Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Problemy w mBanku. Niektórzy klienci stracili dostęp do swoich rachunków

OPRAC.: (TIK); za Zaufana Trzecia Strona, Bankier.pl
Zdjęcie ilustracyjne. Klienci mBanku dostawali SMS-y, że zmieniono im numer kontaktowy do konta. Po zgłoszeniu w placówce okazywało się, że dostęp do konta przypisano całkiem innej, obcej osobie
Zdjęcie ilustracyjne. Klienci mBanku dostawali SMS-y, że zmieniono im numer kontaktowy do konta. Po zgłoszeniu w placówce okazywało się, że dostęp do konta przypisano całkiem innej, obcej osobie Pixabay.com
mBank miał awarię. Niektórzy klienci zakładający konta w mBanku zostali w ostatnich dniach „przypisani” do rachunków innych osób.

O problemie poinformował serwis Zaufana Trzecia Strona. Z opisu relacji klientów wynika, że niektórzy zakładający nowe konta w mBanku otrzymali dostęp do rachunków innych osób. Według relacji, dane zostały zastąpione w ten sposób, że prawowity właściciel konta w mBanku został „nadpisany” innym użytkownikiem.

Stary posiadacz rachunku otrzymuje powiadomienie o zmianie danych – ale oczywiście nie może już nic zrobić, ponieważ jego danych nie ma w systemie

„Co prawda w banku pozostają jego rachunki (i kredyty), ale otrzymują nowego właściciela – z nowym imieniem, nazwiskiem i numerem telefonu. Stary posiadacz rachunku otrzymuje powiadomienie o zmianie danych – ale oczywiście nie może już nic zrobić, ponieważ jego danych nie ma w systemie” – pisze Zaufana Trzecia Strona.

Może to Cię też zainteresuje...

- Dziś dostałam SMS, że zmieniono mi numer kontaktowy do konta. Po zgłoszeniu w placówce okazało się, że ja nie mam dostępu do konta, a obcy pan z innej części Polski ma wgląd w moje konto widzi moje saldo, może przelewać moje pieniądze - pisze jedna z klientek mBanku na Facebooku.

Prawdopodobnie na skutek awarii, w poniedziałek w godzinach wieczornych nie działał system składania wniosków w mBanku.

Portal Bankier.pl poprosił bank o komentarz. - Niespełna 200 klientów wskutek błędu mogło zalogować się na rachunek innej osoby. Ograniczyliśmy dostęp do tych rachunków. Pieniądze klientów są bezpieczne, a bank bierze odpowiedzialność za konsekwencje tej sytuacji. Kontaktujemy się z każdą osobą, której dotyczy problem. Zarówno z tymi, którzy mogli się na cudze konta zalogować jak i tymi, do których te konta należą. Podjęliśmy wszystkie działania, których wymaga od nas prawo, interes i bezpieczeństwo klientów. Bardzo przepraszamy wszystkich klientów, których ten problem dotknął - odpowiedział bank.

od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska