https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Prof. Roszkowski: Dostaję w skórę za coś, czego nie zrobiłem

Anna Piotrowska
Opracowanie:
Prof. Wojciech Roszkowski: Dostaję w skórę za coś, czego nie zrobiłem. W całym podręczniku nie ma ani słowa o in vitro.
Prof. Wojciech Roszkowski: Dostaję w skórę za coś, czego nie zrobiłem. W całym podręczniku nie ma ani słowa o in vitro. Fot. Wikipedia/ Biały Kruk/ CC BY 2.5
Podręcznik do HiT to jest próba połączenia wiedzy o społeczeństwie z historią najnowszą. I to był bardzo dobry pomysł, tylko pytanie, komu mógł się on nie podobać. Chyba najbardziej nie podoba się tym, którzy w tej historii najnowszej mają najwięcej do ukrycia – stwierdził autor podręcznika do HiT prof. Wojciech Roszkowski.

Prof. Wojciech Roszkowski stwierdził na antenie radiowej Jedynki, że "dostał w skórę za coś, czego nie zrobił". Jak podkreślił, w całym podręczniku nie ma ani słowa o in vitro. Jest zaś - wskazywał - opis ogromnego zagrożenia cywilizacji w postaci eksperymentów medycznych na embrionach.

– I to idzie na wielką skalę. W tym podręczniku oczywiście nie ma miejsca, ale w drugim wydaniu trzeba to dokładnie opisać i nawet rozwinąć, żeby młodzież wiedziała, w jaki świat wzrasta – wyjaśnił i dodał, że w "niektórych segmentach naszego świata jest pewnego rodzaju hodowla dzieci opanowana przez biznes bądź politykę. Tak jak np. w Chinach"

Profesor odpowiedział też na zarzuty wobec napisanego przez niego podręcznika.

In vitro to tylko pretekst?

– Mam wrażenie, że tu nie chodzi o żadne in vitro. Chodzi o znalezienie pretekstu – powiedział. – Czy ten pretekst był nośny, trudno powiedzieć – dodał. Zaznaczył, że w podręczniku do nowego przedmiotu jest opis ogromnego zagrożenia cywilizacji w postaci eksperymentów medycznych na embrionach, eksperymentów przeprowadzanych na wielką skalę.

Wskazał, że podręcznik to jest próba połączenia wiedzy o społeczeństwie z historią najnowszą. – I to był bardzo dobry pomysł, tylko pytanie, komu mógł się on nie podobać. Chyba najbardziej nie podoba się tym, co w tej historii najnowszej mają najwięcej do ukrycia – podkreślił.

Historia i Teraźniejszość. Nowy przedmiot

Historia i teraźniejszość to nowy przedmiot szkolny, który będzie obowiązkowy dla wszystkich uczniów szkół ponadpodstawowych. Od 1 września 2022 r. jest wprowadzany w klasie I liceum ogólnokształcącego, technikum i branżowej szkoły I stopnia. Wprowadzony został w miejsce przedmiotu wiedza o społeczeństwie, nauczanego w zakresie podstawowym, obejmuje zagadnienia z zakresu wiedzy o społeczeństwie i zagadnienia z historii najnowszej od 1945 r. do 2015 r.

Historia i teraźniejszość będzie wprowadzana w szkołach ponadpodstawowych sukcesywnie, obejmując kolejne roczniki. Docelowo nauczana będzie w liceum ogólnokształcącym w klasie I i II, w technikum w klasie I, II i III, a w branżowej szkole I stopnia w klasie I.

od 16 lat

lena

Źródło:

Polska Agencja Prasowa
Wideo

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Panie Profesorze. Najwięcej do powiedzenia mają ci, którzy Pana podręcznika nawet nie widzieli. Oczywistym jest, że wszelkiej czerwonej [...] zależy by młodzi ludzie nie znali historii. Nie dalej jak wczoraj byłem świadkiem, w prostej rozmowie z młodym człowiekiem padło pytanie "Jak obecny premier się nazywa"...
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska