O tym, że Makrum Park zmieni drogowe oblicze osiedla Leśnego wiadomo było od dawna. Dziś w końcu znamy szczegóły i dokładny zakres robót drogowych, które będą towarzyszyć budowie nowej galerii handlowej.
- Po prawie rocznych negocjacjach ustaliliśmy z zarządem dróg ostateczny kształt całego układu wokół naszej inwestycji - mówi Jerzy Szubski z firmy CDI Makrum.
Potwierdza też, że przebudowa ulic obejmie: Kamienną, Sułkowskiego, Dwernickiego i Gdańską oraz kilka przyległych uliczek. O skali przedsięwzięcia może jeszcze świadczyć fakt, że wstępnie roboty drogowe oszacowano na... 50 mln złotych, które mniej więcej po połowie wyłoży Makrum i miasto. Szczegółowy plan finansowania będzie jednak jeszcze ustalany.
Na infografice powyżej prezentujemy dwie najistotniejsze zmiany - zakres przebudowy skrzyżowań Kamiennej z Gdańską i z Sułkowskiego oraz nową organizacją ruchu. Co ciekawe wbrew wcześniejszym zapowiedziom zrezygnowano z budowy estakady na Gdańskiej.
- Dokonaliśmy odpowiednich pomiarów i ustaliliśmy, że bez estakady, ale z rozbudowanym skrzyżowaniem osiągniemy zbliżone wyniki dotyczące przepustowości. Do tego nie trzeba będzie wydawać dodatkowych pieniędzy na skomplikowany obiekt - argumentuje Szubski.
Do powiększonych skrzyżowań ma być także dostosowana Kamienna, która na odcinku od Artyleryjskiej do Wyszyńskiego w końcu będzie miała po dwa pasy ruchu w każdą stronę.
Czytaj e-wydanie »Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje