https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Prace nad budową trzech bydgoskich węzłów komunikacyjnych w ramach BiT City zaplanowano na ten rok

Agata Kozicka
Na węźle przesiadkowym na Błoniu zmodernizowana zostanie kładka i powstanie nowy przystanek kolejowy
Na węźle przesiadkowym na Błoniu zmodernizowana zostanie kładka i powstanie nowy przystanek kolejowy wizualizacja zdmikp
Stacja "Błonie", "Leśna" i "Bielawy" - przesiadka! Sporo się zmieni.

Podpisana została umowa na dofinansowanie dla projektu budowy wiaduktów i przystanków kolejowych w ramach BiT-City na Błoniu, Bielawkach i Leśnym. Te trzy stacje kolejowe i ich okolice w tym roku zostaną przebudowane. Nawet dość gruntownie.

Inwestycja, na której realizację przeznaczono ponad 70,6 mln zł, stanowi część przedsięwzięcia pn. Szybka Kolej Metropolitalna w bydgosko-toruńskim obszarze metropolitalnym BiT-City oraz integracja systemów transportu miejskiego.

Przeczytaj również: Sprawdziliśmy, na jakim etapie są projekty tramwajowe w ramach BiT City

Trzy nowe węzły

W ramach prac na terenie Bydgoszczy przewidziano między innymi budowę trzech węzłów komunikacyjnych Bydgoszcz Błonie, Bydgoszcz Leśna, Bydgoszcz Bielawy, gdzie pasażerowie przesiadać się będą z pociągów na komunikację miejską, rowery, samochody. Już teraz w ramach tego projektu budowany jest nowy wiadukt na ul. Grunwaldzkiej.

Ale większość prac zaplanowano na ten rok. Na Błoniu na przykład powstanie całkiem nowy przystanek kolejowy w rejonie już istniejącej kładki. Kładka zostanie zmodernizowana (zobacz wizualizacja obok).

Na Bielawach natomiast przewidziano budowę dwóch peronów o długości 200 metrów w miejscu istniejących, które z kolei zostaną rozebrane. Za to w drugim etapie powstaną dojścia oraz kładka dla pieszych wraz z windami. Będzie tam parking na 33 samochody i 20 rowerów.

Nowe rondo na Leśnym

Przy stacji Bydgoszcz Leśna zostanie przebudowana istniejąca pętla autobusowa, powstanie parking dla aut osobowych i rowerów na 20 stanowisk oraz ścieżki rowerowe. Zaplanowano tam też całkowicie nowy budynek stacji oraz dyżurkę dla obsługi miejskiego transportu publicznego. Skrzyżowanie ulicy Sułkowskiego i Modrzewiowej zmieni się w małe rondo o średnicy 32 metrów.

Czytaj e-wydanie »

Komentarze 7

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

z
zaniepokojony
W dniu 03.01.2015 o 12:23, iks napisał:

Bo do Szubina pociąg nie jezdzi matołku.

To że dziś nie jeździ nie oznacza, że za rok nie pojedzie.

Jak coś się robi to mysląc przyszłościowo matołku.

b
błoniak

Jak przystanek Błonie ma być ostatnią - pierwszą stacją tego słynnego BiT-u to gdzie te pociągi będą zawracać?  W Inowrocławiu? Do Trzcińca aby zmienić tor  z lewego na prawy będą jeździć na pusto?

a
adam karski

A gdzie peron na linii do Szubina i Kcynii, która to będzie reaktywowana w najbliższych latach?

W
Wyżyniak

Z Błonia na Miedzyń wiadukt dla pieszych, rowerów i aut też by się przydał. Tak samo potrzebny jest wiadukt z Inwalidów na Łęczycką.

i
iks
Bo do Szubina pociąg nie jezdzi matołku.
z
zaniepokojony

Dlaczego na stacji Błonie nie ma peronu przy torze do Szubina?

i
ijuklj

heh dobre. WIDZĘ ŻE NIE WIELE SIĘ WYBUDUJE ZA TE 2 MILIARDY Z UNII NA WOJEWÓDZTWO :/ ceny z kosmosu.... nie ma to jak kraść pełnymi wiadrami....

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska