https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Reklama syropu Paola z flaszeczką dla pięciolatki. Były skargi do Komisji Etyki Reklamy [wideo]

Katarzyna Paczewska
Spot telewizyjny syropu Paola
Spot telewizyjny syropu Paola zrzut z reklamy/YouTube
Komisja Etyki Reklamy stwierdziła, że spot telewizyjny syropu Paola, produkowanego przez Hoop Polska, posługuje się podtekstem alkoholowym, przez co kształtuje złe nawyki promując negatywny wzorzec.

W półminutowym spocie pokazano urodziny pięcioletniej dziewczynki, której kolega przyniósł na urodziny właśnie syrop Paola. Gdy go wręczał, powiedział: „Przyniosłem Ci flaszeczkę”. Butelka owinięta była w papier, a matka dziewczynki widząc to zdenerwowana wyrwała chłopcu butelkę, myśląc że może być to alkohol. Gdy rozwinęła opakowanie, zobaczyła syrop Paola. Zdaniem skarżących reklama zachęca do kupowania i spożywania alkoholu. „Oswaja dzieci z okolicznościowym, "imprezowym piciem" mocnego alkoholu. Jest to alkoholizacja dzieci” - napisano w jednej ze skarg.

Wideo: YouTube

Zobacz też: Zobacz śmieszne reklamy z psami [wideo]

Jak podaje portal Wirtualne Media, Hoop Polska nie zgadza się z zarzutami. Ich zdaniem reklama w żaden sposób nie zachęcała ani nie promowała spożywania alkoholu, bo nie zawierała scen przedstawiających alkohol bądź też spożywanie go w jakiejkolwiek postaci.

Przeczytaj również: Najgorsza reklama zdaniem internautów. Od twarogu z Chojnic jeszcze nikt nie umarł [zobacz]

KER natomiast stwierdziła, że reklama w oczywisty sposób posługuje się podtekstem alkoholowym, na co między innymi wskazuje gwałtowna reakcja mamy dziecka, która wyrywa mu z rąk i odpakowuje nerwowo przyniesiony przez dziecko prezent. W jej ocenie sam sposób zapakowania prezentu i schowanie go nawiązuje do procentowych napojów.

Co o tym myślicie?

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska