Gotowy jest już południowy tor tramwajowy od Szumana do Warszawskiej (na wysokości Jagiellończyka) i wiedeński przystanek przy ul. Szumana. Jezdnia w miejscu, gdzie będą wysiadać pasażerowie, została podniesiona do poziomu chodnika, co nie tylko ułatwi wsiadanie do składów, ale też spowolni prędkość aut.
Czytaj także: W Toruniu wydamy miliony na remonty dróg
Robotnicy wylali też dolne warstwy asfaltu na południowej jezdni - między ul. Jęczmienną a Poniatowskiego. Kolejne warstwy pojawią się, gdy pozwoli na to pogoda. Wykonawca m.in. wybudował wodociąg, zainstalował przyłącza wodne i gazowe, przełożył sieci podziemne. Teraz zajmuje się kanalizacją deszczową w Traugutta - od bulwaru do mostu kolejowego, przebudową sieci elektrycznych na Warszawskiej i Traugutta. Układa też kable oświetlenia ulicznego na skwerze przy stacji. Rośnie też kładka dla pieszych będąca elementem węzła. Konstrukcja powstaje w zakładzie zewnętrznym i będzie dostarczona na plac budowy w gotowych elementach. Trwa też wylewanie konstrukcji szybów windowych.
Po ukończeniu prac na południowej części obwodnicy Starówki robotnicy zajmą północny tor i jezdnię. Wtedy zostanie przełożony ruch na odnowioną część tego ciągu. Paweł Trawiński z MZK: - Zmiana toru, po którym poruszają się składy, nastąpi w drugiej połowie lutego, w czasie ferii. Nastąpi kilkudniowe wyłączenie linii tramwajowej z ruchu i położenie zwrotnic jak obecnie - tylko na przeciwnym torze.
Oba zadania - modernizacja torów i budowa węzła przesiadkowego - mają być zrealizowane do końca września. Pochłoną 52,6 mln zł.
Czytaj e-wydanie »