Region. Próbny egzamin gimnazjalny. Uczniowie: - Matematyka nas przerosła

(DZ)
przystąpili uczniowie z 330 szkół w regionie
przystąpili uczniowie z 330 szkół w regionie Lech Kamiński
Gimnazjaliści mają za sobą próbny egzamin z przedmiotów ścisłych. Jak poszło? - Dopóki nie dotarłam do zadań otwartych z matematyki, myślałam, że test jest łatwy. Potem zaczęły się problemy - mówi Alicja Brudnicka z toruńskiej "jedenastki".
Trzecioklasiści są zgodni: część matematyczna i przyrodnicza próbnego sprawdzianu była trudniejsza niż humanistyczna, którą zdawali w środę. - Z biologii pojawiły się pojęcia, których jeszcze nie zdążyliśmy przerobić na lekcjach - mówi Jagoda Budnik z Gimnazjum Katolickiego w Chełmnie. - Poradziłam sobie, ponieważ uczęszczam na kółko biologiczne. Na egzaminie z matematyki poziom trudności był jeszcze wyższy.

Przeczytaj także:Próbny egzamin gimnazjalny 2012 [część matematyczno-przyrodnicza] - Arkusze, odpowiedzi

- - komentuje natomiast Magdalena Springer z Zespołu Szkół nr 10 w Torunia. - Zadania zamknięte dało się jeszcze jakoś policzyć, ale otwarte mnie przerosły. Nie podoba mi się nowa formuła egzaminu - podział na cztery części spowodował, że trzeba bardzo szczegółowo przygotować się z wszystkich przedmiotów. Wystarczy wpadka przy z arkuszy, żeby pożegnać się z wymarzonym liceum.

Od tego roku zamiast jednego testu matematyczno-przyrodniczego gimnazjaliści rozwiązują dwa odrębne - pierwszy zawiera pytania z geografii, chemii, biologii i fizyki, drugi - z matematyki. Blok przedmiotów humanistycznych również został podzielony na dwa testy: z WOS-u i historii oraz z języka polskiego. Zapowiedzi zmiany formuły egzaminu wywołały w środowisku oświatowym duże kontrowersje, ale część uczniów zaczyna się już przekonywać do nowych zasad. Wojtek Kraszewski z Zespołu Szkół Katolickich im. ks. Jana Długosza we Włocławku: - Nowa organizacja próbnego egzaminu odpowiada mi, uważam,że podział testów wymaga od nas, uczniów, wiedzy szczegółowej. Musimy się bardziej przyłożyć do nauki.

Wiadomości z regionu

Zdaniem Bogny Różyczki, wicedyrektor Zespołu Szkół nr 15 w Bydgoszczy - mimo obaw - uczniowie bardzo poważnie podeszli do próbnego sprawdzianu. - Stawili się niemal w komplecie - mówi. Lekkiego stresu oczywiście nie zabrakło, ale to dobry objaw - oznacza, że młodzież bierze odpowiedzialność za swoją przyszłość. Nie dziwię się, że matematyka sprawiła większy problem, bo to przedmioty, który wymaga szczególnej koncentracji i umiejętności czytania ze zrozumieniem. Czy test przerósł możliwości uczniów, dowiemy się w przyszłym tygodniu, gdy nauczyciele sprawdzą arkusze.
Dziś gimnazjaliści zmierzą się z językiem obcym.


Czytaj e-wydanie »

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie