława Ciesielska zaproponowała z kolei, by przebudować stronę internetową starostwa. Zauważyła także to, o czym mówi poprzednicy

- Dużo się dzieje, ale każda inicjatywa zamknięta jest we własnym kokonie. Może warto to jakoś skoordynować. Janowi Bartosowi spodobało się natomiast nowe spojrzenie na kolejkę, czyli to, że ma być eksponowana jako zabytek. Józefa Błajet zaproponowała, by znaleźć wolontariuszy, którzy na trasie kolejki będą opowiadali turystom co widzą. Innym pomysłem było wydłużenie trasy ciuchci przez Ostrówce do Żnina.

Artur Różański oświadczył, że jest otwarty na współpracę z każdą placówka i instytucją, która ma do zaoferowania jakieś atrakcje. Jeśli chodzi o bilet łączony, pomysł ma szansę powodzenia, ale w tym temacie musi być wola wielu przedmiotów. Jeśli chodzi o własne pomysły, prezes negocjuje na dziś z wójtem Gąsawy w sprawie uruchomienia na terenie gminy Air Soft Gun (strzelanie z repliki broni) - To ma być dodatkowa działalność kolejki, dla zorganizowanych grup - usłyszeliśmy.

Będą strzelać, jak nie tu, to tam

Artur Różański jest zdeterminowany, by taką działalność uruchomić i jeśli z prowadzonych negocjacji wyjdą nici będzie się starał, by pojawiła się w innym miejscu. Co do pomysłu o wydłużenie trasy kolejki, na dziś ze względu na "kosmiczne" koszty, nie da się go zrealizować.

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

J
Jakub
Pani Wiceprzewodnicząca Rady Stanisława C. powinna sobie zdawać sprawę jako "doświadczony i bardzo długoletni samorządowiec", iż strona starostwa nie powinna służyć informacji turystycznej. od tego jest strona IT, do której odnośnik znajduje się na stronie Starostwa i jest bardzo wyraźny;-). wg mnie strona IT jest dobrze zaprojektowana i jest bardzo czytelna.
p
publiczny
Chciałbym doradzić: Internet w obecnym czasie jest najważniejszą i niewyobrażalną siłą marketingową, ale to co chce się przekazać innym za jego pośrednictwem i zachęcić odpowiednią społeczność do korzystania z dobrodziejstw PAŁUK musi być pozycjonowane i nagradzane, a to kosztuje.Trzeba od siebie coś dać, żeby mieć. Niż demograficzny temu nie sprzyja, a niewątpliwie darmową reklamą wtórną są ci, którzy danej przyjemności doświadczyli. W marketingu nie chodzi o to kim jesteście (zabytkiem, czy też rozrywką) ale ważne jest jak was widzą i o was myślą ci, którzy was szukają lub już o was wiedzą - to takie małe pouczenie nt. marketingu dla radnych powiatu żnińskiego. Nie wiem, to nie pouczam innych, bo mogę im zrobić krzywdę!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska