Spis treści
Koniec prac na dworcu PKP we Włocławku
W drugiej połowie stycznia 2025 roku PKP PLK S. A. zakończyło prace na dworcu we Włocławku. Kosztowały ponad 33 miliony złotych netto, które pochodziły z budżetu spółki. Inwestycja obejmowała między innymi przebudowę i wydłużenie peronów. Ostatnio wykonywane były jeszcze m. in. prace związane z budową windy z przejścia podziemnego na peron nr 2 i uruchomieniem systemu informacji pasażerskiej.
„Zakończyliśmy wszystkie prace na stacji Włocławek. Podróżni korzystają już z nowej windy, która ułatwia dostęp na peron nr 2 zwłaszcza osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się. Uruchomiliśmy również system informacji pasażerskiej z wyświetlaczami i nagłośnieniem. Prace kosztowały ponad 33 mln zł ze środków budżetowych PLK S.A.” - przekazał we wtorek 21 stycznia 2025 roku Przemysław Zieliński, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Dłuższy i wyższy peron nr 1 we Włocławku
W ostatnich latach stacja Włocławek na linii kolejowej nr 18 (Kutno – Piła Główna) zmieniła się dla podróżnych. Przebudowany peron nr 1 został oddany do użytku w maju 2023 roku, a w 2024 roku został wydłużony do 300 metrów, co umożliwia zatrzymywanie pociągów dalekobieżnych.
- Poprawiło to przepustowość stacji oraz ułatwiło prowadzenie ruchu kolejowego na trasie Kutno – Włocławek – Toruń Główny. Na stacji wyremontowaliśmy także przejście podziemne, które ułatwia dostęp do kolei w kierunku Bydgoszczy, Torunia, Kutna i Łodzi oraz usprawnia komunikację osób pieszych w tej części miasta, łącząc osiedle Południe – poprzez stację i dworzec kolejowy – ze Śródmieściem – dodaje Przemysław Zieliński.
Peron nr 2 we Włocławku także przebudowano. Jest też winda
Przebudowa perony nr 2 zakończyła się we wrześniu 2024 roku. Od kilku miesięcy podróżni wsiadają więc do pociągów z przebudowanego, wyższego peronu nr 2. Teraz na peron można dostać się nie tylko schodami, lecz także windą z przejścia podziemnego. Prace związane z budową widny zakończono w drugiej połowie stycznia 2025 roku.

- To istotne ułatwienie w dostępie do kolei zwłaszcza dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Na stacji uruchomiliśmy także dynamiczny system informacji pasażerskiej – z nowym nagłośnieniem, zegarami oraz wyświetlaczami, które informują o najbliższych odjazdach pociągów. Na peronie nr 2 zabudowano 150-metrową wiatę, która nawiązuje architektonicznie do budynku nowego dworca, a przede wszystkim chroni podróżnych przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi. Na peronie jest antypoślizgowa nawierzchnia ze ścieżkami naprowadzającymi, będąca wsparciem w poruszaniu się osób niewidomych i niedowidzących. Są również ławki, gabloty informacyjne z rozkładem jazdy, czytelne oznakowanie oraz energooszczędne oświetlenie z oprawami LED - dodaje Przemysław Zieliński.
Śmieci na schodach i woda w podziemnym korytarzu
W środę 22 stycznia 2025 roku zajrzeliśmy na włocławski dworzec. Faktycznie, winda już działa i można dostać się nią z przejścia podziemnego na peron nr 2, ale – choć widna działa dopiero od niedawna – już zastaliśmy w niej ślady moczu!

Na schodach leżały śmieci, a w przejściu podziemnym było mokro, woda nie spływała do kratek. Napisaliśmy w tej sprawie PKP PLK. Odpowiedź otrzymaliśmy 26 stycznia. Więcej na ten temat w poniższym materiale:

PKP PLK zakończyło prace na dworcu we Włocławku. Całość kosz...
