https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Przebudowa wszystkich ulic wokół Makrum Park w Bydgoszczy pochłonie 50 mln zł

bog
Infografika Monika Wieczorkowska
Po prawie rocznych negocjacjach miasto ustaliło z Makrumem ostateczny zakres i kształt robót drogowych wokół planowanej galerii handlowej.

O tym, że Makrum Park zmieni drogowe oblicze osiedla Leśnego wiadomo było od dawna. Dziś w końcu znamy szczegóły i dokładny zakres robót drogowych, które będą towarzyszyć budowie nowej galerii handlowej.

- Po prawie rocznych negocjacjach ustaliliśmy z zarządem dróg ostateczny kształt całego układu wokół naszej inwestycji - mówi Jerzy Szubski z firmy CDI Makrum.

Bydgoszcz - wiadomości

Potwierdza też, że przebudowa ulic obejmie: Kamienną, Sułkowskiego, Dwernickiego i Gdańską oraz kilka przyległych uliczek. O skali przedsięwzięcia może jeszcze świadczyć fakt, że wstępnie roboty drogowe oszacowano na... 50 mln złotych, które mniej więcej po połowie wyłoży Makrum i miasto. Szczegółowy plan finansowania będzie jednak jeszcze ustalany.

Na infografice powyżej prezentujemy dwie najistotniejsze zmiany - zakres przebudowy skrzyżowań Kamiennej z Gdańską i z Sułkowskiego oraz nową organizacją ruchu. Co ciekawe wbrew wcześniejszym zapowiedziom zrezygnowano z budowy estakady na Gdańskiej.

- Dokonaliśmy odpowiednich pomiarów i ustaliliśmy, że bez estakady, ale z rozbudowanym skrzyżowaniem osiągniemy zbliżone wyniki dotyczące przepustowości. Do tego nie trzeba będzie wydawać dodatkowych pieniędzy na skomplikowany obiekt - argumentuje Szubski.

Do powiększonych skrzyżowań ma być także dostosowana Kamienna, która na odcinku od Artyleryjskiej do Wyszyńskiego w końcu będzie miała po dwa pasy ruchu w każdą stronę.

Wyświetl większą mapę

Czytaj e-wydanie »

Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Z
Zaniepokojony
A co z ulicą Ksztanową. Czy ktoś pomyślał o tych mieszkańcach codziennie włączjących się w ulicę Sułkowwskiego, a później...... jak się uda, zawracanie na łeb, na szyję. Jak inwestor zaplanował ten wyjazd oraz z ulicy Dwernickiego. Na tym skrzyżowaniu Dwernickiego z Sułkowskiego też zaczną się dziwne ruchy kierowców gdy zwiękrzy się ruch, a tak się stanie zwłaszcza w weekendy.....
b
były Makrumowiec
i znowu jeden z większych zakładów pracy do likwidacji.Najpierw sprzedano go za psi grosz człowiekowi
z nikąd,żeby teraz postawić następny market i jeszcze miasto ma dołożyć do tego interesu pieniądze.Zamiast
tworzyć nowe miejsca pracy to się je likwiduje.Jeszcze trochę,to nasze wnuki będą zbierać chleb w śmietnikach
koło marketów,bo nie będą miały gdzie na niego zarobić.
r
ren
Szkoda, że po dwa pasy tylko do Wyszyńskiego. A później wąskie gardło w stronę Bielawek. W ten sposób i tak będą korki dla samochodów jadących do Fordonu.
m
majsterek
No w końcu. Kit z kolejnym marketem ale dwa pasy w obie strony rzeczywiście przyśpiesza komunikacje bo ten odcinek jest zakorkowany od rana do wieczora
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska