https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Przebudowa torowiska w Grudziądzu wreszcie kończy się. Montowana jest trakcja elektryczna

(marz)
Ekipa  Elektrobudu  wspólnie z pracownikami MZK montuje przewody trakcji tramwajowej w pobliżu byłego DH Orzeł w Grudziądzu.
Ekipa Elektrobudu wspólnie z pracownikami MZK montuje przewody trakcji tramwajowej w pobliżu byłego DH Orzeł w Grudziądzu. Maryla Rzeszut
Cały zmodernizowany odcinek linii tramwajowej - od al. 23 Stycznia do pętli w Tarpnie, przemierzyli osobiście Paweł Maniszewski, prezes MZK i Jerzy Kindel, dyrektor ds technicznych. Chcieli naocznie przekonać się, czy prawdopodobna jest wkrótce jazda testowa pierwszego tramwaju, po przebudowie torowiska.

Jazda próbna w nocy z 19 na 20 czerwca

- Cała sieć trakcyjna: kable zasilające i większość słupów jest całkiem nowa. Także torowisko - informuje Paweł Maniszewski, prezes MZK w Grudziądzu
- Cała sieć trakcyjna: kable zasilające i większość słupów jest całkiem nowa. Także torowisko - informuje Paweł Maniszewski, prezes MZK w Grudziądzu Maryla Rzeszut

- Cała sieć trakcyjna: kable zasilające i większość słupów jest całkiem nowa. Także torowisko - informuje Paweł Maniszewski, prezes MZK w Grudziądzu
(fot. Maryla Rzeszut)

- Zaplanowaliśmy jazdę testową tramwaju w nocy z piątku na sobotę, po godz. 23.00, kiedy na ulicach jest niewielki ruch - informuje Paweł Maniszewski. - Jakie są nasze wnioski po oględzinach zmodernizowanego torowiska? Jeszcze u zbiegu ul. Wybickiego i Legionów oraz w pobliżu prokuratury ekipy wykonawcy prowadziły ostatnie prace i sprzątały plac budowy. Nie zauważyliśmy, aby z torami było coś nie tak. Trzeba je tylko wyczyścić z piachu i ziemi, której się nasypało, wskutek tworzenia wzdłuż trasy nowych zieleńców. Z tym na pewno wykonawca zdąży się uporać. Widzieliśmy, że trwa wypełnianie szczelin masą dylatacyjną.

Więcej wiadomości z Grudziądza na www.pomorska.pl/grudziadz

Ekipy Elektrobudu, wspólnie z pracownikami MZK, montują przewody trakcji elektrycznej. Pantograf tramwaju sięga powyżej 5 m. Monterzy pracują więc na dużych wysokościach.

Cała sieć trakcyjna (kable zasilające i większość słupów) jest całkiem nowa. Także torowisko. - Szyny są nowego typu, o podwyższonej twardości. Powinny służyć ok. 30 lat, bez żadnych prac konserwacyjnych - objaśnia Paweł Maniszewski. - Prace powinny zakończyć się do piątku. Nas interesuje tylko i wyłącznie torowisko, pół metra od niego w lewo i prawo oraz trakcja elektryczna. Jeśli jazda próbna wypadnie pomyślnie, będziemy musieli otrzymać pozwolenie na użytkowanie linii tramwajowej.

Zarząd Dróg Miejskich wystąpi o nie do powiatowego inspektora nadzoru budowlanego, a na fragment torowiska w drodze wojewódzkiej trzeba mieć zgodę administratora tej arterii.

Pętla w Tarpnie także dla autobusów

Tramwaj będzie wjeżdżać na pętlę w Tarpnie odwrotnie, niż kiedyś: za skrzyżowaniem z ul. Mieszka I, od razu lewą stroną i tam usytuowany jest przystanek dla wysiadających. Dla wsiadających zaś przewidziany jest nieco dalej, po prawej stronie torów, na wysokości punktu sprzedaży biletów.
Aktualnie powstają w tym miejscu nowe wiaty przystankowe dla pasażerów.

- Autobusy od strony ronda przy skrzyżowaniu Legionów i Paderewskiego wjeżdżać będą na pętlę w Tarpnie zostawiając z lewej strony nieduży budynek przychodni, a podjeżdżając prawą stroną do peronu. Tu pasażerowie będą mogli przesiąść się na tramwaj - objaśnia Paweł Maniszewski.

Które autobusy i w jakich godzinach zajeżdżać będą na pętlę w Tarpnie, jeszcze nie wiemy. Rozkłady jazdy powstają w urzędzie miejskim.

Czytaj e-wydanie »

Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje

Komentarze 12

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
W dniu 18.06.2015 o 18:00, maczy napisał:

Nie "trakcja elektryczna", Panie Maniszewski, ale "sieć trakcyjna". Warto, by fachowiec posługiwał się pojęciami fachowymi. Szczególnie publicznie.

 

Ten pan nie jest fachowcem więc nie posługuje się pojęciami fachowymi.

k
kaziu

Cała inwestycja była jak najbardziej potrzebna i dosyć się na nią naczekaliśmy. Zniknoł archaiczny bruk a z nim chałas przejeżdżających pojazdów, a tramwajów to wogóle mam nadzieję nie będzie słychać. Wiem co mówię bo mieszkam przy tej ulicy i szczegónie chałas pedzacych samochodów był uciażliwy. Lecz żeby nie było zbyt pieknie chciałbym zapytać czy ktoś z "włodarzy" mojego miasta zauważył jak zniszczone zostały jezdnie i chodniki ulic dojazdowych do tej pieknej inwestycji. W szczególności ulic Bema, która jest i będzie ulicą przelotowa dla kierunku Cytadeli-Nowej Wsi a jej obecny stan to poprostu masakra, oraz ulicy Armi Krajowej której stan woła o pomstę do nieba a nawierzchnia bitumiczna położona została chyba w 1963 roku. Pamiętam bo szedłem nią do pierwszej klasy podstawówki. A na koniec jeszcze przypominam o stanie ulicy Kościuszki która bardziej kojarzy mi sie z czołgowiskiem na poligonie wojskowym niż z ulicą która mogłaby wspaniale odciążać ruch na ul. Legionów jako do niej równoległa. Pozdrawiam i do roboty Panowie

G
Gość

Nie denerwujcie się. Niedługo pewnie będzie remont to znowu będzie na co ponarzekać. Ogółowi mieszkańców taki stan rzeczy odpowiada. Wyrazili to przecież w wyborach. Mniejszość musi się dopasować albo wynieść.

O
Olek
W dniu 18.06.2015 o 14:54, mieszkaniec napisał:

Na Legionów,od ul. Armii krajowej w kierunku tarpana jeszcze betonowanie nawierzchni ulicy jest nieskończone, a urzędasy bajdurzą o puszczaniu tramwaju 19/20 czerwca... Puszczą raz tramwaj i będą robić poprawki do końca roku.

Jakiego tarpana ??? Gdzie tam jest jakiś tarpan

B
Bronek

MZK nie obchodzą chodniki i nawierzchnia ulicy tylko tory i pół metra po obu stronach przy nich . Co do budowlanki na tym odcinku - czy tam pracuje jakiś inspektor nadzoru ???

m
maczy

Nie "trakcja elektryczna", Panie Maniszewski, ale "sieć trakcyjna". Warto, by fachowiec posługiwał się pojęciami fachowymi. Szczególnie publicznie.

m
mlody_radny

na legionów dzisiaj lali beton, a jutro w nocy ma tamtędy jechać tramwaj? już to widze hahaha tu nie potrzeba być fachowym budowlańcem żeby można było stwierdzić że tramwaje będą wypadać z torów, może potrzeba trupa żeby opinia publiczna w Polsce dowiedziała się jak to się robi u nas na wsi, sołtys Malinowski ich oprowadzi i będzie z siebie dumny :)

m
mlody_radny

na legionów dzisiaj lali beton, a jutro w nocy ma tamtędy jechać tramwaj? już to widze hahaha tu nie potrzeba być fachowym budowlańcem żeby można było stwierdzić że tramwaje będą wypadać z torów, może potrzeba trupa żeby opinia publiczna w Polsce dowiedziała się jak to się robi u nas na wsi, sołtys Malinowski ich oprowadzi i będzie z siebie dumny :)

m
mieszkaniec

Na Legionów,od ul. Armii krajowej w kierunku tarpana jeszcze betonowanie nawierzchni ulicy jest nieskończone, a urzędasy bajdurzą o puszczaniu tramwaju 19/20 czerwca... Puszczą raz tramwaj i będą robić poprawki do końca roku.

g
gość

Czy stosowanie pomalowanego steropianu zamiast masy  elastycznej pochłaniajacej drgania to też chyba jakiś lokalny sposób ukladania torowiska.

G
Gość

Szyny o podwyższonej twardości? A to ciekawe. Proszę przejść się przy Klasztornej jakie wżery już w szynach sa od deszczu. Jakby korozja  je dosłownie zjadała. Obawiam się że zgodnie z tym czym nas karmiono wybrano tanie szyny by firma Tor-kar-sson i PBDIM świecie mogła zarobić godziwe pieniądze za prace wykonawcze. Prace którym daleko do ideału szczególnie na chodnikach. Ciekawostką niech będzie fakt ze na odcinku przy zakładzie karnym do zusu podkład betonowy pod torami był jeszcze nie do końca suchy a układano już na nim tory. Wydaje mi się ze w ten sposób nie powinno się wykonywać brac budowlanych.

b
bolo

Pracują na wysokości, ale szelek bezpieczeństwa brak. Gdzie jest BHP?!

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska