https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Reklama sieci sklepów Åhléns. "Turecki Mikołaj" - to było już dla Szwedów za dużo

(TIK); za O2
zrzut Facebook/Sieć Åhléns
Sieć Åhléns podpadła wielu Szwedom - podaje portal O2. W świątecznej kampanii sklep przekonuje do porzucenia "szwedzkich świąt" na rzecz większej różnorodności.

Klienci Åhléns poczuli się dotknięci prezentacją świątecznego gobelinu. Firma zamieściła zdjęcie w mediach społecznościowych, które wielu polubiło, ale też wielu skrytykowało je.

Napis na gobelinie sieci Åhléns brzmiał: "Prawdziwe szwedzkie Boże Narodzenie to niemiecki świerk, holenderski chleb szafranowy i turecki Mikołaj".

Zobacz też: H&M przeprasza za zdjęcie czarnoskórego chłopca w bluzie "najfajniejsza małpka w dżungli"

"To masochizm", "kampania jest antyszwedzka", "to hejtowanie samego siebie" - pisali wciąż oburzeni autorzy komentarzy, podaje O2. Obrońców hasła jest zdecydowanie mniej niż jego krytyków.

Internautom nie podobała się też treść wpisu. Sieć zmieniała go kilkakrotnie pod naporem krytyki. Początkowo było przyświeca mu idea wyrugowania idei "szwedzkiego Bożego Narodzenia", które zmieniono na zachętę do "świętowania szwedzkiego Bożego Narodzenia z cała ich różnorodnością", a na końcu poprawiono na obchodzenie "wszystkich możliwych świąt".

Przeczytaj również: Reklama filmu "Kraina lodu. Przygody Olafa" do zmiany. To decyzja KER [wideo]

Przedstawicielka sieci Åhléns tłumaczyła: "Święta Bożego Narodzenia można obchodzić we wszystkich formach, niektórzy w ogóle nie świętują. Niezależnie od tego, jak się świętuje, magia jest taka sama".

Niektórzy Szwedzi wzywają do bojkotu sklepu.

Co o tym myślicie?

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska