Przejazd ciężarówki to jak 160 tysięcy aut osobowych

Marek Weckwerth
Marek Weckwerth
Wagi są niepozorne, ale zdecydowanie poprawią kontrole tirów
Wagi są niepozorne, ale zdecydowanie poprawią kontrole tirów Tomasz Bolt
Udostępnij:
Przejazd jednego tira można porównać do 160 tysięcy aut osobowych - tak bardzo niszczy nawierzchnię drogi. Teraz tiry będą lepiej nadzorowane.

Tak się stanie dzięki dwóm nowoczesnym wagom przekazanym przez kierownictwo Zarządu Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy funkcjonariuszom Wojewódzkiej Inspektoratu Transportu Drogowego.

- W ten sposób chcemy jeszcze lepiej zadbać o stan kujawsko-pomorskich dróg. Przeciążone pojazdy stanowią zagrożenia dla innych uczestników ruchu i konstrukcji jezdni - mówi Michał Sitarek, rzecznik Zarządu Dróg Wojewódzkich. - Dwa dodatkowe zestawy wag pozwolą na częstszą kontrolę dróg, ze szczególnym uwzględniłem tras wojewódzkich.

Umowę użyczenia wag inspektorom transportu drogowego zawarto na dwa lata, z możliwością jej przedłużenia. ZDW w Bydgoszczy zapłacił za te urządzenia 90 tysięcy złotych.

Będzie ich więcej
To jeden z elementów starań o lepsze drogi wojewódzkie. W ostatnich latach wybudowano 9 miejsc do ważenia pojazdów, a każda z budowanych obecnie nowych dróg ma również zaprojektowane takie rozwiązanie.

Punkty do ważenia tirów powstaną pod Żninem na drodze wojewódzkiej nr 251, w Płazowie (droga 240), w Cepnie (548), w Kamieniu Kotowym przy skrzyżowaniu dróg nr 541 i 559. Punkt w Kruszynie na drodze 265 zostanie dostosowany do modernizowanej trasy.

>> Najświeższe informacje z regionu, zdjęcia, wideo tylko na www.pomorska.pl <<

Planowane są też kolejne miejsca do ważenia, m.in. na drodze wojewódzkiej nr 254 z podbydgoskiej Brzozy do Mogilna oraz na trasie 252 łączącej Inowrocław z Włocławkiem.

W tym roku z Regionalnego Programu-Operacyjnego rozpoczęła się modernizacja 14 dróg wojewódzkich o łącznej długości ponad 350 kilometrów. Pięć inwestycji zostało już zakończonych.

Więcej wytrzymują
Wszystkie drogi są modernizowane z myślą o przenoszeniu coraz większych obciążeń - do 10 ton na oś pojazdu ciężarowego. Dzięki temu jezdnia nie jest tak bardzo narażona na uszkodzenia: na spękania, zapadliska, koleiny, wyrwy.

- Jednak nawet nowa jezdnia może zostać uszkodzona, jeśli będą z niej korzystać przeciążone pojazdy - przekonuje pan Michał. I przytacza statystykę, według której, choć trudno to sobie wyobrazić, jeden tir niszczy nawierzchnię w takim stopniu, jak ponad 160 tysięcy aut osobowych.

Szczyt motoryzacyjnej oszczędności? Koszt przejechania stu kilometrów tym autem to zaledwie... 8 złotych/TVN TURBO

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Mariusz
Nauczcie się jednego!!! TIR to jest konwencja!!!!!!!! A pojazdy o których mowa są to SAMOCHODY CIĘŻAROWE!!!!!!!
Więcej informacji na stronie głównej Gazeta Pomorska
Dodaj ogłoszenie