Inne badanie "Majority of Consumers Prefer to Purchase and Reserve Hotel Services Using Mobile Devices", pokazuje, że już 60 proc. podróżujących woli zamówić i zapłacić za usługi oferowane przez hotel za pomocą urządzeń mobilnych, niż poprzez kontakt twarzą w twarz z obsługą hotelową.
Badania nie pozostawiają złudzeń - dzisiejszy konsument chce w pełni korzystać z możliwości jakie dają nam nowoczesne technologie. Dynamicznie rosnąca popularność rozwiązań typu Airbnb wynika w znacznym stopniu z tego, że obiekty hotelowe przestały zapewniać ponadstandardowe rozwiązania, utrzymując relatywnie wysoką cenę. Jedno jest pewne: branża hotelarska musi wyzbyć się archaicznego podejścia i zaoferować swoim gościom rozwiązania na miarę XXI wieku, jeżeli chce stanąć do walki z rozpychającym się w turystyce trendem sharing economy.
- Rezerwacja czy rejestracja hotelowa za pośrednictwem smartfonu, zarządzanie systemem multimedialnym pokoju za pomocą urządzeń mobilnych, zamówienie posiłku przez telefon, czy nawet posługiwanie się smartfonem zamiast klucza, to już nie science-fiction w branży hotelarskiej, a swoiste "must-have", zwłaszcza w obiektach, które mogą poszczycić się 4 czy 5 gwiazdkami. Dzisiejszy gość hotelowy oczekuje obsługi z zakresu guest experience na najwyższym poziomie, jednak nie wymaga całego szwadronu osób, które mają te czynności wykonywać.
Hotel dla wielu osób jest "drugim domem" i tak też lubimy się w nim czuć. Nie chcemy już tracić czasu na stanie w kolejce do recepcji, gdzie po wypełnieniu pliku dokumentów, otrzymaniu kilkunastu broszurek o ofercie hotelowej i udogodnieniach z jakich możemy skorzystać czy wysłuchaniu m.in. instrukcji użytkowania telewizora, dopiero po 30 minutach otrzymamy klucz do pokoju.
Pisze o tym Ailleron SA, ekspert w budowaniu pionierskich produktów i innowacyjnych rozwiązań technologicznych.
Zobacz także: Charlie Palmer: I w hotelarstwie, i w gastronomii chodzi o gościnność
źródło: Bloomberg/x-news
