Przewoźnicy kuszą rabatami, ale te nie są zbyt atrakcyjne

AIP
Bilety last minute w autobusach oferuje tylko jeden na sto przewoźników.
Bilety last minute w autobusach oferuje tylko jeden na sto przewoźników. 123RF
Udostępnij:
Polacy uwielbiają korzystać z promocji i rabatów. Nie inaczej jest w przypadku zakupu biletów. Przewoźnicy wychodzą naprzeciw tym oczekiwaniom. 66 procent firm transportowych prowadzi politykę rabatową. Polskie firmy przewozowe, w ślad za dużymi przewoźnikami, powoli decydują się wprowadzać własne promocje.

Dwie trzecie przewoźników oferuje swoim klientom różnego rodzaju zniżki wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Busradar.pl. Zazwyczaj jest to darmowy przewóz bagażu - proponuje go co trzecia firma. Równie często oferowane są zniżki ustawowe i zniżki przy okazji akcji promocyjnych. Ponad jedna czwarta firm ma w ofercie zniżki grupowe.

- Polityka rabatowa staje się ważnym elementem prowadzenia biznesu w branży przewozowej. Wszyscy lubimy okazje. Wszelkiego rodzaju promocje umacniają relacje i tworzą więź z klientem. Polscy przewoźnicy są tego coraz bardziej świadomi - komentuje  Martin Rammensee, CEO firmy-operatora platformy Busradar.pl.

Co taniej? Co za darmo?

Poza zniżkami ustawowymi i promocjami, u co 10. firmy znajdziemy też tańsze bilety kupione odpowiednio wcześniej. Bilety last minute w autobusach oferuje tylko jeden na sto przewoźników. Tak samo sytuacja wygląda w przypadku cen biletów poza godzinami szczytu. Zniżki dla posiadaczy karty dużej rodziny można znaleźć u 4 proc. firm transportowych. W kategorii inne rabaty znalazły się zniżki dla dzieci i kobiet w ciąży, dodatkowy przewóz bagażu, zniżki indywidualne dla stałych klientów i zniżki handlowe.

Dużo małych zniżek

Mimo, że przekrój okazji do rabatów zdaje się być dość szeroki, zniżki nie są duże. Mieszczą się zwykle w przedziale 5-20 proc. Czasami, przy okazji prowadzonych akcji promocyjnych przewoźnicy oferują nawet 90 proc. rabatu. Są to jednak wyjątki. Zniżki powyżej 30 proc. zdarzają się bardzo rzadko.

Zniżki poniżej 20 proc. nie są jednak specjalnie atrakcyjne dla pasażerów. Dlatego część przewoźników wprowadza bardziej spektakularne rabaty - bilet za złotówkę, za pięć złotych, darmowa woda butelkowana itp.

Z wraz rosnącą popularnością takich przewoźników jak Flixbus czy Polonus wynika, że pasażerowie bardzo cenią sobie możliwość zaoszczędzenia do 70 proc. ceny w związku z odpowiednio wczesnym zakupem biletu.

- Przewoźnicy powinni  rozważyć większą troskę o stałych klientów. Programy lojalnościowe są bardzo skuteczną formą angażowania pasażerów - ta metoda sprawdzi się zwłaszcza w przypadku dużej konkurencji na konkretnych trasach - podsumowuje ekspert.

Zakupy róbmy racjonalnie a nie emocjonalnie KOMENTARZ

Wideo

Materiał oryginalny: Przewoźnicy kuszą rabatami, ale te nie są zbyt atrakcyjne - Strefa Biznesu

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie