Spis treści
Nasza obecnie najbardziej aktualna informacja z PKP PLK (z 17 września, godz. 10.00) mówi, że ruch pociągów jest wstrzymany na 11 odcinkach linii lokalnych.
Na tych trasach kolejowych nie jeżdżą pociągi - lista!
Oto one:
- Prudnik – Nowy Świętów
- Szklarska Poręba – Piechowice
- stacja Głuchołazy
- Jelenia Góra Zachodnia - Jelenia Góra Sobieszów
- Kłodzko Główne
- Kobierzyce – Sobótka
- Ludwikowice Kłodzkie – Głuszyca
- Otmuchów – Paczków
- Dzierżoniów Śląski - Mościsko Dzierżoniowskie
- Paczków - Kamieniec Ząbkowicki
- Głogówek – Racławice Śląskie
To nieprzejezdne przejścia graniczne
Nieprzejezdne są przejścia graniczne z Czechami: Chałupki – Bohumin, Zebrzydowice – Petrowice i Cieszyn.
Jak informuje PKP PLK, sukcesywnie będzie przywracany ruch na liniach kolejowych i przez stacje. Po opadnięciu wody i odsłonięciu torów, dokonywane są oględziny, na podstawie których podejmowane będą dalsze decyzje o naprawie lub wznowieniu ruchu z ograniczeniami prędkości.
Na tych liniach już wróciły pociągi
Dotychczas udrożniono ruch pociągów na 15 odcinkach linii kolejowych:
- Nysa - Brzeg
- Jelenia Góra – Rybnica
- Rybnik Niewiadom – Rydułtowy
- Milicz – Zduny
- Goleszów - Cieszyn
- Chałupki – Racibórz
- Chałupki - Wodzisław Śląski
- Mizerów - Gierałtowice
- Marciszów - Janowice Wielkie
- Ścinawa - Chełmek Wołowski
- Piwniczna – Wierchomla
- Kamienna Góra - Sędzisław
- Łambinowice - Nysa
- Świdnica Kraszowice - Jedlina-Zdrój
- Stacja Rębiszów
PKP PLK aktualizuje na bieżąco informacje - SĄ TUTAJ!
Pociąg wstrzymany. Co z kupionymi biletami?
- W przypadku rezygnacji z przejazdu pociągami PKP Intercity (w dowolnej relacji), w kasach biletowych mogą Państwo dokonywać zwrotów, za wszystkie rodzaje biletów zakupionych do dnia 15 września br. włącznie (w tym kanale dystrybucji) - bez potrącania odstępnego. Jako przyczynę należy wskazać „Powódź” - informuje PKP Intercity.

Turystyka
Zwrot należności za całkowicie niewykorzystane bilety międzynarodowe, zakupione w aplikacji mobilnej oraz w e-IC, na przejazd odwołanymi pociągami, dokonany zostanie przez PKP Intercity automatycznie lub w drodze reklamacji.
W przypadku rezygnacji z przejazdu, na podstawie innych biletów, zakupionych w aplikacji mobilnej oraz w e-IC, o zwrot odstępnego można ubiegać się w drodze reklamacji.
Także PKP Intercity na bieżąco informuje o utrudnieniach w ruchu pociągów wynikających z intensywnych opadów deszczu na południu Polski i w Czechach -TUTAJ