W ubiegłym roku w całym kraju płatnicy składek średnio miesięcznie popełniali 23 tys. błędów w przelewach. W każdym takim przypadku trzeba było prowadzić postępowanie wyjaśniające. Od momentu wprowadzenia e-składki liczba błędnych przelewów zmniejszyła się.
W styczniu do ZUS wpłynęły 42 błędne przelewy, w marcu już tylko 28. W województwie kujawsko-pomorskim od początku roku tylko 3 przedsiębiorców pomyliło się przy wpłacaniu składek do ZUS (w Oddziale ZUS w Bydgoszczy wpłynęły 3 niezidentyfikowane wpłaty natomiast w Oddziale ZUS w Toruniu żadna).
Przeczytaj też: e-Składka od stycznia 2018. Przedsiębiorcy boją się, że zachorują i zostaną bez zasiłku
Od 1 stycznia wszystkie składki przedsiębiorca opłaca jedną wpłatą na swój indywidualny numer rachunku składkowego (NRS). Kwotę przelewu ZUS księguje i automatycznie przekazuje do odpowiedniego funduszu.
- Dla każdego płatnika składek istotna jest bieżąca informacja o tym, w jaki sposób rozliczone zostały dokonane przez niech wpłaty, dlatego też od 1 lutego we wszystkich placówkach ZUS wystartowała specjalna usługa doradcy płatnika składek - mówi Krystyna Michałek, regionalny rzecznik ZUS województwa kujawsko-pomorskiego.
Jak dodaje, informacje o podziale wpłaty oraz o saldzie udostępnione są również na Portalu Usług Elektronicznych. Można je także uzyskać w Centrum Obsługi Telefonicznej.
