https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Podróże koleją z dworca PKP Włocławek stały się bardziej komfortowe. Peron nr 2 jest już gotowy

Joanna Maciejewska
Opracowanie:
Wideo
od 16 lat
Perony na dworcu PKP we Włocławku są wyższe, co ułatwia podróżnym wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Przebudowany peron nr 1 służy pasażerom już od wiosny 2023 roku. Natomiast niedawno zakończono przebudowę peronu nr 2. Na dworcu we Włocławku wciąż trwają jeszcze prace związane z budową windy, która ułatwi dostęp na peron nr 2 z przejścia podziemnego. Zamontowany zostanie także system informacji pasażerskiej. Zobaczcie, jak zmieniły się perony we Włocławku.

Spis treści

Od ponad roku podróżni korzystają z przebudowanego peronu nr 1 we Włocławku

Dworzec PKP Włocławek zmienia się dla podróżnych. W sierpniu 2023 roku oficjalnie otwarto gmach nowego dworca. Zmiany na lepsze doczekały się także perony. Zostały podwyższone, co ułatwia wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Pojawiły się też między innymi nowe wiaty.


Przypomnijmy, że w maju 2023 roku PKP PLK oddało do użytku przebudowany peron nr 1. Został podwyższony i wydłużony do 300 metrów, dzięki czemu możliwe jest zatrzymywanie się tam pociągów dalekobieżnych.


- Poprawiło to przepustowość stacji oraz ułatwiło prowadzenie ruchu kolejowego na trasie Kutno – Włocławek – Toruń Główny - zaznacza Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S. A.

Trwa głosowanie...

Korzystając z komunikacji miejskiej...


Peron nr 2 na włocławskim dworcu jest już gotowy

W drugiej połowie października 2023 ruszyły prace związane z przebudową peronu nr 2. Na początku października 2024 roku PKP PLK poinformowało, że prace te zostały już zakończone.


- Stacja Włocławek zyskuje oczekiwany przez podróżnych komfort obsługi. Zakończone zostały prace przy peronie nr 2. Wyższa konstrukcja umożliwia łatwiejsze wsiadanie do pociągów. Powstała 150-metrowa wiata, nawiązująca architektonicznie do budynku nowego dworca, która chroni podróżnych przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi. Jest antypoślizgowa nawierzchnia ze ścieżkami naprowadzającymi, będąca wsparciem w poruszaniu się osób niewidomych i niedowidzących. Zamontowaliśmy ławki, gabloty informacyjne z rozkładem jazdy, czytelne oznakowanie oraz energooszczędne oświetlenie z oprawami LED – wymienia Przemysła Zieliński.

Perony we Włocławku zostały podwyższone, co ułatwia wsiadanie i wysiadanie z pociągów.
Perony we Włocławku zostały podwyższone, co ułatwia wsiadanie i wysiadanie z pociągów.
Wojciech Alabrudziński


Trwają prace związane z budową windy. Mają skończyć się w listopadzie 2024

To jednak nie koniec inwestycji na włocławskim dworcu. Trwają jeszcze prace związane z budową windy, którą podróżni będą mogli dostać się z przejścia podziemnego na peron nr 2. Winda powinna być dostępna już pod koniec listopada 2024 roku.


- Postępuje budowa nowej windy, która ułatwi dostęp na peron nr 2 z przejścia podziemnego, zwłaszcza osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się. Na stacji powstanie również dynamiczny system informacji pasażerskiej – będzie nowe nagłośnienie oraz wyświetlacze, które poinformują podróżnych o najbliższych odjazdach pociągów. Zakończenie tych prac planowane jest do końca listopada bieżącego roku – dodaje Przemysław Zieliński.

Na dworcu we Włocławku trwają jeszcze prace związane z budową windy, którą można będzie wjechać na peron 2.
Na dworcu we Włocławku trwają jeszcze prace związane z budową windy, którą można będzie wjechać na peron 2.
Wojciech Alabrudziński


Tyle kosztują prace na dworcu PKP we Włocławku

Na dworcu we Włocławku wyremontowano również przejście podziemne, która ułatwia dostęp do kolei w kierunku Bydgoszczy, Torunia, Kutna i Łodzi, a także usprawnia komunikację pieszych, łącząc – poprzez stację i dworzec kolejowy – osiedle Południe ze Śródmieściem.


- Mieszkańcy oraz podróżni korzystają również z wyremontowanego przejścia podziemnego. Wymienione zostały okładziny ścian i sufitu, które dostosowano do estetyki nowego dworca. Jest nowa izolacja i odwodnienie, oświetlenie oraz tablice informacyjne – informuje Przemysław Zieliński.


Koszt wszystkich prac na dworcu PKP we Włocławku wynosi ponad 33 mln zł netto. Pochodzą one ze środków budżetowych PLK S.A.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska