MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Przebudowa torowiska w Grudziądzu wreszcie kończy się. Montowana jest trakcja elektryczna

(marz)
Ekipa  Elektrobudu  wspólnie z pracownikami MZK montuje przewody trakcji tramwajowej w pobliżu byłego DH Orzeł w Grudziądzu.
Ekipa Elektrobudu wspólnie z pracownikami MZK montuje przewody trakcji tramwajowej w pobliżu byłego DH Orzeł w Grudziądzu. Maryla Rzeszut
Cały zmodernizowany odcinek linii tramwajowej - od al. 23 Stycznia do pętli w Tarpnie, przemierzyli osobiście Paweł Maniszewski, prezes MZK i Jerzy Kindel, dyrektor ds technicznych. Chcieli naocznie przekonać się, czy prawdopodobna jest wkrótce jazda testowa pierwszego tramwaju, po przebudowie torowiska.

Jazda próbna w nocy z 19 na 20 czerwca

- Cała sieć trakcyjna: kable zasilające i większość słupów jest całkiem nowa. Także torowisko - informuje Paweł Maniszewski, prezes MZK w Grudziądzu
- Cała sieć trakcyjna: kable zasilające i większość słupów jest całkiem nowa. Także torowisko - informuje Paweł Maniszewski, prezes MZK w Grudziądzu Maryla Rzeszut

- Cała sieć trakcyjna: kable zasilające i większość słupów jest całkiem nowa. Także torowisko - informuje Paweł Maniszewski, prezes MZK w Grudziądzu
(fot. Maryla Rzeszut)

- Zaplanowaliśmy jazdę testową tramwaju w nocy z piątku na sobotę, po godz. 23.00, kiedy na ulicach jest niewielki ruch - informuje Paweł Maniszewski. - Jakie są nasze wnioski po oględzinach zmodernizowanego torowiska? Jeszcze u zbiegu ul. Wybickiego i Legionów oraz w pobliżu prokuratury ekipy wykonawcy prowadziły ostatnie prace i sprzątały plac budowy. Nie zauważyliśmy, aby z torami było coś nie tak. Trzeba je tylko wyczyścić z piachu i ziemi, której się nasypało, wskutek tworzenia wzdłuż trasy nowych zieleńców. Z tym na pewno wykonawca zdąży się uporać. Widzieliśmy, że trwa wypełnianie szczelin masą dylatacyjną.

Więcej wiadomości z Grudziądza na www.pomorska.pl/grudziadz

Ekipy Elektrobudu, wspólnie z pracownikami MZK, montują przewody trakcji elektrycznej. Pantograf tramwaju sięga powyżej 5 m. Monterzy pracują więc na dużych wysokościach.

Cała sieć trakcyjna (kable zasilające i większość słupów) jest całkiem nowa. Także torowisko. - Szyny są nowego typu, o podwyższonej twardości. Powinny służyć ok. 30 lat, bez żadnych prac konserwacyjnych - objaśnia Paweł Maniszewski. - Prace powinny zakończyć się do piątku. Nas interesuje tylko i wyłącznie torowisko, pół metra od niego w lewo i prawo oraz trakcja elektryczna. Jeśli jazda próbna wypadnie pomyślnie, będziemy musieli otrzymać pozwolenie na użytkowanie linii tramwajowej.

Zarząd Dróg Miejskich wystąpi o nie do powiatowego inspektora nadzoru budowlanego, a na fragment torowiska w drodze wojewódzkiej trzeba mieć zgodę administratora tej arterii.

Pętla w Tarpnie także dla autobusów

Tramwaj będzie wjeżdżać na pętlę w Tarpnie odwrotnie, niż kiedyś: za skrzyżowaniem z ul. Mieszka I, od razu lewą stroną i tam usytuowany jest przystanek dla wysiadających. Dla wsiadających zaś przewidziany jest nieco dalej, po prawej stronie torów, na wysokości punktu sprzedaży biletów.
Aktualnie powstają w tym miejscu nowe wiaty przystankowe dla pasażerów.

- Autobusy od strony ronda przy skrzyżowaniu Legionów i Paderewskiego wjeżdżać będą na pętlę w Tarpnie zostawiając z lewej strony nieduży budynek przychodni, a podjeżdżając prawą stroną do peronu. Tu pasażerowie będą mogli przesiąść się na tramwaj - objaśnia Paweł Maniszewski.

Które autobusy i w jakich godzinach zajeżdżać będą na pętlę w Tarpnie, jeszcze nie wiemy. Rozkłady jazdy powstają w urzędzie miejskim.

Czytaj e-wydanie »

Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska